printlogo


کد خبر: 255267تاریخ: 1401/7/28 00:00
اخبار

جشنواره فیلم کوتاه اکران آنلاین ندارد
آثار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امسال برخلاف 2 سال گذشته اکران آنلاین ندارند و صرفا به صورت حضوری و در پردیس سینمایی ملت اکران می‌شوند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آثار راه‌یافته به سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها در سالن‌های اصلی میزبان این رویداد روی پرده می‌روند و امکان تماشای آنلاین این آثار وجود ندارد. پس از تجربه 2 سال اکران آنلاین آثار راه‌یافته به این جشنواره در سایه بحران کرونا و نبود امکان گردهمایی سینماگران در سالن‌های نمایش، امسال تمام فیلم‌های جشنواره در سالن‌های پردیس سینمایی ملت روی پرده می‌روند و اکران آنلاین نخواهند داشت. ستاد برگزاری جشنواره سی‌ونهم اعلام کرد به جهت متفق‌القول بودن فیلمسازان، فیلم‌ها تنها در پردیس سینمایی ملت و محل برگزاری جشنواره نمایش داده می‌شوند. 
اکران آنلاین فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی ۲ سال گذشته و متأثر از شرایط کرونایی کشور، فرصتی را فراهم آورد تا مخاطبان امکان دسترسی به آثار راه‌یافته به این رویداد را داشته باشند که با بازگشت نسبی به شرایط ایمن برای تماشای جمعی آثار در سالن‌های سینما، امسال علاقه‌مندان می‌توانند به صورت آزاد و رایگان به تماشای آثار مورد علاقه خود در سالن‌های پردیس سینمایی ملت بنشینند. 
***
پخش «آزادی مشروط» ده‌نمکی از اول آبان
سریال «آزادی مشروط» که سریالی کمدی با داستان‌هایی از دوران شیوع کروناست، از اول آبان‌ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی محصول جدید مرکز سیمافیلم است که از یکشنبه اول آبان‌ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. سریال ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» که توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی و براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی به نگارش درآمده با محوریت طنز، فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران را به تصویر کشیده است. 
از جمله بازیگران این سریال می‌توان به مهران رجبی، پرویز فلاحی‌پور، محمود مقامی، عباس محبی، سیدمهرداد ضیایی و شهین تسلیمی اشاره کرد. 
***
سرپیچی پردیس‌های پرفروش از طرح بلیت نیم‌بها
در حالی که قرار بود طرح بلیت نیم‌بها ۲ هفته اجرایی شود اما 3 پردیس سینمایی بزرگ پایتخت بهای بلیت خود را بعد از یک هفته به قیمت تمام‌بها برگرداندند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پس از تصویب طرح بلیت نیم‌بها برای ۲ هفته در سینماهای سراسر کشور از سوی شورای راهبردی اکران، حالا ۳ پردیس سینمایی «کورش»، «ایران‌مال» و «آزادی» که به ترتیب، اولین، دومین و سومین پردیس پرمخاطب و پرفروش کشور هستند، پس از یک هفته از آغاز اجرای این طرح، قیمت بلیت خود را به قیمت تمام‌بها برگرداندند. به جز این ۳ پردیس سینمایی مابقی پردیس‌ها و سینماهای پایتخت، بلیت‌های خود را به صورت نیم‌بها عرضه می‌کنند و تابع مصوبه شورای راهبردی اکران بوده‌اند. 
طرح بلیت نیم‌بها از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و طبق تصویب شورای راهبردی اکران، باید به مدت ۲ هفته در تمام سانس‌های سینماها و پردیس‌های سینمایی کشور اعمال شود. بر مبنای این طرح، بلیت همه سینماها و پردیس‌های کشور در تمام سانس‌ها تا پایان چهارشنبه هفته آینده به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود. 
***
علی فروتن با «شگفت‌انگیزان» به تلویزیون می‌آید
علی فروتن بعد از مدت‌ها دوری از تلویزیون با اجرای فصل دوم برنامه «شگفت‌انگیزان» به تلویزیون بازمی‌گردد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فصل اول برنامه «شگفت‌انگیزان» با اجرای سعید شیخ‌زاده در شبکه کودک تولید و پخش شده بود و حالا تلویزیون با پخش تیزر فصل دوم این برنامه، از حضور علی فروتن به عنوان مجری خبر داده است. او بیش از ۱۰ سال برنامه «فیتیله‌ای‌ها» را به همراه محمد مسلمی و حمید گلی و همچنین مجید قناد روی آنتن برد اما مدت‌ها از تلویزیون دور بود. 
فروتن همین اواخر هم در سریال تاریخی «خاتون» نقش کوتاه محمود اعتمادزاده را برعهده داشت. «دوقلوها» از دیگر مجموعه‌هایی بود که توسط عموهای فیتیله‌ای‌ در تلویزیون تولید و پخش شد. 
***
خاطره‌بازی با فیلم‌های کودک در موزه سینما
فیلم‌های 4 دهه سینمای کودک و نوجوان از یکم آبان ماه در موزه سینمای ایران به نمایش گذاشته می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، 25 فیلم در حوزه کودک و نوجوان از اول آبان ماه هر روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح برای مدارس، خانواده‌ها و علاقه‌مندان سینمای کودک در موزه سینما نمایش داده می‌شود. 
«فهرست مقدس»، «بنیامین»، «شاهزاده روم»، «رستم و سهراب»، «امین و اکوان»، «آخرین داستان»، «فیلشاه»، «پسر دلفینی»، «بازیووو»، «منطقه پرواز ممنوع»، «تعطیلات تابستانی»، «گلنار»، «خاله قورباغه»، «نخودی»، «یکی بود یکی نبود»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «پاتال و آرزو‌های کوچک»، «مدرسه پیرمردها»، «سفر جادویی»، «دزد عروسک‌ها»، «والدین امانتی»، «گل به خودی»، «بام بالا» و «شهر موش‌ها۱» از جمله فیلم‌هایی هستند که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. 
گفتنی است این فیلم‌ها از اول تا بیست‌و‌پنجم آبان‌ماه به ترتیب هر روز ساعت ۱۰:۳۰ در سالن فردوس موزه سینمای ایران به نمایش درمی‌آیند.

Page Generated in 0/0065 sec