printlogo


کد خبر: 255096تاریخ: 1401/7/24 00:00
ماندگار در تاریخ مثل سیده الهام حسینی در وزنه‌برداری
الهام‌بخش دختران

مرتضی رضایی: نام سیده الهام حسینی حالا به تاریخ سنجاق شده است. الهام حسینی را از نزدیک می‌شناسم؛ سال‌هاست. هر بار که با هم حرف می‌زدیم می‌گفت آرزوهای بزرگی دارد. همیشه سعی کرده در چارچوب حرکت کند، بدون حاشیه باشد و برای همه زحمت‌هایی که کشیده احترام قائل باشد. او سال‌هاست دارد با خیلی از مشکلات می‌جنگد، نه تیم رسانه‌ای دارد که (مثل خیلی از دختران ورزشکار) به خاطر مقامی که نیاورده! و فقط چون خوب ژست می‌گیرد، در صدر اخبار باشد و نه رنگ «سه‌ رنگ» به ناخن می‌زند و در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کند تا با هزار و یک ترفند در رسانه‌های مختلف ترند شود. او خود خودش است، بدون هیچ فیگور و رتوشی. فقط کافی است فیلمی را که یکی، دو سال قبل از خودش در حیاط منزل‌شان در لرستان منتشر کرده بود ببینید. همین‌طور عکس‌های امروزش را که 3 طلا کسب کرده؛ همه چیز دست‌تان می‌آید. بغض خاصی که در چهره‌اش دیده می‌شد، تبدیل به فریاد شد؛ فریاد‌هایی که سال‌ها آنها را فرو خورده بود. او الهام حسینی است که حالا تاریخ هم به احترامش خواهد ایستاد. نام او محال است از تاریخ این سرزمین محو شود و سال‌ها بعد شاید رکوردش شکسته شود و شاید دختر دیگری از ایران‌زمین موفق به کسب مدال طلا شود اما او نخستین نفر است و مثل خیلی دیگر از دختران و زنان ایران نامش تا همیشه جاویدان خواهد ماند؛ سیده‌الهام حسینی.
 
* باقری: رکوردشکنی‌های حسینی ادامه خواهد داشت
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید از بانوی طلایی کشورمان انتظار می‌رود در مسابقات جهانی و المپیک هم به موفقیت‌هایش ادامه دهد. کورش باقری بعد از کسب مدال تاریخی الهام حسینی که نخستین مدال طلای بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد، اظهار داشت: حسینی پیش از این هم عنوان‌های تاریخ‌ساز دیگری در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری به دست آورده و از او انتظار داریم این اولین‌ها در مسابقات جهانی و المپیک هم ادامه داشته باشد. وی درباره ارزیابی عملکرد تیم بانوان در مسابقات آسیایی بحرین نیز گفت: تمرکز و هدف ما ارتقای رکورد اعضای تیم‌ ملی بود که بخوبی از پس آن برآمدند. پوپک بسامی دسته وزنی‌اش را تغییر داده و در ۵۹ کیلو حضور پیدا کرد. به نسبت یک ماه قبل در قونیه 5 کیلو افزایش رکورد داشت. فاطمه کشاورز در مسابقه قبلی در دسته ۵۹ کیلو وزنه زد و اینجا در دسته ۶۴ که خیلی افزایش وزن نداشت و صرفا کاهش وزن نداشت اما 5 کیلو افزایش رکورد داشت. باقری افزود: تمرکز ما روی افزایش رکوردها بود اما باید بپذیریم کاهش فاصله وزنه‌برداری ایران با آسیا حداقل به 2 سال زمان و برنامه‌ریزی مدون و دقیق و حمایت فدراسیون نیاز دارد. در دسته ۷۱ کیلو خانم فروغ یونسی تنها وزنه‌بردار گروه B بود و 5 حرکت صحیح داشت که نکته مهمی است و به نسبت مسابقات قبلی ۱۳ کیلو افزایش رکورد داشت. اینها افرادی هستند که می‌توانند در آینده بدرخشند. الهه رزاقی ۹۰ کیلوی یک‌ضرب و ۱۱۱ کیلوی دوضرب زد که ۱۱ کیلو افزایش رکورد نسبت به مسابقات قبلی داشته است. به اعتقاد من خیلی خوب کار کرد و بهتر از این هم می‌تواند باشد. 
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: در ۸۱ کیلو سیده‌الهام حسینی یک کار فوق‌العاده انجام داد و مدال ارزشمندی گرفت. 3 مدال طلا گرفت که مدال‌های فوق‌العاده ارزشمندی است و رکوردهایش هم نسبت به قونیه 4 کیلو افزایش داشت. البته توانایی الهام حسینی خیلی بیشتر از اینهاست و در آینده باید این توانایی بهتر و بیشتر نمود پیدا کند. در نهایت به جامعه وزنه‌برداری بانوان تبریک می‌گویم که نخستین مدال آسیایی آن هم از جنس طلا به دست آمد. ما یک مدال آسیایی داریم که بسیار ارزشمند است و می‌تواند هدف را به خیلی از بانوان ما نشان دهد و به عنوان الگو به وی نگاه کنند. در وزن آخر فاطمه یوسفی را داریم که آسیب‌دیدگی پا را پشت سر گذاشت و من خیلی امیدوارم که وزنه‌های قابل قبولی را بتواند مهار کند. 
 
* مصاف سختی در مسابقات قهرمانی آسیا داشتم
بانوی طلایی تیم‌ ملی وزنه‌برداری ایران گفت: مصاف سختی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا پشت سر گذاشتم و می‌دانم که از این پس کارم در میادین بین‌المللی بسیار سخت‌تر خواهد بود. الهام حسینی، وزنه‌بردار تیم‌ ملی بانوان کشورمان که در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین توانست با ثبت رکورد ۱۰۲ کیلو یک‌ضرب، ۱۲۵ کیلو دوضرب و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم 3 مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کند، گفت: از روز اول وزنه‌برداری را با عشق و علاقه شروع کردم. هدفم این بود خودم را روز‌به‌روز به سکوها نزدیک‌تر کنم. مسیر آسانی نبود و نخواهد بود. در این مسیر دردها و آسیب‌دیدگی‌ها هستند که ممکن است ورزشکار را متوقف کنند یا سرعتش را کم کنند. گاهی اوقات با وجود علاقه‌ای که‌ داری، مجبوری متوقف شوی اما باید روحیه بالایی داشته باشی و همیشه انگیزه داشته باشی و ناامید نشوی. البته باید از همه عزیزانی که در این چند سال به من کمک کردند، تشکر کنم. درس‌هایی که در این مسیر گرفتم و تجربه‌هایی که در مسابقات به دست آوردم، خیلی به من کمک کرد. 
وی درباره عملکرد خود در قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ تصریح کرد: رقابت آسانی نداشتم و در شروع یک ضرب شرایط پایدار نبود اما در حرکت سوم جبران شد. من از 5 ماه پیش آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر داشتم که همراه من است و زمانی هم برای ریکاوری نداشتم. از بازی‌های کشورهای اسلامی نیز باز برگشتم، کرونا گرفتم و مقداری من را عقب انداخت و باعث شد آنطور که باید نتوانم تمرین کنم اما تجربه‌های قبلی و دعای خیر پدر و مادرم همه به کمک من آمد تا عملکرد خوبی داشته باشم. البته کارم سخت‌تر شده است و برای رسیدن به مسابقات جهانی و المپیک باید تلاش بیشتری کنم و توقع از من بالا رفته است.

Page Generated in 0/0057 sec