printlogo


کد خبر: 254983تاریخ: 1401/7/20 00:00
اخبار

تماس رئیس‌جمهور با خانواده شهید امیراحمدی
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده شهید مدافع امنیت، سلمان امیراحمدی گفت: مهم‌ترین سرمایه ایران اسلامی، مردان و زنانی از جنس شهید امیراحمدی هستند که در مقاطع مختلف، مقابل ابتلائات و مخاطرات گوناگون سینه سپر می‌کنند تا به کشور و مردم آسیبی نرسد. رئیس‌جمهور ضمن ابراز تبریک و تسلیت به خانواده شهید امیراحمدی، فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت‌ ملی در ایران خواند و افزود: آنچه تاکنون جمهوری اسلامی را در میدان مواجهه مستمر با انواع و اقسام تهدیدها و توطئه‌ها و اقدامات خصمانه سربلند و پیروز نگاه داشته است، سرمایه اجتماعی، وحدت کلمه و فرهنگ ایثار و شهادت است. رئیسی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایستادگی ملت ایران و مجاهدت‌های هزاران شهید دانست و بر اهتمام همگانی برای صیانت از این سرمایه ملی تأکید کرد. وی همچنین با تأکید بر ضرورت پیگیری جدی واقعه تلخ شهادت شهید امیراحمدی، از اهتمام جدی همه دستگاه‌های مسؤول برای خونخواهی از عاملان اصلی این جنایت و طراحان توطئه اخیر علیه کشور خبر داد. رئیسی در پایان از تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه تمام نیروهای مدافع امنیت برای حفظ آرامش و امنیت در کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله این مجاهدت‌ها در پیشگاه خداوند متعال مأجور است. 
***
اژه‌ای: جوانان دهه هشتادی‌ معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌ قضائیه با بیان اینکه جوانان و نوجوانان موسوم به دهه هشتادی، امروز بعضا بیشتر از جوانان و نوجوانان نسل اول انقلاب، معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند، گفت: نباید این تصور را داشت که جوانان و نوجوانان ما به واسطه شیطنت‌های دشمن، نفوذ فضای مجازی و برخی کم‌کاری‌های‌ ما مسؤولان از دست رفته‌اند، بلکه نسل جوان ما امروز بهتر و مجهزتر از نسل اول انقلاب در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌ها قرار دارند؛ البته در این زمینه با توجه به عمق و شدت تلاش دشمنان، همه صاحبان تریبون، افراد دارای نفوذ کلام و مسؤولان بخش‌های ذی‌ربط در نقاط مختلف کشور باید تلاش بیشتری به خرج دهند. محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع «دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر» نیز بیان داشت: افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر، در زمره عناصر کم‌گناه گنجانده می‌شوند شامل ۳ مرحله ارفاق می‌شوند؛ در مرحله نخست با تمهیدات اندیشیده شده و تبدیل قرارها، این افراد تا زمان برگزاری دادگاه آزاد می‌شوند؛ در مرحله دوم، چنانچه در مدت آزادی و انتظار برای برگزاری دادگاه، از عمل ارتکابی خود پشیمان و متنبه شده باشند و در اعمال و کردار این را ثابت کنند، در مرحله صدور رأی مشمول ارفاق می‌شوند؛ در مرحله سوم نیز پس از صدور رأی و محکومیت، چنانچه رفتار پسندیده از خود بروز دهند و از عدم ارتکاب مجدد جرم از ناحیه آنها اطمینان حاصل شود، با تأسیسات ارفاقی قانونی مواجه می‌شوند. 
***
بازداشت جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کرمان
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده و منسجم سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، یکی از افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که قصد انجام اقدامات ضد‌امنیتی در استان کرمان را داشت، در یک اقدام پیشدستانه شناسایی و دستگیر شد. وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده زیر پوشش شغل آزاد و تجارت در کشور فعالیت داشته است، گفت: متهم چندین سفر به کشورهای مختلف با هدف انتقال اطلاعات و همچنین آموزش جهت اقدامات ضدامنیتی و خرابکارانه از طریق ارتباط با افسران اطلاعاتی را داشته است که آخرین سفر وی به یکی از کشورهای همسایه بوده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: متهم با استفاده از بستر فضای مجازی و همچنین از طریق نرم‌افزارهای متعدد رمزنگاری شده، اقدام به ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی کرده بود که بر اساس اشراف سازمان اطلاعات سپاه بر فضای مجازی، این توطئه کشف و خنثی شد. وی افزود: متهم ضمن جمع‌آوری برخی اطلاعات، قصد خروج از کشور و دیدار با یکی از عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای منطقه و دریافت ماموریت جدید را داشت که قبل از خروج از کشور دستگیر شد. 
***
سخنگوی دولت:
وزارت کشور مسؤول تهیه پیشنهاد برای برگزاری بهتر تجمعات شد
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: پیشگام با اهمیت دانستن و فراهم کردن شرایط لازم برای طرح مباحث انتقادی و اعتراض و کرسی‌های آزاداندیشی، مقام معظم رهبری بوده‌اند و تأکید داشتند مکان‌هایی را برای طرح مباحث مختلف در مراکز نخبگانی داشته باشیم. این نکته در دستور کار شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی بود و بر این اساس مصوبه تأسیس خانه گفت‌وگوی آزاد در دانشگاه‌ها به تصویب رسید و این مراکز مکلف شدند چنین اماکنی را در نظر بگیرند و اولین نشست آن نیز در دانشگاه تهران با حدود 90 نفر از اساتید این دانشگاه تشکیل شد. این مسیر به تصمیم‌گیری‌های نخبگانی و اقناعی‌تر کمک می‌کند و دولت هم از هرگونه مشارکت آزادانه نخبگانی در محیط‌های علمی حمایت می‌کند. وی ادامه داد: برای سازماندهی بهتر این تجمعات و خدمت‌رسانی بهتر، وزارت کشور مکلف شد پیشنهادی را به ‌منظور بهتر برگزار کردن این تجمعات برای به نتیجه رسیدن ارائه کند. 
 
* مواد اولیه‌ داروی مهسا امینی تحریم بود
بهادری‌جهرمی با اشاره به وضع تحریم‌های دارویی از سوی غرب و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیه آن به کشورمان اظهار داشت: تهیه مواد اولیه دارویی که خانم امینی مصرف می‌کرد، بر اثر تحریم‌های آمریکا در کشور با مشکل روبه‌رو بود و دشمنان مانع ورود دارو برای بیماران ما می‌شدند و همزمان ادعای دفاع از حقوق انسانی دارند. 

Page Generated in 0/0063 sec