printlogo


کد خبر: 255207تاریخ: 1401/7/26 00:00
رزمایش نیروی زمینی سپاه در مرزهای شمالی کشورمان آغاز شد ایران آماده برای برخورد با تروریست‌ها در خاک جمهوری باکو
در ارس آماده‌باش

گروه سیاسی: روز گذشته رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه در منطقه عمومی ارس واقع در شمال استان‌های آذربایجان ‌شرقی و اردبیل آغاز شد. برگزاری این رزمایش بزرگ در راستای اجرای ماموریت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطابق تقویم ابلاغی سالانه به منظور ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی صورت می‌گیرد. ‌این رزمایش به ‌مدت ۳ روز برگزار می‌شود و عملیات هلی‌برن چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی از بخش‌های مختلف آن است. همچنین در این رزمایش یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌ صورت ترکیبی تمرین خواهند کرد. به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه صلح و دوستی و همچنین تحکیم امنیت پایدار بوده و برای دشمنان آن است که نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزهای کشور بوده و هر گونه تهدید را قاطعانه پاسخ می‌دهد. نکته قابل توجه در رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه ارس، استقرار سامانه موشکی فتح ۳۶۰ برای استفاده در این رزمایش است. موشک‌های نقطه‌زن و سوخت جامد فتح 360 یک سال قبل در سپاه عملیاتی شدند. این موشک‌ها با برد 120 کیلومتر انواع اهداف را منهدم می‌کنند و انواع سامانه‌های پشتیبانی آتش دشمن را در این برد مورد هدف قرار می‌دهند تا راه برای ورود نیروی زمینی باز شود. به گفته فرماندهان سپاه، این موشک‌ها مجهز به کلاهک‌های سنگرشکن است و اخیراً به سامانه هدایت ترکیبی و اپتیکی مجهز شده و می‌توانند در محیط جنگ الکترونیک مقاومت زیادی داشته باشند و بدون اخلال اهداف را منهدم کنند. این سامانه‌‌ها بنا به نوع عملیات و اهداف از لانچرهای چند‌فرونده استفاده می‌کنند و با تحرک بالا در عرض یک دقیقه موشک‌ها را شلیک و موضع شلیک را ترک می‌کنند تا توسط دشمن مورد حمله قرار نگیرند. اخیرا نیز قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه با استفاده از این سامانه مقرهای گروهک‌های تروریست تجزیه‌طلب در منطقه اقلیم کردستان عراق را منهدم کرد. 
 
* پیام رزمایش اقتدار
مشخصا باید گفت نزاع و مناقشه‌های مرزی باکو و ارمنستان از دلایل اصلی برگزاری این رزمایش نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به درگیری‌های ۲ کشور آذربایجان و ارمنستان و تلاش باکو برای تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه، ایران بارها به مقامات باکو هشدار داده است هیچ‌گونه تغییر در مرزهای شمالی خود را تحمل نخواهد کرد. از جنگ آخر قره‌باغ تا امروز ایران ضمن فرا خواندن مقامات ارمنستان و آذربایجان به خویشتنداری و گفت‌وگو، اعلام کرده است حاضر است نقش میانجی برای گفت‌وگوی 2 کشور را بر عهده بگیرد. در روزهای اخیر نیز حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس سیکا، در دیدار علی‌اف گفت: آماده‌ایم از ظرفیت‌های عظیم کشورمان در مسیر حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان استفاده کنیم. وی همچنین یادآور شد: ایران با هر گونه حضور نظامی بیگانه در منطقه قفقاز تحت هر پوششی مخالف است. رئیسی در حاشیه بیست‌و‌دومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دیدار اردوغان نیز هر گونه تغییر در مرزهای بین‌المللی و تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه را غیرقابل قبول خوانده بود. از آغاز جنگ قره‌باغ تاکنون، نیروهای مسلح کشورمان در راستای تبیین مواضع کشور، چندین رزمایش نظامی در منطقه ارس برگزار کرده است. چنانکه مهر سال گذشته، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به شیطنت‌های متعدد باکو اقدام به برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» کرد.
***
اتمام‌ حجت فرمانده کل سپاه با آل‌سعود
گروه سیاسی: سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه روز گذشته در جریان رزمایش بزرگ اقتدار سپاه در منطقه عمومی ارس، نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدآمیز دانست و اظهار داشت: متاسفانه این رژیم منحوس در برخی کشورهای جنوب و شمال ایران اسلامی و اقلیم نفوذ کرده است و از آنجا که ما این رژیم غاصب را بخوبی می‌شناسیم، به کشورهای منطقه سفارش می‌کنیم این رژیم را به کشورهای خود راه ندهند، چون سرشت این رژیم منحوس آفرینش ناامنی، تفرقه و حرکت‌های موذیانه است؛ مبادا کشورهای اسلامی منطقه را آلوده کند و باعث انتقال ناامنی خود به ممالک اسلامی شود. سردار سلامی پیام اصلی رزمایش دیروز را دوستی و برادری با همسایگان اعلام و اضافه کرد: این اصل مشی ما است و مادامی که همسایه‌ها توطئه یا دشمنی نکنند ما همچنان بر سر دوستی و برادری خود هستیم، در غیر این صورت مشی ما تغییر می‌کند و تا زمانی که کشورهای مختلف با ما تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز و روابط سیاسی و اقتصادی مناسب داشته باشند، ما نیز بر سر دوستی و‌ برادری خواهیم ایستاد. وی تلاش رسانه‌ای دشمن را نشانه‌ای مبرهن از شکست آنها از ایران اسلامی در فضای حقیقی بیان و اضافه کرد: بر همین اساس دشمن فضای مجازی را برای مقابله با ایران اسلامی انتخاب کرده است تا جوانان را از اسلام، تاریخ و نظام دور کند اما در این حوزه نیز شکست خورده است و این شکست‌ها همچنان ادامه دارد. سردار سلامی اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی با بی‌اعتنایی به هیاهوهای رسانه‌ای، بخوبی پاسخ دادند و عده قلیلی هم که فریب خورده‌اند، به‌زودی واقعیت‌های موجود را در خواهند یافت و باید این افراد توجه کنند که آمریکای جهانخوار که وارد امور داخلی جمهوری اسلامی ایران شده است و دارو و غذا را برای مردم ما تحریم کرده و جهان را وادار به تحریم ما کرده‌ است، به هیچ عنوان به آزادگی مردم ایران نمی‌اندیشد و نوامیس ما برای آنها مهم نیست. 
وی به تجربه سال‌های قبل از انقلاب مردم ایران از حضور آمریکا اشاره کرد و افزود: فقر، ابتذال اخلاقی، بی‌حرمتی به نوامیس و هتک حرمت ارمغان آمریکا برای ایران بوده است و مردم بصیر و جوانان آگاه کشور ممکن نیست به این کشور استکباری اجازه خودنمایی دهند. سردار سلامی جمهوری اسلامی را مایه عزت و صلابت مردم ایران دانست و اظهار داشت: ما طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، از تحریم‌ها به پیشرفت صنعتی و اقتصادی، و از تهاجم فرهنگی به ثبات رسیده‌ایم و امروز مردم ما با ایمان و استقامت انقلابی خود در دفاع از ارزش‌های والای اسلامی خود به پا می‌خیزند. وی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درجه‌ای از قدرت رسیده است که سرشاخه‌های آن در جهان نمایان است، یادآور شد: در حال حاضر درون و برون مرزهای کشور سپاه با تمام توان و قدرت خود توطئه‌ها را در نطفه خفه می‌کند و این دستاوردی بس بزرگ به شمار می‌رود. سردار سلامی از سپاهیان و رزمندگان حاضر در رزمایش منطقه عمومی ارس به عنوان تجسم آیات الهی قرآن و منطق جهاد الهی برای سعادت مسلمانان یاد کرد که همچون دژ مستحکم امنیت را برای ملت تامین کرده و خود را سپر بلای امت و زینت ولایت قرار داده‌اند. وی گفت: تا وقتی رزمندگان سپاه خود را به خدا عاریت داده‌اند هیچ نامحرمی توان و یارای دشمنی با ملت ایران نخواهد داشت و در این شرایط هرگز دشمنان توانایی پای گذاردن در کوچه‌ها و خیابان‌های ما را ندارند و در حقیقت شماها در این مسیر شمشیر‌ زده‌اید و با چشمان باز از حرمت، نوامیس و جان و مال مردم دفاع کرده‌اید. فرمانده کل سپاه از آذربایجان به عنوان سرزمین عالمان بزرگ و محل حیات مردمان باغیرت نام برد که همواره محب اهل بیت(ع) بوده و زنان و مردان ولایتمدار آن تا پای جان برای سرزمین خود تلاش کرده‌اند و این همان سرزمین باکری‌ها، تجلایی‌ها و یاغچیان‌ها است. 
فرمانده کل سپاه در پایان سخنانش به رژیم آل‌سعود هشدار داد و گفت: یک سفارش به رژیم آل‌سعود دارم که با بنگاه‌های سخن‌پراکنی و رسانه‌هایش فقط شیطنت ترویج می‌کند و آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما است هشدار می‌دهم مراقب رفتارتان باشید و این رسانه‌ها را کنترل کنید اگرنه دود آن به چشم شما خواهد رفت. 
وی افزود: ما با شما اتمام حجت می‌کنیم. شما از طریق این رسانه‌ها در امور داخلی ما وارد شده‌اید ولی بدانید آسیب‌پذیرید. ما به شما گفتیم مراقب باشید. ایران اینترنشنال و منوتو از جمله رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به عربستان سعودی هستند که با ارتزاق از پول سعودی، در راستای ایران‌ستیزی و ایران‌هراسی فعالیت می‌کنند. این رسانه‌های ضدانقلاب در جریان آشوب‌های اخیر در کشور نیز با دروغ‌پردازی‌های خود مردم ایران را به ایجاد آشوب و ناامنی دعوت ‌کردند.

 


Page Generated in 0/0057 sec