printlogo


کد خبر: 255187تاریخ: 1401/7/26 00:00
اخبار

عضو هیأت مدیره استقلال:
نمی‌توانم بگویم در جلسه هیأت‌مدیره چه گذشت
عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال گفت: در شرایط فعلی نمی‌توانم بگویم در جلسه هیات‌مدیره باشگاه چه اتفاقی افتاد. حجت کریمی پس از جلسه با علی فتح‌الله‌زاده درباره بحث تغییر و تحولات در باشگاه استقلال اظهار داشت: فعلا هیچ تغییر و تحولی نخواهد بود. وی در پاسخ به این سؤال که آیا محمد مومنی در هیات‌‌مدیره استقلال می‌ماند یا نه، تصریح کرد: بله، چرا برود؟! عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال راجع به اضافه شدن نفراتی به باشگاه استقلال از مدیریت قبلی خاطرنشان کرد: کسی اضافه نشده است و هر کسی نیاز بود، مصطفی آجورلو آورده است. لیست نفرات باشگاه را نمی‌دانم. قطعا کارمندی که نیاز بوده، اضافه شده است. کریمی درباره جلسه‌اش با علی فتح‌الله‌زاده یادآور شد: جلسه به‌خصوصی نبود و تصمیم گرفتیم یکشنبه هفته آینده جلسه هیات‌مدیره برگزار شود. فکر کنم باید یک نفر به هیات‌مدیره اضافه شود. وی در واکنش به مخالفت برخی اعضای هیات‌مدیره با رفتن آجورلو، گفت: بحث مخالفت نبوده است. الان نمی‌توانم بگویم چه اتفاقاتی در هیات‌مدیره افتاده است و بعدها صحبت خواهم کرد. عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره بدهی 90 میلیاردی این باشگاه به سازمان لیگ تأکید کرد: هیچ ربطی به باشگاه ندارد. اینها شایعه بوده و مسائل مالی باشگاه درست است! کریمی درباره اضافه شدن علی امیری به معاونت باشگاه استقلال گفت: هیچ‌کس حکمی نگرفته و اینها شایعه است. وی در واکنش به برخی شایعات درباره اختلاس مصطفی آجورلو، یادآور شد: به هیچ عنوان صحت ندارد. اینها مسائلی است که متأسفانه در فضای مجازی به دروغ گفته می‌شود. اگر چیزی بود، ما باید در جریان قرار می‌گرفتیم. آجورلو در این یک سال واقعا زحمت کشید. ما 30 تا 35 درصد پرداختی به بازیکنان داشته‌ایم که بیشتر از تیم‌های دیگر است. 
***
کاهش مدت تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای ایران
مدت تعلیق کمیته صدور مجوزه حرفه‌ای از یک سال آینده به ۲ ماه کاهش یافت. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، «در جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع تمدید تعلیق یک‌ساله کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال کشورمان که به تصویب کمیته صدور مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده بود، مطرح شد. در این میان با اعتراض صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال ایران در نهایت مدت این تعلیق از یک سال به ۲ ماه کاهش یافت و برنامه‌های آتی مربوط در این مورد بررسی شد و تصمیم‌گیری صورت پذیرفت». کنفدراسیون فوتبال آسیا روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون‌های فوتبال ایران و تاجیکستان را تعلیق کرده بود. پارسال کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران مجوز باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را برای حضور در لیگ قهرمانان تایید کرده بود اما پس از مدتی کنفدراسیون آسیا مجوز حرفه‌ای این ۲ باشگاه را باطل و آنها را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد. 
***
انصراف بی‌سر‌و‌‌صدای ایران از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027!
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران 5 روز پیش از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا انصراف داده است. به گزارش طرفداری، جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز دوشنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد. مهم‌ترین تصمیم این جلسه، انتخاب قطر به عنوان میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ به جای چین بود؛ کشوری که ماه‌ها قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا انصراف خود را از میزبانی این رقابت‌ها اعلام کرده بود. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن اعلام این خبر، موضوع جدید دیگری را هم اعلام کرد. بر این اساس، کشورهای هندوستان و عربستان به عنوان ۲ نامزد نهایی برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا معرفی شدند. انتخاب نهایی بین این ۲ کشور، فوریه ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد. این در حالی است که به نوشته سایت AFC، ایران دیگر نامزد برگزاری مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا از این تصمیم خود منصرف شده است. 
فدراسیون فوتبال ایران علاقه داشت در جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا میزبان باشد و رقابتی را با کشورهای عربستان، قطر و هندوستان با ارسال مدارک به کنفدراسیون آسیا آغاز کرد. قطر با انتخاب برای سال ۲۰۲۳، به صورت اتومات از میزبانی سال ۲۰۲۷ کنار رفت. با این حال طبق اعلام AFC، ایران روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر - 5 روز قبل) به صورت رسمی از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ انصراف داده است. این در شرایطی است که فدراسیون فوتبال ایران هیچ خبری در این ارتباط منتشر نکرده بود. 
***
قطر میزبان جام ملت‌های آسیا شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا قطر را به عنوان میزبان مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا انتخاب کرد. در رأی‌گیری کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که صبح دیروز دوشنبه در مقر آسیایی در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار شد، قطر به عنوان میزبان هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. فدراسیون فوتبال قطر این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد. این در حالی است که قطر حدود یک ماه دیگر میزبان مسابقات جام‌جهانی است و بعد از آن، خود را آماده میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌کند. انتخاب قطر در شرایطی صورت گرفت که پیش از این قرار بود کشور چین میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا باشد اما این کشور به دلیل آنچه نگرانی از شیوع مجدد ویروس کرونا عنوان شد، از میزبانی انصراف داد. در ادامه کشورهای اندونزی، قطر و کره‌جنوبی برای میزبانی این رقابت‌ها مدارک و مستندات خود را برای کنفدراسیون آسیا ارسال کردند و در نهایت AFC قطر را به جای چین انتخاب کرد. قطر در دوره گذشته این مسابقات در سال ۲۰۱۹ به عنوان قهرمانی دست یافته بود.

Page Generated in 0/0050 sec