printlogo


کد خبر: 255277تاریخ: 1401/7/28 00:00
سایه‌روشن‌های عملکرد آجورلو در استقلال
با جام اما بدون شفافیت

محمدرضا ولی‌زاده: «مصطفی آجورلو» از مدیریت استقلال شبانه برکنار و «علی فتح‌الله‌زاده» به‌ عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی شد. آن ‌هم در شرایطی که وزارت ورزش‌وجوانان پیش‌زمینه‌ای درباره تحولات گسترده در مدیریت باشگاه استقلال نداده بود اما شواهد و شنیده‌ها در روزهای اخیر، خبر از ایجاد شکاف میان وزارتخانه و مدیرعامل معزول آبی‌ها و نبود ‌تعامل میان او و «حمید سجادی» می‌‌دهد، هر چند مسائل مربوط به قرارداد بازیکنان و به اصطلاح گران شدن مبالغ امسال و به‌ طور کلی مشکلات‌ مالی و نبود شفافیت در پرونده‌های باشگاه را نیز می‌توان به ‌عنوان علل برکناری آجورلو نام برد. 
به عملکرد آجورلو در فصل گذشته می‌توان نمره قبولی داد؛ استقلال با او نقل‌و‌انتقالات خوبی داشت، در اکثر پرونده‌های حقوقی پیروز شد و رویکرد مدیریت باشگاه در دوران صدارت وی، در مباحث مهمی چون پشتیبانی در مسیر قهرمانی کم‌نقص بود، هر چند ماجرای سربازی ۲ مدافع اصلی تیم و نحوه جدایی «فرهاد مجیدی» به ‌صورت رایگان را می‌توان از نقاط ضعف بزرگ کارنامه کاری آجورلو در لیگ بیست‌و‌یکم قلمداد کرد. لیگ بیست‌ودوم اما به اندازه فصل قهرمانی برای او خوب پیش نرفت، چرا که نقل‌و‌انتقالات استقلال سردرگم، بی‌برنامه و شلوغ بود، فرآیند انتخاب سرمربی جدید و آغاز فرآیند آماده‌سازی تیم در پیش‌فصل بیش از حد زمانبر شد و حواشی عجیب ماه‌های اخیر نیز مدیریت باشگاه را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرد که ناکامی آجورلو در عبور از این چالش‌ها، مسیر وی را از استقلال جدا کرد. 
در ماه‌های اخیر حرف‌و‌‌حدیث‌های بسیاری هم از شفاف‌نبودن پرونده‌های مالی باشگاه مطرح شد. از طرفی بدهی سنگین باشگاه استقلال به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بابت تبلیغات‌محیطی صدای دیگر باشگاه‌ها و همین‌طور مسؤولان سازمان لیگ را نسبت به تعهدات آجورلو بلند کرده بود و آنطور که مشخص است، این مساله نیز در تصمیم ناگهانی وزارت ورزش و جوانان تاثیر بسزایی داشته است. به ‌هر جهت آجورلو با جام از استقلال رفت و برای بررسی بیشتر کارنامه او در باشگاه استقلال باید صورت‌حساب‌های مالی آبی‌ها در دوران مدیریت وی منتشر شود.

Page Generated in 0/0073 sec