printlogo


کد خبر: 255151تاریخ: 1401/7/25 00:00
خسارت ۳۰ میلیاردی به اموال عمومی پایتخت در حوادث اخیر

اغتشاشگران در حوادث اخیر خسارت‌های مالی و جانی زیادی در شهرهای مختلف کشور به بار آوردند. بیشترین خسارت‌ها در پایتخت اتفاق افتاد به طوری که به گفته سخنگوی شهرداری تهران، در حوادث و اغتشاش‌های اخیر حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس آسیب دید و برخی هم دچار آتش‌سوزی شد. 
عبدالمطهر محمدخانی گفت: شهردار تهران تاکید دارد در مقابل این آشوب‌ها باید خدمت خود را بیشتر کنیم تا آشوبگران و دشمنان نتوانند بین مردم نارضایتی ایجاد کنند و این امر انگیزه‌ای برای خدمت بیشتر شهرداری تهران شد. وی در تشریح دیگر خسارت‌های اغتشاشگران به اموال شهر تهران طی حوادث اخیر بیان کرد: ۱۲۰ ایستگاه اتوبوس نیز در این حوادث دچار آسیب شد. اعضا و رئیس شورای شهر تهران نیز گزارشی از آسیب‌ها به سطل‌های زباله دادند که از بعد عدد و رقم بیش از ۳۰ میلیارد خسارت به اموال عمومی شهر تهران وارد شد. 
محمدخانی ادامه داد: این حوادث به معنی توقف خدمت‌رسانی به شهروندان نیست و در حوزه پسماند و... یک دقیقه توقف خدمت نداشتیم و گواه صحبت ما شهری است که شهروندان هر روز صبح هنگام تردد در آن با پاکیزگی مواجه می‌شوند. باید تاکید مجدد کنم که این اقدام‌ها تاثیری بر اراده و عملکرد شهرداری تهران ندارد. 
سخنگوی شهرداری تهران از همکاران خود در مجموعه مدیریت شهری از جمله پاکبانان، راننده‌های اتوبوس، نیروهای آتش‌نشانی و دیگر عزیزان تشکر کرد و با بیان اینکه تمام‌قد باید به احترام آنها بایستیم که در این شرایط آشوب با وجود تمام خطرات برای خدمت به مردم حاضر شدند، گفت: به اطلاع مردم می‌رسانم در این شب‌ها تعدادی از همکاران ما هم در حوزه‌های مختلف آسیب دیدند و مورد ضرب‌وجرح قرار گرفتند. سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به خدمات ارائه‌شده توسط شهرداری طی یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: در حوزه مسکن رئیس‌جمهور محترم -که ما نیز در شهرداری تهران خود را بخشی از آن جبهه می‌دانیم- ناظر به مصوبه مجلس شورای اسلامی قولی در انتخابات دادند مبنی بر تامین یک میلیون مسکن در سال که سهم تهران ۱۸۰ هزار واحد مسکن است و شهردار تهران نیز در ابتدا با قبول مسؤولیت و با روحیه موجود و با توجه به منویات و تاکید رهبر انقلاب، قرارگاه جهادی مسکن در شهر تهران را ایجاد کردند. 
محمدخانی در ادامه گفت: تا امروز برای احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی تفاهمنامه امضا کرده‌ایم. باید توجه داشت که شهرداری در این بخش زمینه‌ساز صدور پروانه، تسهیل‌گری و مشارکت در بخشی از ساخت است که کلنگ احداث نیمی از آنها نیز به زمین خورده است و امیدواریم به لطف خدا تا پایان سال تفاهمنامه همه ۱۸۰ هزار واحد را امضا کنیم و کلنگ احداث آن نیز ‌زده شود. محمدخانی همچنین گفت: در سال نخست فعالیت شهرداری، در مجموع یکهزار دستگاه اتوبوس تعمیر و به خطوط اضافه شد. همچنین در کنار آن ۱۱۰ دستگاه اتوبوس که سال گذشته به چرخه حمل‌و‌نقل اضافه شد، ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز شنبه 23 مهرماه به ناوگان تزریق شد که در مجموع ۳۱۰ دستگاه اتوبوس صفر به ظرفیت ناوگان اضافه شد که این اقدام اتفاق خوبی است اما بدون تعارف باید اعلام کنم از شرایط راضی نیستیم.

Page Generated in 0/0051 sec