printlogo


کد خبر: 255206تاریخ: 1401/7/26 00:00
اخبار

رئیسی در پاسخ به سلطان عمان: 
ایران در مقابل اقدامات آمریکا منفعل نخواهد بود
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در پاسخ به تماس تلفنی «هیثم بن‌طارق آل‌سعید» سلطان عمان با بیان اینکه شاهد بالاترین سطح از اعتماد و مشارکت ۲ کشور در عرصه سیاسی هستیم، روابط تهران - مسقط را در عرصه‌های مختلف رو به رشد ارزیابی کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به عزم مصمم جمهوری اسلامی ایران برای تنوع و عمق بخشیدن به روابط خود با عمان، اظهار امیدواری کرد روند تعاملات و تبادلات ایران و عمان، همانند یک سال گذشته رو به رشد باشد. رئیسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محاسبه غلط آمریکا در حمایت و تشدید آشوب‌ها، اظهار داشت: آمریکا به غلط تصور می‌کرد تحریم‌های آنها ملت ایران را متوقف خواهد کرد اما وقتی دیدند ملت ایران در برابر تحریم‌ها نه‌تنها متوقف نشد، بلکه به رشد و پیشرفت خود ادامه داد، به فتنه‌انگیزی علیه جمهوری اسلامی ایران روی آوردند. رئیسی همچنین تاکید کرد: ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا منفعل نخواهد بود و ابتکار عمل را در دست دارد. هیثم بن‌طارق آل‌سعید، سلطان عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه شخصا اجرای توافقات حاصل شده میان ۲ کشور را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: روابط دوجانبه همان‌طور که توافق شده، در حال پیشرفت است و هر ۲ ملت از آن منتفع می‌شوند. 
***
قالیباف: 
برنامه هفتم توسعه بر اساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین شود
جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. قالیباف در این جلسه گفت: نگاه به مجموع ۶ برنامه توسعه پشت سر گذاشته شده، نشان می‌دهد در رشد اقتصاد کلان، وضع بدی داریم، چرا که فقط 30 درصد برنامه ششم اجرایی شده است، این در حالی است که اگر کاری هم انجام نمی‌دادیم این 30 درصد خود به خود اتفاق می‌افتاد، چه بسا اگر در برخی مواقع دخالت هم نمی‌کردیم، اتفاقات بهتری هم رخ می‌داد. وی ادامه داد: معتقدم ضعف ما در این بخش نداشتن علم و سواد برنامه‌نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه باور قلبی و اندیشه لازم را برای اجرا نداریم، چرا که خود را ملزم اخلاقی و تشکیلاتی به اجرای قانون نمی‌کنیم و متاسفانه این مساله به فرهنگ مدیریتی ما تبدیل شده است. رئیس مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و پس از آن لایحه بودجه را باید با اولویت پیگیری کرد، گفت: باید برنامه را بر اساس واقعیات و تحریم‌های موجود تدوین کنیم. معتقدم لازم نیست برنامه‌ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می‌دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم. همچنین دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌ها باید تلاش کنند ابتدا احکام به حداقل برسند و در ادامه اگر حکمی را می‌گذاریم، مسؤول آن را نیز مشخص کنیم تا تکلیف اجرای آن حکم و محل پیگیری و نظارت بر آن مشخص باشد. 
***
افزایش همکاری با همسایگان راهبرد ایران است
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به قطر در دیدار با «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر این کشور گسترش روزافزون همکاری‌های تهران- دوحه در زمینه‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: با توجه به دستور آیت‌الله رئیسی برای اجرای کامل توافقات دوجانبه، هیچ محدودیتی برای افزایش روابط با قطر وجود ندارد. وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور خاطرنشان کرد: زمینه‌های فراوانی برای توسعه چشمگیر تجارت بین ایران و قطر در بخش‌های مختلف باید فعال و برخی موانع موجود برطرف شود. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با آرزوی برگزاری موفق جام‌جهانی ۲۰۲۲ توسط قطر گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی هر نوع کمک به دوستان قطری برای برگزاری این رویداد مهم را دارد. 
رضایی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و افزایش مناسبات و همکاری‌های راهبردی با کشورهای همسایه بویژه قطر آمادگی کامل دارد. «شیخ تمیم بن حمد خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار بر لزوم توسعه روابط ایران و قطر در همه عرصه‌ها تاکید و تصریح کرد: گسترش و افزایش روابط تجاری و اقتصادی دوحه- تهران با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیار مهم است. 
***
بازداشت ۸۸۰ نفر از اغتشاشگران در گیلان
سرهنگ حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری 880 نفر از عاملان اغتشاش، تحریک، تعرض به شهروندان، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحد‌های صنفی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: یک باند تولید مواد اشتعال‌زا که قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی در استان را داشت نیز دستگیر شد. جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه از تحویل تعدادی از این افراد با تشکیل پرونده به مرجع قضایی خبر داد و افزود: تعدادی از این افراد فریب‌خورده که فاقد سابقه بودند پس از تحقیقات تکمیلی پلیس با اخذ تعهد آزاد شدند. جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به آمادگی کامل مجموعه انتظامی برای برخورد با اغتشاشگران گفت: خانواده‎ها باید بیشتر از هر زمانی مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق کانال‎ها و صفحات مجازی معاند خارج از کشور مورد فریب قرار نگیرند. 
وی از شناسایی یک باند تولید مواد اشتعال‌زا که قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی در استان گیلان را داشت نیز خبر داد و گفت: از این گروه تعدادی کوکتل‌مولوتف و سلاح سرد کشف شد. 

Page Generated in 0/0067 sec