printlogo


کد خبر: 255100تاریخ: 1401/7/24 00:00
اخبار

تاریخ‌سازی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
دونده ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تاریخ‌سازی کرد و مدال طلا گرفت. دیروز در سومین روز از مسابقات دوومیدانی نوجوانان آسیا نازنین‌فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر بامانع مدال طلا گرفت و تاریخ‌سازی کرد. عیدیان در فینال این ماده با ثبت زمان یک دقیقه و یک ثانیه و 4 صدم ثانیه عنوان نخست مسابقات را از آن خود کرد و نخستین مدال طلای تاریخ دوومیدانی زنان ایران در قهرمانی آسیا را به دست آورد. زنان دوومیدانی ایران پیش از در هیچ رده سنی موفق به کسب مدال طلای قهرمانی آسیا در فضای باز نشده بودند و عیدیان برای نخستین‌بار مدال طلا گرفت. چهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از ۲۱ تا ۲۴ مهر با حضور ۳۰ کشور در بخش دختران و پسران به میزبانی کویت در حال برگزاری است. تیم ‌ملی ایران با ۲۵ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده است.
***
سیاوش یزدانی در کمیته انضباطی
مدافع استقلال بعد از حضور در کمیته انضباطی باشگاه احتمالا به تمرینات این تیم بازمی‌گردد. سیاوش یزدانی، مدافع استقلال که بعد از برپایی جشن تولد ریکاردو ساپینتو در صفحه شخصی‌اش در توئیتر مطلبی را به اشتراک گذاشت که منجر به حذف او از تمرینات شد،‌ باید در این باره پاسخگو باشد. یزدانی اگرچه توئیت خود را از صفحه‌اش ساعتی بعد از انتشار گسترده آن پاک کرد اما مورد غضب ساپینتو قرار گرفت و فعلا در تمرینات هم شرکت نمی‌کند. در این باره باشگاه استقلال قصد دارد برای یزدانی جلسه انضباطی تشکیل بدهد. این مدافع خاطی باید طی روزهای آینده به کمیته انضباطی باشگاه برود تا درباره رفتار خود پاسخگو باشد. به نظر می‌رسد در جلسه انضباطی باشگاه استقلال مسؤولان به جریمه این بازیکن بپردازند و در نهایت با مجوز ساپینتو او به تمرینات بازگردد. البته بعید است قبل از مسابقه این هفته با آلومینیوم اراک روند رسیدگی به تخلف یزدانی اجرایی شود و شاید او بعد از بازی هفته دهم به جلسه انضباطی برود و کار خود را از سر بگیرد. 
***
شکایت فدراسیون فوتبال از حسن عباسی
فدراسیون فوتبال از فردی که به طور گسترده اقدام به توهین‌ به فوتبالیست‌ها و خانواده‌های‌شان کرده بود، شکایت کرد. این تصمیم پس از اعتراض عمومی اهالی فوتبال به آخرین صحبت‌های حسن عباسی اتخاذ و شکایتی رسمی علیه وی تسلیم مقامات قضایی شده است. امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این‌باره به تسنیم گفته است: «با توجه به تداوم انتساب مطالب غیر‌واقعی از سوی حسن عباسی به چهر‌ه‌های فوتبالی، بخش حقوقی فدراسیون فوتبال از وی به مراجع قضایی شکایت کرد». این نخستین واکنش حقوقی فدراسیون مهدی تاج به اتفاقات و مسائلی است که در حواشی حوزه فوتبال رخ داده است. آخرین صحبت‌های حسن عباسی که یک سخنران و فردی شناخته شده در فضای سیاسی است به صورت زنده پوشش تلویزیونی داشت و او که چندین بار فوتبالیست‌ها را متهم به ارتزاق از بودجه عمومی و عدم همراهی با مردم کرده بود، این بار بحث خانواده‌های ایشان را هم به میان کشید. این اظهارات با واکنش تند بسیاری از فوتبالیست‌ها و مربیان مواجه شد که پرسروصداترین آنها مصاحبه سروش رفیعی در پایان بازی پرسپولیس - تراکتور بود. همچنین یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در صحبت‌هایی تند خطاب به عباسی کلماتی را به کار برد که کمتر از وی به‌ خاطر داریم. 
***
بحران بزرگ انگلیس در آستانه جام‌جهانی
تیم ملی انگلیس در آستانه جام‌جهانی با یک مشکل بزرگ مواجه است. 
گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس در فاصله کمتر از ۲ ماه تا آغاز جام‌جهانی 2022 قطر با یک بحران بزرگ در سمت راست خط دفاعی مواجه شده است. انگلیس در سال‌های اخیر مدافعان راست باکیفیتی داشته و آنها یکی از بهترین تیم‌های جهان در این پست هستند اما در هفته‌های اخیر اوضاع به شکل عجیبی در این قسمت از زمین تغییر کرده است. 
ریس جیمز، ستاره تیم چلسی هفته گذشته مصدوم شد و ممکن است جام‌جهانی را از دست بدهد. او سومین مدافع راست سه‌شیرها بود که طی هفته‌های اخیر مصدوم شده و پیش از او کایل واکر و ترنت الکساندر آرنولد هم به دلیل مشابه خانه‌نشین شدند. البته آرنولد برخلاف واکر مصدومیت شدیدی ندارد و جام‌جهانی را از دست نخواهد داد اما افت شدید او در این فصل باعث تردیدهای زیادی شده و ساوتگیت درباره آمادگی مدافع راست لیورپول بشدت نگران است. 
با توجه به اینکه ۳ مدافع راست انتخابی اول ساوتگیت در حال حاضر از میادین دور هستند، این احتمال وجود دارد که نامی غیرمنتظره بلیت خود را برای حضور در قطر رزرو کند. انتظار می‌رود الکساندر آرنولد به‌موقع برای مسابقات ریکاوری کند اما او به دلیل عملکرد خود در این فصل مورد انتقاد قرار گرفته و در جریان تساوی 3-3 ماه گذشته مقابل آلمان از لیست تیم انگلیس هم کنار گذاشته شد. در این شرایط کیه‌ران تریپیر، مدافع راست آماده این روزهای نیوکاسل می‌تواند به گزینه اول ساوتگیت برای جام‌جهانی تبدیل شود. این مدافع 32 ساله سابقه 37 بازی ملی را در کارنامه دارد و پیش از این توسط ساوتگیت در پست غیرتخصصی خود یعنی مدافع چپ هم به میدان رفته است. 
فرم بن وایت، مدافع راست این فصل آرسنال هم می‌تواند گرت ساوتگیت را امیدوار کند. پست او با حضور ویلیام سالیبا در مرکز خط دفاعی تغییر کرده و توانسته بخوبی در سمت راست خط دفاعی توانایی‌های خود را نشان دهد. وایت با توجه به توانایی بازی در ۲ پست شانس بالایی برای حضور در لیست نهایی خواهد داشت. کایل واکر پیترز، جیمز جاتسین و ارون ون‌بیساکا هم ۳ گزینه دیگری هستند که پس از نفرات بالا می‌توانند مورد توجه ساوتگیت قرار بگیرند. البته این ۳ نفر شانس بالایی برای حضور در جام‌جهانی ندارند و بعید است در قطر حاضر باشند.

Page Generated in 0/0054 sec