printlogo


کد خبر: 255120تاریخ: 1401/7/24 00:00
اخبار

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد
ادامه عملیات علیه تجزیه‌طلب‌ها
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی اظهار داشت: درباره وضعیت گروه‌های تروریستی در شمال‌ غرب باید گفت این یک موضوع قدیمی است. این گروه‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی با کمک آمریکا و سایر دشمنان در اقلیم شمال عراق لانه کردند اما در چند سال اخیر با حمایت آمریکا مقرهای آنان تبدیل به یک مجموعه‌ای علیه امنیت ملی ما شد. وی افزود: الان 1200 مقر نظامی در شمال عراق علیه ما فعالیت می‌کنند. ما چند نمونه داشتیم که اسرائیل از داخل اینها نفراتی را انتخاب می‌کردند و بعد آموزش می‌دادند و بعد آنها داخل کشور ما می‌آمدند و ترور و کارهای ضد امنیتی انجام می‌دادند و از اینها به عنوان تروریست اجاره‌ای استفاده می‌کردند. به نوعی اینها مقرهای صهیونیست‌ها بود که یک نمونه از این مقرها در اربیل توسط نیروی هوافضای سپاه مورد حمله قرار گرفت. سردار باقری ادامه داد: طی این سال‌ها مدام به اقلیم کردستان عراق تذکر دادیم و گفتیم این رسم همسایگی نیست که ما این همه به ملت عراق خدمت کنیم و بعد شما به اینها اجازه ایجاد مقر نظامی و رسانه می‌دهید. بارها به ما قول دادند جلوی اقدامات گروهک‌های تروریستی را بگیرند اما عمل نکردند. بنابراین تصمیم بر این شد با اینها مقابله کنیم و این بر اساس منشور ملل متحد و دفاع از خود است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه مقرهای گروه‌های تروریستی در شمال عراق تاکید کرد: این عملیات هم با رعایت تمام اصول انسانی بود و مراقب هستیم از بینی یک غیرنظامی خون نیاید. در مواردی بوده است که گروهک‌های تروریستی در یک طبقه از یک آپارتمان کارگاه ساخت بمب داشتند اما ما برای جلوگیری از آسیب به مردم، این ساختمان را هدف قرار ندادیم. وی تصریح کرد: ما به مقامات اقلیم گفتیم ۲ راه وجود دارد؛ یا اینها باید تبدیل به یک گروه غیرنظامی شده و خلع سلاح شوند یا اینکه اقلیم کردستان باید گروهک‌های تروریستی را از این منطقه اخراج کند. اینکه 3000 نفر نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب و مقر نظامی داشته باشند به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و ما با آنها مقابله می‌کنیم. لذا این عملیات ادامه خواهد داشت؛ هر قدر هم که طول بکشد ما این عملیات و بزرگ‌تر از این را ادامه می‌دهیم. سردار باقری گفت: این گروهک‌ها دقیقا دنبال تجزیه کشور هستند و رهبران و حقوق‌بگیران سرویس‌های جاسوسی دنبال این هستند که بخشی از کشور ما را جدا کنند و برای خودشان حکومتی داشته باشند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی بر فراز اربیل گفت: ما می‌دانیم پایگاه حریر کجاست. در اربیل و دهوک هم می‌دانیم پایگاه آمریکایی‌ها کجاست و چه تعداد نیرو در آن حضور دارند و چه اقدامی در آنها می‌شود. از امروز به بعد اگر نسبت به پهپادهای ما اقدامی کنند، حتما مقابله می‌کنیم و پاسخ این اقدام اخیر نیز برای محفوظ است.
***
سید صولت مرتضوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شد
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور در نامه‌ای سیدصولت مرتضوی را به‌ عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد. سیدمحمد حسینی درباره معرفی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار اظهار داشت: نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول خواهد شد و دکتر مرتضوی بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های مربوط به تشریح برنامه‌ها و پاسخ به سوالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهد پرداخت. وی گفت: به ‌پیوست نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خلاصه‌ای از رزومه کاری و نیز رئوس برنامه‌های مرتضوی نیز به مجلس ارسال شده است. همچنین سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: نامه معرفی آقای مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس ارسال شده است. وی افزود: روز یکشنبه نامه معرفی وزیر پیشنهادی کار در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد و نمایندگان 10 روز فرصت دارند سوابق آقای مرتضوی را بررسی کنند. به گفته موسوی، جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار، 8 آبان برگزار خواهد شد. 
***
خبرهای خوب در حوزه رادیودارو
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز به لحاظ ضربه‌پذیری در حوزه هسته‌ای، کشور به دلایل مختلف کاملا غیرقابل آسیب است، اعلام کرد: خبرهای خوب در حوزه رآکتور و رادیودارو داریم. بهروز کمالوندی گفت: امروز سازمان با گزارش‌های مخابره شده از سوی آژانس انرژی اتمی مواجه است؛ گزارش‌هایی که هر چند فعالیت‌های ما را اعلام می‌کند اما در موارد فراوانی با اغراض سیاسی قدم به نحوی برمی‌دارد که تصویری مخدوش و منفی از کشور ما در سطح بین‌المللی ایجاد کند. وی با اشاره به تأمین رادیوداروها در کشور به‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای سنگینی که بر کشور وارد شده است، اظهار کرد: جز تأمین رادیوداروها در کشور به رغم همه تحریم‌ها، شاهد استفاده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در خارج از کشور از این داروها هستیم و این موارد در شرایطی است که تحت فشارهای سنگین تحریمی قرار داریم. کمالوندی با اشاره به اینکه ادعای دشمن مبنی بر اینکه ما در مواجهه با مردم ایران کاری به مقوله غذا و دارو نداریم، دروغ است، گفت: اینکه دشمن مدعی است به غذا و دارو کاری ندارد یک دروغ است و سازمان اسناد این مساله را به نماینده حقوق بشر منعکس کرده است. در این مساله در حد سازمان اقدام شده اما لازم است که در سطح بین‌المللی هم کارهایی انجام شود تا جهانیان از تحریم‌های ظالمانه که شامل رادیوداروی بیماران نیز می‌شود، آگاهی یابند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: به طور نمونه یک شرکت رادیوداروی ما تحریم شده است و با اینکه از شرکت خواستیم مکاتباتی در این باره با خزانه‌داری آمریکا داشته باشد و اعلام کند بر اساس سابقه‌اش شرکتی نیست که خدمات آنها غیر از تأمین داروی بیماران کاربرد دیگری داشته باشد، برای این منظور چندین بار نامه‌نگاری شد اما هیچ اتفاقی نیفتاد و آنها حاضر نشدند این شرکت رادیودارو را از لیست تحریم خود حذف کنند. 

Page Generated in 0/0067 sec