printlogo


کد خبر: 254949تاریخ: 1401/7/20 00:00
در پی اهانت صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی صورت گرفت
آماده‌باش مقاومت در فلسطین

گروهی از یهودیان افراط‌گرا دیروز برای دومین روز متوالی به محوطه‌های مسجدالاقصی یورش بردند. در همین راستا، اردن از رژیم صهیونیستی خواست از اقدامات خود علیه مسجد‌الاقصی دست بردارد. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع محلی اعلام کردند نیروهای رژیم اشغالگر به مصلای القبلی یورش بردند و تعدادی از حاضران در آن را با زور از آن مکان خارج کردند و مانع ورود کارکنان مسجدالاقصی از در الاسباط شدند و همچنین بیشتر در‌های این مسجد را بستند و مانع ورود افراد زیر ۵۰ سال به آن شدند. پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی، گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی به محوطه‌های مسجد‌الاقصی یورش برده و اقدامات تحریک‌آمیز در آن انجام دادند.
در همین راستا، «سنان المجالی» سخنگوی وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست از اقدامات خود علیه مسجد‌الاقصی دست بردارد. وی اجازه به افراط‌گرایان برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز و هتک حرمت مسجد‌الاقصی و مقبره‌های اسلامی تحت نظارت پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. المجالی همچنین تصریح کرد تداوم اقدامات تحریک‌آمیز و محکوم شده علیه مسجد‌الاقصی و افزایش روند آن، نقض آشکار قوانین بین‌المللی برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس و مقدسات آن به شمار می‌آید.
سخنگوی وزارت خارجه اردن همچنین تصریح کرد نقض‌ها و تجاوزات ادامه‌دار علیه مقدسات همزمان با یورش‌های بی‌وقفه نیروهای اسرائیلی به اراضی اشغالی فلسطین باعث افزایش تنش می‌شود و به‌مثابه مسیر اشتباه و خطرناکی است که فورا باید متوقف شود. به نوشته وبگاه القدس‌العربی، همزمان با آتش زدن قرآن در مسجد «قیطون» در نزدیکی حرم شریف ابراهیمی، نظامیان صهیونیست روز گذشته به اردوگاه «شعفاط» در شمال کرانه باختری یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند که طی آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و ۲ نظامی دیگر زخمی شدند. در پی این اتفاقات منابع خبری گزارش دادند مقاومت فلسطین به حالت آماده باش درآمده است.

Page Generated in 0/0056 sec