printlogo


کد خبر: 255086تاریخ: 1401/7/24 00:00
اخبار

سینمایش 410 در برج میلاد
سینمایش بزرگ کشور با عنوان «۴۱۰» از یکشنبه ۲۵ مهر در برج میلاد تهران روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل اول سینمایش «۴۱۰» به تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر و کارگردانی کوروش زارعی از دوشنبه ۲۵ مهرماه در برج میلاد تهران اجرای خود را آغاز می‌کند. سینمایش، ابداعی تازه از حوزه هنری انقلاب اسلامی است که با ترکیبی از قالب تئاتر و جلوه‌های ویژه سینمایی اثری متفاوت را به نمایش می‌گذارد. از جلوه‌های ویژه این اثر بزرگ می‌توان به بزرگ‌ترین آکواریوم تئاتری با ظرفیت ۱۰۰ هزار لیتر آب و انفجار‌های بزرگ اشاره کرد. «۴۱۰»روایتی متفاوت از دفاع‌مقدس با محوریت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و فتح گردان غواصی لشکر ۴۱۰ ثارالله است که به مدت ۱۵ شب تا ۱۱ آبان و در یک سانس در برج میلاد تهران و با ظرفیت بالای ۴ هزار نفر تماشاگر اجرا می‌شود. «410» تازه‌ترین اثر حوزه هنری انقلاب اسلامی است که به همت مؤسسه رسانه‌ای مهنا روی صحنه می‌رود. 
***
کشف المحجوب در چاپ چهاردهم
کتاب «کشف المحجوب» تالیف ابوالحسن علی‌بن‌عثمان هجویری توسط انتشارات سروش به چاپ چهاردهم رسید. به گزارش مهر، چاپ چهاردهم کتاب «کشف المحجوب» تألیف ابوالحسن علی‌بن عثمان هُجویری با مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمود عابدی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب در ادب فارسی نام ۲ کتاب مهم و مشهور است که یکی نوشته ابویعقوب سجستانی است و دیگری (همین کتاب) نوشته ابوعثمان هُجویری. «کشف المحجوب» هجویری تألیفی به فارسی و در عرفان است. هجویری  این اثر را در پاسخ به پرسش‌های دوستی درباره طریقت تصوف و کیفیت مقامات و معاملات آن نوشته است. تأثیر کتاب‌هایی چون «اللمع» و «رساله قشیریه و طبقات سُلَمی» در این کتاب نشان می‌دهد هجویری آن آثار را دیده بوده و گویا می‌خواسته است دایره‌المعارفی از معارف صوفیه تدوین کند. بعضی این کتاب را قدیم‌ترین اثر منظم و مضبوط در اصول تصوف می‌دانند. سرگذشت شماری از مشایخ، معرفی فرقه‌های صوفیه و آداب ایشان، مباحث سماع و بیان چندی از اصطلاحات عرفانی در شمار مهم‌ترین مسائل کتاب است. بهترین تصحیح علمی انتقادی این کتاب همین چاپ محمود عابدی است که جایزه کتاب سال را نیز دریافت کرده است. چاپ چهاردهم این کتاب در ۱۱۵۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت 380.000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
***
«آفتاب آخرین» در بازار نشر
کتاب «آفتاب آخرین» نوشته مهدی قزلی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «آفتاب آخرین» نوشته مهدی قزلی، برش‌هایی کوتاه است از زندگی و زمانه پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. این کتاب نخستین کتاب از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده ‌خورشید، یک آفتاب» است که اختصاص دارد به زندگی و زمانه آخرین پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص). این پیامبر بزرگوار زندگی پرفراز و نشیبی داشته اما کمتر کسی از جزئیات زندگی ایشان و فضایل معرفتی و اخلاقی‌شان در قالب داستان قلم‌ زده است. این کتاب سعی کرده با زبانی مناسب و روان در قالب صد برش کوتاه، زندگی پر از خیر و برکت این پیامبر عظیم‌الشأن را روایت کند. کتاب «آفتاب آخرین»؛ برش‌هایی کوتاه است از زندگی و زمانه حضرت محمد(ص) که در قطع رقعی و ۱۰۴ صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
***
مرحوم ندایی امروز تشییع می‌شود
تشییع پیکر زنده‌یاد امیرحسین ندایی امروز یکشنبه ۲۴ مهر در محل دانشگاه تربیت مدرس (پل گیشا) به سمت بهشت زهرا(س) انجام می‌شود. به گزارش مهر، امیرحسن ندایی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس روز جمعه ۲۲ مهر درگذشت. 
مراسم وداع با پیکر زنده‌یاد ندایی امروز از ساعت ۹:۳۰ در محل دانشگاه تربیت مدرس (پل گیشا) آغاز و سپس در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود. امیرحسن ندایی، پژوهشگر، فیلمساز و مجری برنامه‌های مختلف سینمایی و هنری رادیو و تلویزیون بود. 
***
شهادت مل گیبسون علیه هاروی واینستاین
مل گیبسون در دادگاه لس‌آنجلس علیه هاروی واینستاین، متجاوز هالیوودی شهادت می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، ورایتی نوشت: مل گیبسون در دادگاه لس‌آنجلس علیه هاروی واینستاین، متجاوز هالیوودی که جنبش «من هم» (می تو) به دنبال رسوایی‌های اخلاقی وی به راه افتاد، شهادت می‌دهد. قاضی مانع دفاعیه واینستاین و به چالش کشیدن او به خاطر شعارهای یهودی‌ستیزی شد. قاضی روز جمعه حکم داد که مل گیبسون می‌تواند برای شهادت علیه هاروی واینستاین در دادگاه آتی در لس‌آنجلس حاضر شود. مل گیبسون، هنرپیشه و کارگردان «شجاع دل» قرار است در دادگاه به نفع خانم «مارلین مارتینز» شهادت بدهد که سال 2010 از سوی واینستاین مورد تجاوز قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0052 sec