printlogo


کد خبر: 255140تاریخ: 1401/7/25 00:00
علی فتح‌الله‌زاده به صورت رسمی مدیرعامل استقلال و جانشین مصطفی آجورلو شد
بازگشت با قول جام

مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد و به نظر می‌رسد این تغییر ناگهانی ریشه در مشکلات و چالش‌های مدیریتی این باشگاه داشته است. شنبه‌شب به یک‌باره خبر برکناری مصطفی آجورلو هواداران استقلال را غافلگیر کرد. هر چند در روزهای گذشته زمزمه‌هایی درباره برکناری آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال به گوش می‌رسید اما در نهایت در جلسه‌ای کوتاه و بدون کمترین چالشی مصطفی آجورلو از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال برکنار و با نظر هیات‌مدیره باشگاه،‌ علی فتح‌الله‌زاده جانشین وی شد. مصطفی آجورلو پس از یک سال حضور در باشگاه مجبور شد جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده بدهد. این جابه‌جایی یکی از کم‌حاشیه‌ترین تغییرات مدیریتی ۴ دهه گذشته باشگاه استقلال تهران است. برکناری‌ای که به دور از فشار رسانه‌ها و افکار عمومی و به یک‌باره انجام شد. حال سوال این است: چرا مصطفی آجورلو برکنار شد؟ بر اساس پیگیری‌ها در موضوع برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال مسائل مختلفی مطرح بوده است اما گفته می‌شود مهم‌ترین دلیل، تقابل و چالش‌های پررنگ آجورلو در موضوع حق پخش تلویزیونی است. آجورلو اخیرا با سازمان صداوسیما و مشخصا رئیس این سازمان بر سر حق پخش، مجادلات زیادی داشت و حتی صداوسیما در مقطعی در بازی‌های استقلال، تبلیغات محیطی این باشگاه را نمایش نمی‌داد. اخیرا نیز ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در مقطعی دوربین‌های صداوسیما را تحریم کردند و در نامه‌ای خواستار رعایت حقوق این ۲ باشگاه شدند. به نظر می‌رسد همه این اتفاقات باعث شده فشار بر وزارت ورزش برای ایجاد تغییر در مدیریت باشگاه استقلال بالا برود و در نهایت با تصمیم هیات‌مدیره، مصطفی آجورلو جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده‌خویی داد. فتح‌الله‌زاده پیش از این مدیریت باشگاه فوتبال استقلال تهران را در ۳ برهه زمانی و به مدت بیش از ۱۰ سال عهده‌دار بوده‌ است. او توانسته با این تیم ۳ بار به مقام قهرمانی در لیگ، ۴ عنوان قهرمانی در جام حذفی و یک نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا برسد. 
 
* آغاز رسمی فعالیت فتح‌الله‌‌زاده
مدیرعامل جدید استقلال ظهر دیروز حکمش را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد. جلسه معارفه علی فتح‌الله‌زاده با حضور اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش، حسین شهابی رئیس حراست وزارت ورزش، امین نوروزی معاون وزیر ورزش، محمدحسین حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال و برخی مدیران باشگاه استقلال در ساختمان این باشگاه برگزار شد. در ابتدای این جلسه اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: مستحضرید که ما یک سال در خدمت آقای آجورلو بودیم. ایشان تلاش‌های زیادی انجام داد و ما شاهد تلاش‌های ایشان بودیم. از ایشان تشکر می‌کنیم. ایشان از بچه‌های انقلابی و مخلص هستند. به هر حال تغییرات همیشه وجود دارد و ان‌شاءالله بتوان پرچم امدادی را به نفر بعدی داد. ان‌شاءالله از آقای آجورلو در وزارت ورزش دعوت به عمل خواهد آمد و از ایشان تقدیر می‌شود. بررسی‌های مختلفی شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم آقای فتح‌الله‌زاده بهترین گزینه هستند. یعنی از هر مسیری که رفتیم به این نقطه رسیدیم. با اعلام انتخاب ایشان، دیدیم استقبال زیادی از این موضوع شد. استقلال تیم خوبی است و ان‌شاءالله با مدیریت آقای فتح‌الله‌زاده این روند خوب، بهتر هم می‌شود. مردم روی این باشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و وزارت ورزش اولویتش حفظ اعتماد مردم است تا سرمایه مردم حفظ شود. ان‌شاءالله روند واگذاری ادامه‌دار خواهد بود. می‌دانیم آقای فتح‌الله‌زاده کار سختی در پیش دارند و ان‌شاءالله که در این امر موفق باشند. ما هم با تمام قوا در کنار استقلال و پرسپولیس هستیم. ان‌شاءالله هر ۲ تیم به موفقیت برسند. در ادامه امین نوروزی اظهار کرد: آقای آجورلو و همکاران‌شان زحمات زیادی کشیدند و خیلی خوب هم کار کردند. خواستم از شما عزیزان تشکر کنم. یک زمانی شرایط طوری می‌شود که کار به افراد دیگری تحویل می‌شود و خوشحالم کار به کسی داده شد که دلسوز این باشگاه است و از جنس این باشگاه است. قبلا هم فتح‌الله‌زاده سابقه خوبی داشته و ان‌شاءالله این روند را ادامه دهد و بتواند تیم را به قله برتر آسیا برساند. واقعا دوست داشتم از آقای آجورلو و معاونان‌شان تشکر کنم. خوشبختانه سکان کشتی استقلال امروز در دست کسی است که از جنس استقلال است.
در پایان هم فتح‌الله‌زاده دقایقی کوتاه به صحبت پرداخت و گفت: این فوتبال مثل یک مسابقه امدادی است. همه ما می‌آییم و می‌رویم. از مدیریت و تلاش آقای آجورلو تشکر می‌کنم. دوستان خیلی خوبی را ایشان جمع کرده‌اند. باید کار پارسال یعنی قهرمانی را تلاش کنیم تکرار شود. همه باید همدل به باشگاه و هواداران خدمت کنیم. 
 
* فتح‌الله‌زاده:‌ هر چه بدهی‌ است، روی میز من گذاشتند!
مدیرعامل جدید باشگاه استقلال می‌گوید بدهی‌های مختلفی جلوی روی باشگاه قرار گرفته است. 
علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازگشت خود به کرسی مدیریت این باشگاه اظهار کرد: تصمیم مدیریتی بود که تغییراتی رقم بخورد. دوستان هم به ما محبت کردند و ما هم استقلالی هستیم و می‌خواهیم مشکلات را برطرف و کمک کنیم استقلال با آرامش کار خود را پیش ببرد. 
وی درباره شرایط ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال و شوکه شدن او از تغییرات مدیریتی این باشگاه گفت:‌ ایشان مربی ما هستند و با او قرارداد داریم. ما باید به ساپینتو کمک کنیم تا کار خود را بهتر جلو ببرد. 
مدیرعامل جدید باشگاه استقلال درباره مشکلات مالی این باشگاه و مطالبات بازیکنان تیم و گله‌مندی برخی بازیکنان نسبت به عقب‌ماندن طلب‌های‌شان گفت:‌ ما باید تلاش کنیم دغدغه بازیکنان کمتر شود و بتوانند با خیال راحت کار خود را انجام دهند. وظیفه ما این است شرایط خوبی را فراهم کنیم و وظیفه بازیکنان این است عملکرد خوبی داشته باشند تا تیم بتواند نتیجه مورد نظر را کسب کند. 
فتح‌الله‌زاده درباره بدهی‌های باشگاه استقلال، تبلیغات محیطی و بازیکنان و مربی پیشین این تیم گفت:‌ هنوز امضای حکم من خشک نشده است! من هنوز به باشگاه نرفته‌ام. ما حدود ۷۰ میلیارد بر سر تبلیغات محیطی بدهکار هستیم. ۶۰ میلیارد به استراماچونی باید پرداخت کنیم. یک بازیکن است که می‌گویند باید به او ۵۰ میلیارد پول بدهیم. گفته می‌شود 40-30 میلیارد هم به آقای پادوانی عزیز باید پرداخت کنیم. هر چه بدهی است روی میز گذاشته‌اند و باید به باشگاه بروم. وقتی به باشگاه رفتم، به شما می‌گویم چه کاری باید انجام داد. 
وی درباره هدف‌گذاری‌های خود در باشگاه استقلال و چشم‌انداز مدیریتی خود در این باشگاه گفت:‌ من همیشه برای باشگاه دوندگی و تلاش و پیشرفت مدنظر داشته‌ام. ان‌شاءالله با کمک هواداران و حمایت‌ آنها کار را جلو خواهیم برد و جام را خواهیم گرفت. 
 
* ابراز تعجب ساپینتو از برکناری آجورلو
سرمربی تیم فوتبال استقلال از برکناری مصطفی آجورلو از ریاست این باشگاه ابراز تعجب کرد. به گزارش رکورد، ریکاردو ساپینتو درباره این اتفاق گفت: من کاملا از این وضعیت شوکه شدم. مطلقاً هیچ کس انتظار چنین تصمیمی را نداشت. وی ادامه داد: آقای آجورلو همیشه رئیسی بوده که تمام تلاش خود را کرده است تا همه شرایط را برای ما فراهم کند تا به موفقیت‌ برسیم و مهم‌تر از همه برای قهرمانی تلاش کنیم. من شوکه شدم و سعی خواهم کرد بفهمم چه اتفاقی برای رئیس افتاده است.

Page Generated in 0/0056 sec