printlogo


کد خبر: 255110تاریخ: 1401/7/24 00:00
اخبار

تدوین استاندارد تجهیزات کاهش آلایندگی خودرو
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به بهره‌برداری از سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها گفت: اگر معاینه فنی موتورخانه‌ها انجام شود، مصرف گاز و میزان آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها کاهش می‌یابد. 
داریوش گلعلیزاده اظهار کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون هوای پاک که بر معاینه فنی موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی و ایجاد سامانه‌ای در این باره توسط سازمان ملی استاندارد تاکید دارد، این سامانه طراحی و با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست رونمایی شد و هم‌اینک در مرحله تکمیل اطلاعات قرار دارد. وی در ادامه گفت: در وهله اول ساختمان‌های دولتی برای معاینه فنی سامانه‌های احتراقی در اولویت قرار دارند. ضمن اینکه این سامانه در مرحله بعد مراکز تجاری و اداری بزرگ در کلانشهرها را هم در بر خواهد گرفت و در نهایت همه ساختمان‌ها را شامل می‌شود. گلعلیزاده تصریح کرد: اگر معاینه فنی موتورخانه‌ها انجام شود، ۲ اتفاق خوب می‌افتد؛ اول اینکه مصرف گاز کاهش می‌یابد که از نظر اقتصادی به نفع بهره‌برداران است. دیگر اینکه از میزان آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها کاسته می‌شود. 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک پیش‌بینی شده تسهیلات از طریق صندوق ملی محیط‌زیست در اختیار کسانی که معاینه فنی دوم را انجام می‌دهند، قرار گیرد. گلعلیزاده از تدوین استاندارد تجهیزات کاهش آلایندگی خودرو مانند کاتالیست‌ها خبر داد و گفت: پایش سوخت نفت و گاز و بنزین با همکاری سازمان ملی استاندارد در حال انجام است. 
***
۹۷ هزار بیمار«ام‌اس» در ایران
نایب‌رئیس انجمن «ام‌اس» با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر درمان مبتلایان ‌ام‌اس و ایجاد مشکل در انجام نوعی از تست‌های تشخیصی برای این بیماران، گفت: مجموعه هزینه‌های کار درمانی و توانبخشی و مراقبت کامل برای یک بیمار ام‌اس وابسته به ویلچر بدون پوشش بیمه‌ای، ماهانه رقمی بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان است. 
دکتر محمدعلی صحراییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بیماران ام‌اس در کشور گفت: در حال حاضر طبق آخرین آمار ثبت شده در مجموعه انجمن‌های ام‌اس در کشور، حدود ۹۷ هزار بیمار مبتلا به ام‌اس در کشور داریم. در عین حال اکنون اکثر بیماران مبتلا به ام‌اس از داروهای ایرانی استفاده می‌کنند و فعلا این داروها در دسترس بوده و خوشبختانه چالشی در حوزه داروی بیماران ام‌اس نداریم و براحتی در دسترس بیماران است. وی با بیان اینکه قیمت داروهای بیماران ام‌اس هم مناسب بوده و تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار دارد، گفت: برخی داروهای بیماران ام‌اس به صورت رایگان به این بیماران عرضه می‌شود و برخی دیگر که قیمت‌های بالاتری ارند، تحت پوشش بیمه هستند. در حال حاضر چالش جدی در حوزه ام‌اس نداریم. 
***
«سربازان ماهر» ۱۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد دریافت می‌کنند
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه از آغاز ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد برای سربازان ماهر منقضی خدمت سال‌های ۱۳۹۷ به بعد خبر داد. 
سردار محمد زاده‌کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با اشاره به بندهای «سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه» اظهار کرد: یکی از اهداف طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، ایجاد تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی خدمت است. وی افزود: برای تحقق این هدف، رصد، هدایت، حمایت و تسهیل‌گری برای اشتغال سربازان ماهر به مدت 3 سال پس از خدمت، جزو سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه درج شده است. فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: در این راستا، تمام سربازان منقضی خدمت 1397 به بعد که پیش، حین یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده و گواهینامه مهارتی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر طرحی برای اشتغال دارند، می‌توانند برای دریافت وام به پلیس +10 مراجعه و سنوات خود را ثبت کنند. سردار زاده‌کمند خاطرنشان کرد: همچنین سقف این وام مبلغ 150 میلیون تومان و مهلت بازپرداخت آن 7 ساله با سود 4 درصد است. 
***
تبدیل موتوسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری
شهردار تهران با اشاره به اهمیت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و رفع چالش‌های موجود در شهر تهران گفت: یکی از مشکلاتی که شهروندان با آن روبه‌رو هستند به تردد موتوسیکلت‌ها در معابر بر‌می‌گردد که بر همین اساس ساماندهی آنها در دستور کار شهرداری قرار دارد. علیرضا زاکانی در آیین بهره‌برداری از 200 دستگاه اتوبوس، تحویل دو هزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سال 1401 و 62 دستگاه مینی‌بوس که با حضور مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر تهران، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و جلال بهرامی معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که از قبل نیز اعلام شده ان‌شاءالله تا 12 بهمن‌ماه هر هفته در قالب شنبه‌های امید و افتخار پروژه‌هایی در مقیاس کلان شهری بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهد شد و از 12 بهمن‌ماه به مناسبت ورود امام خمینی(ره) و تا پایان اسفندماه پیش از نوروز هر هفته یک افتتاح خواهیم داشت. 
وی در ادامه به مساله ساماندهی موتوسیکلت‌ها و چالش‌ها و مشکلاتی که در این باره برای شهروندان ایجاد شده اشاره کرد و گفت: تبدیل کاربراتور موتوسیکلت‌ها به انژکتور و برقی کردن آنها از مواردی است که به صورت جد از سوی مدیریت شهری پیگیری می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec