printlogo


کد خبر: 255152تاریخ: 1401/7/25 00:00
اخبار

قاتل فراری ۵ عضو خانواده فردیسی دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری عامل تیراندازی و قتل ۵ عضو یک خانواده در فردیس با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز خبر داد. سرهنگ محمد نادربیگی گفت: حوالی ساعت ۲۱ پنجشنبه در شهر فردیس، در پی اختلاف ۲ ‌همسایه به واسطه موضوعات قبلی و تیراندازی یکی از آنها با سلاح کلت کمری، ۲ خواهر و ۲ برادر از اعضای یک خانواده کشته شده و 2 نفر از وابستگان آنها که مجروح شده بودند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه یک نفر دیگر نیز در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. وی افزود: پس از این اتفاق تیم مجربی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و با انجام اقدامات پلیسی محل اختفای متهم شناسایی شد. رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم در یک اقدام غافلگیرانه در تهران دستگیر شد و در حال حاضر جهت انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارد. 
***
ساخت ۱۴ مدرسه شبانه‌روزی در کشور
 مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ساخت ۱۴ مدرسه شبانه‌روزی در کشور خبر داد. همزمان با میلاد مبارک حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت و در جریان سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان هرمزگان، چند طرح عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه شبانه‌روزی برکت کلاهو در شهرستان بشاگرد افتتاح شد. مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از خوابگاه آماده افتتاح برکت خمینی‌شهر، ایستگاه پمپاژ شماره یک تیدر و طرح‌های اشتغال‌ بازدید به‌ عمل آورد. محمد ترکمانه گفت: مدرسه شبانه‌روزی برکت کلاهو ۶ کلاس دارد که در زیربنایی به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از این مدرسه شبانه‌روزی، امکان اسکان و تحصیل برای دانش‌آموزان پسر مقطع تحصیلی متوسطه روستاهای محروم بشاگرد که امکان رفت و آمد روزانه را ندارند فراهم شده است.  ترکمانه افزود: با ساخت مدرسه شبانه‌روزی ۶ کلاسه کلاهو برای دانش‌آموزان مناطق اطراف امکان اسکان در طول هفته فراهم شده است تا بتوانند با خیال آسوده تحصیل کنند و آخر هفته را به نزد خانواده‌های خود بروند. وی درباره فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه ساخت مدارس شبانه‌روزی توضیح داد: بنیاد، ساخت ۱۴ مدرسه شبانه‌روزی با ۱۱۶ کلاس درس را در دستور کار دارد که تا به امروز ۹ مدرسه را به بهره‌برداری رسانده است. 
***
بیش از ۵۰۰ میلیاردتومان برای خدمات ناباروری هزینه شد
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای خدمات ناباروری و قانون جوانی جمعیت در ۶ ماه نخست سال جاری هزینه شده است. مهدی رضایی افزود: اکنون ۶۳ قلم داروی تخصصی در درمان ناباروری و ۲۸ قلم ملزومات پزشکی که برای درمان ناباروری مورد نیاز است تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته که با تجویز پزشکان متخصص در سقف تعیین‌شده پوشش بیمه‌ای دارند. وی اظهار داشت: برای داروهای تخصصی با نظر متخصصان در وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی سقف تجویز در نظر گرفته شده است و چنانچه پزشکی بیش از سقف در نظر گرفته شده دارو را تجویز می‌کند، بیمه شده می‌تواند از خدمات پوشش بیمه‌ای با تایید پزشک استفاده کند؛ بنابراین در چنین موارد خاصی با مراجعه به ادارات بیمه، افراد می‌توانند خارج از سقف تعیین شده نیز از پوشش بیمه استفاده کنند. رضایی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مراکز درمان ناباروری طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: اکنون ۵۶ مرکز دولتی، ۴۴ مرکز خصوصی و حدود ۳۰ مرکز عمومی مستقل و غیر مستقل با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که نسبت به سال گذشته تعداد این مراکز افزایش یافته است. به گفته وی، طبق تعهدات، ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری پوشش داده می‌شود و روند پرداخت‌ها به مراکز به‌موقع بوده و مشکلی در این باره وجود ندارد. 
***
بافت‌های فرسوده شهر تهران نوسازی می‌شود
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بیشترین آمار نوسازی مربوط به دورانی است که بسته‌های تشویقی برای ترغیب مالکان و سرمایه‌گذاران ابلاغ شده بود. مهدی هدایت اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، شهردار تهران با ۲ رویکرد تولید مسکن و تسریع روند نوسازی به حوزه احیای بافت فرسوده پایتخت ورود کرده است. وی افزود: طبق مطالعات صورت‌گرفته، بیشترین آمار نوسازی مربوط به دورانی است که بسته‌های تشویقی برای ترغیب مالکان و سرمایه‌گذاران ابلاغ شده بود و پس از حذف این بسته‌ها، شاهد کاهش صدور پروانه و کاهش سرعت نوسازی در بافت‌های فرسوده بودیم. وی افزود: با مطالعات دقیق اجتماعی، اقتصادی و کالبدی، اعطای یک بسته تشویقی در کمیسیون ماده ۵ مصوبه و شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد که پیش‌بینی می‌کنیم این بسته تشویقی که شامل دادن طبقه اضافه و تسهیل در ساخت پارکینگ است، روند نوسازی در بافت فرسوده را برای مردم دارای ارزش اقتصادی کند. 
***
احتمال افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان
رئیس کمیته امداد از احتمال افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد. سیدمرتضی بختیاری در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با لایحه 2 فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری و مستمری‌بگیران دستگاه‌های حمایتی اظهار کرد: ما با کارشناسان ۲ مجموعه حمایتی بهزیستی و کمیته امداد جلسه برگزار و پیشنهادمان را ارائه کرده‌ایم. وی درباره میزان پیشنهادی ۲ مجموعه بهزیستی و کمیته امداد جهت افزایش مستمری مددجویان گفت: حداقل پیشنهاد ما 30 درصد است و قطعا هر چقدر مستمری مددجویان افزایش یابد به‌نفع مددجویان ۲ دستگاه حمایتی خواهد بود. 

Page Generated in 0/0058 sec