printlogo


کد خبر: 255107تاریخ: 1401/7/24 00:00
ادامه دروغ‌پردازی بی‌بی‌سی و سعودی اینترنشنال با کشته‌سازی‌های دروغین در پی مرگ یک دانش‌آموز دختر
مسؤولان استان: اردبیل در اغتشاشات اخیر هیچ کشته و مجروحی نداشته است

رسانه‌های فارسی‌زبان معاند که هر بار  سناریوی کشته‌سازی همچون مرگ نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده، سعی بر جریحه‌‌دار کردن افکار عمومی دارند، این بار نیز در کانال‌های تلگرامی طی یکی، دو روز گذشته مدعی شدند یک دانش‌آموز دختر در مدرسه شاهد اردبیل کشته شده؛ این در حالی است که تاکنون هیچ نام و تصویری از وی منتشر نشده است. شبکه‌های سعودی اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و برخی کانال‌های تلگرامی در یکی، دو روز گذشته مدعی شدند در پی حمله نیروهای امنیتی به مدرسه شاهد در شهر اردبیل یک دختر نوجوان زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان فاطمی اردبیل به ‌دلیل خونریزی داخلی فوت کرد، همچنین 10 دانش‌آموز مجروح و 7 دانش‌آموز هم دستگیر شدند. مسؤولان آن استان از جمله مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل و مدیرکل آموزش‌و‌پرورش نسبت به این ادعا واکنش نشان دادند و ضمن تکذیب این ادعا اعلام کردند: تاکنون در اردبیل هیچ کشته و مجروحی نداشتیم. این در حالی است که نام و نام‌خانوادگی و تصویر آن فردی که ادعا می‌شود در بیمارستان فاطمی فوت کرده است، از سوی هیچ یک از رسانه‌ها و کانال‌ها منتشر نشده؛ در گذشته برای چنین ادعاهایی حداقل نامی همچون «ترانه موسوی» ساخته می‌شد. سال 88 گفته شد ترانه موسوی از سوی نیروهای امنیتی کشته شده است که برای وی مراسم ختمی برگزار شد و میرحسین موسوی هم در آن شرکت کرد اما بعد مشخص شد اساسا چنین فردی وجود خارجی ندارد. به‌ نظر می‌رسد رسانه‌های فارسی‌زبان پس از تجربه ماجرای «ترانه موسوی» و تکذیب کشته شدن خانم‌ها سارینا اسماعیل‌زاده، مهسا موگویی و نیکا شاکرمی در جریان اغتشاشات اخیر، بدون نام بردن از کسی و صرفا با طرح ادعاهایی، به‌دنبال مبهم کردن فضا هستند تا ادعاهای‌شان به‌ سرعت تکذیب نشود؛ هر چند روایت‌های مطرح‌شده‌شان نیز با یکدیگر همخوانی ندارد. البته در طرح این ادعا، بیش از همه، شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال وابسته به آل‌سعود نقش داشت و بی‌بی‌سی فارسی هم به‌رغم اینکه در ابتدا این خبر دروغ را منتشر کرده بود، امروز با یک عقب‌نشینی، توضیحات کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران را منتشر کرد که در آن آمده بود: به ‌دلیل وجود منابع خبری مختلف هنوز نتوانسته است خبر درگذشت این دانش‌آموز را تأیید یا رد کند. 
 
* علت اصلی مرگ دانش‌آموز اردبیلی از زبان خانواده
پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب در حالی است که دختری را که به دلیل بیماری مادرزادی در بیمارستان جان باخته‌است، بدون اینکه نام و نشانی از وی داشته ‌باشند، به اغتشاشات ربط می‌دهند در حالی که عموی اسرا پناهی، دختری که شبکه‌های معاند مدعی فوت او در مدرسه‌ای در اردبیل بودند، گفت: «بیماری قبلی برادرزاده‌ام بعد از مرگ پدرش تشدید شد. 3 شب پیش در خواب حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد. چرا باید رسانه‌های بیگانه با آبروی ما بازی کنند؟!» رسانه‌های ضد ایرانی اسرا پناهی را دانش‌آموز فوت شده در مدرسه شاهد اردبیل معرفی کردند.
وی گفت مرگ برادر زاد‌ه‌ام  به هیچ وجه ربطی به تجمعات و شورش‌های اخیر ندارد. برادرزاده‌ام مریضی مادرزادی داشت که در بیمارستان فوت کرده است.

Page Generated in 0/0102 sec