printlogo


کد خبر: 255163تاریخ: 1401/7/25 00:00
اخبار

رئیسی درگذشت مادر شهیدان باغیانی را تسلیت گفت
رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه‌خانم معصومه پورکارگر تفت، مادر شهیدان محمدحسین و علیرضا و همسر شهید والامقام محمود باغیانی تصریح کرد: این مادر و همسر فداکار به تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و در سایه آموزه‌های بلند اسلام، گوهر وجود خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز نمود و در دفتر زرین شهادت و ایثار یادگارانی درخشان و ماندگار بر جا گذاشت. در پیام رئیسی آمده است:‌ درگذشت حاجیه خانم معصومه پورکارگر تفت، مادر بزرگوار شهیدان «محمدحسین و علیرضا» و همسر شهید والامقام «محمود باغیانی» موجب تألم خاطر شد. این مادر و همسر فداکار به تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و در سایه آموزه‌های بلند اسلام، گوهر وجود خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز نمود و در دفتر زرین شهادت و ایثار یادگارانی درخشان و ماندگار بر جا گذاشت. اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با شهیدان گرانقدرش و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.
رئیس‌جمهور همچنین در پیامی دیگر،‌ با تسلیت درگذشت حاج رجب هداوند، تصریح کرد: در سایه حیات معنوی این پدر باایمان و وارسته، شهیدان گرانقدر سعید، رضا و علی هداوند پرورش یافته و بالیدند تا در جبهه‌های حق علیه باطل شکوفه دهند و عطرافشان گل شهادت و ایثار در میهن باشند. در پیام رئیسی آمده است:‌ درگذشت رزمنده دلاور دوران دفاع‌مقدس، مرحوم حاج‌رجب هداوند، نماد صبر و فداکاری موجب تألم خاطر گردید. در سایه حیات معنوی این پدر باایمان و وارسته، شهیدان گرانقدر سعید، رضا و علی هداوند پرورش یافته و بالیدند تا در جبهه‌های حق علیه باطل شکوفه دهند و عطرافشان گل شهادت و ایثار در میهن باشند. 
***
بررسی حادثه آتش‌سوزی زندان اوین در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته این کمیسیون با اشاره به اتفاقات زندان اوین، اظهار داشت: در این جلسه به اتفاقات زندان اوین پرداخته شد و نماینده کمیسیون که در جلسه شورای امنیت شرکت کرده بود گزارشی از مباحث جلسه، ارائه کرد و البته این موضوع جزئیاتی دارد که نیازمند بررسی دقیق‌تر است. وی خاطرنشان کرد: مقرر شد در آینده هیأتی برای بازدید از زندان اوین از سوی کمیسیون تعیین و اعزام شود، البته پیش‌تر نیز کمیسیون امنیت ملی از این زندان بازدید داشته و بازدید جدید می‌تواند به تکمیل اطلاعات اعضای کمیسیون کمک کند. عمویی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی در ادامه جلسه امروز [دیروز] طرح تشکیل حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه را مورد بررسی قرار داد و در بررسی ماده یک این طرح و پس از آنکه بند الف آن در جلسه گذشته به تصویب رسید بندهای «ب» و «پ» را مورد بررسی قرار داد و پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان بندهای پیشنهادی به تصویب رسید. وی افزود: بر اساس این بندها سازمان حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه وظیفه پیشگیری و مقابله با برنامه‌های تطمیع، فشار و فریب علیه مقامات و کارکنان این قوه را برعهده خواهد داشت و همین‌طور موضوع مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های خرابکاری در این قوه با هماهنگی وزارت اطلاعات توسط حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه صورت خواهد گرفت. 
***
تحقق حکمرانی مردمی نیازمند مشوق‌هایی برای مشارکت مردم است
 نخستین نشست رویداد اقدام (ارتقای قابلیت دیوانسالاری از طریق مردمی‌سازی) چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از اندیشه‌ورزان و نمایندگان اندیشکده‌های کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد. بابک نگاهداری در این نشست مردمی‌سازی را از اولویت‌های کاری مجلس یازدهم دانست و گفت: در دوره جدید فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تلاش داریم با استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های اندیشکده‌ها و مراکز دانش‌بنیان، زمینه تحقق واقعی مردمی‌سازی حکمرانی را به وجود بیاوریم. وی افزود: چندین اصل قانون اساسی بر مردمی‌سازی حکمرانی و مشارکت مردم تاکید کرده است که این اصول به مردمی‌سازی امور در اجرا، نظارت و حکمرانی اشاره دارد. نگاهداری با بیان اینکه در مردمی‌سازی حکمرانی تا نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: برای تحقق حکمرانی مردمی باید انگیزه مشارکت مردم در حکمرانی را تقویت کنیم. وی با تاکید بر اینکه تحقق حکمرانی دانش‌بنیان ضامن پیشرفت کشور است، گفت: نیاز به حکمرانی دانش‌بنیان کمتر از صنعت دانش‌بنیان نیست. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رویداد اقدام با توجه به ارتقای قابلیت‌های دیوانسالاری از طریق مردمی‌سازی به دنبال بهره‌مندی از توان و ظرفیت اندیشه‌ورزان و اندیشکده‌ها برای تحقق مشارکت مردم در امر حکمرانی است. در ادامه این جلسه نمایندگان اندیشکده‌های مختلف کشور، نظرات و ایده‌های خود برای ارتقای قابلیت‌های دیوانسالاری از طریق مردمی‌سازی را بیان کردند. 
***
سرتیپ حاتمی:
دشمنان در سوریه‌سازی ایران ناتوانند 
مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش با بیان اینکه اگر جنگ نمی‌خواهیم و می‌خواهیم امنیت کشورمان حفظ شود، باید آماده باشیم و قدرتمند شویم، گفت: آیا دشمنان نمی‌خواستند ما را همچون سوریه، لیبی، یمن، عراق و افغانستان درگیر جنگ کنند؟ اکنون هم می‌خواهند اما چرا اینگونه نشده است؟ چون آماده و هوشیار بوده و هستیم. آنها در تحمیل جنگ محاسبه می‌کنند و اگر به نفع‌شان نباشد، جنگی را آغاز نمی‌کنند. 

Page Generated in 0/0057 sec