printlogo


کد خبر: 255195تاریخ: 1401/7/26 00:00
پایتخت نشینان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
سرما در راه تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، رگبار پراکنده در نیمه‌شمالی استان همچنین کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط تهران خواهد بود. بر اساس بررسی و تحلیل داده‌ها، نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی روز‌های آینده آسمان قسمتی ابری، گاهی نیمه‌ابری تا تمام ابری در مناطق پرتردد گاهی همراه با غبار محلی رقیق و از بعدازظهر امروز تا فردا در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید با خیزش موقتی گرد و خاک در مناطق مستعد و نفوذ آن از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا بویژه در غرب و نیمه‌جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود. برای امروز و فردا در نیمه‌شمالی افزایش ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده باران و در ارتفاعات بالادست رگبار باران با احتمال بارش برف گاهی همراه با مه مورد انتظار است. همچنین شاهد کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق استان بویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی خواهیم بود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران امروز قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید و بتدریج کاهش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
 
* بارش باران در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و شمال شرق کشور خبر داد. صادق ضیاییان گفت: از روز سه‌شنبه (۲۶ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در استان‌های ساحلی همراه با وزش باد و کاهش دما تقویت خواهد شد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی گستره بارش در این روز ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز در بر خواهد گرفت. در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است. 
 
* مردم استان تهران از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: مردم استان تهران روز‌های ۲۶ و ۲۷ مهر (امروز و فردا) از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. حامد یزدی‌مهر دیروز با اشاره به پیش‌بینی‌‌ سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا طی ۲۶ تا ۲۸ مهر در سطح استان تهران، اظهار داشت: این کاهش دما در مدت یادشده در ارتفاعات شرقی استان رخ خواهد داد. 
وی درباره وزش باد‌های لحظه‌ای شدید طی امروز و فردا در مناطق جنوب و غرب استان تهران نیز هشدار داد و افزود: مجموعه مخاطرات پیش‌بینی شده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر کاهش کیفیت هوا و بارش‌های پراکنده باران و برف در ارتفاعات آبعلی و فیروزکوه احتیاط ویژه شهروندان را می‌طلبد. یزدی‌مهر ضمن اعلام هشدار درباره رگبار و رعد و برق در ارتفاعات بویژه شمال شرق استان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌‌ها و احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بعضی رودخانه‌ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه مسیل‌ها و نواحی کوهستانی در اواخر وقت سه‌شنبه ۲۶ تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۷ مهر خودداری کنند.

Page Generated in 0/0055 sec