printlogo


کد خبر: 255294تاریخ: 1401/7/28 00:00
با توجه به شیوع گسترده آنفلوآنزا در کشور، پروتکل‌های بهداشتی باید سفت و سخت رعایت شود
سبقت آنفلوآنزا از کرونا

مطابق بررسی‌ها و شواهد موجود، شمار مبتلایان به آنفلوآنزا این روزها بیشتر از مبتلایان به کروناست؛ بیماری‌ای که دست کمی از کرونا ندارد و در صورت طغیان می‌تواند سلامت جامعه را تهدید کند. در همین ارتباط یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در ۲ هفته اخیر شاهد موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده‌ایم و در حال حاضر موارد آنفلوآنزایی که شناسایی می‌شود، از موارد کرونایی بیشتر است. آمیتیس رمضانی اظهار کرد: موردی که امسال پیش آمده این است که ما ۲ سال شیوع کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم؛ ۲ پاییز و زمستانی که به خاطر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی به خاطر استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و موارد دیگر کاهش پیدا کرده بود. 
رمضانی در ادامه یادآور شد: وقتی مدتی ویروس بیماری‌های تنفسی مثل آنفلوآنزا، سرماخوردگی و... کم می‌شود، مواجهه بدن ما هم با آنها کم می‌شود و ایمنی بدن هم کاهش پیدا می‌کند، بنابراین انتظار داشتیم که با افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و سایر ویروس‌های تنفسی مواجه شویم. وی در ادامه تاکید کرد: در ۲ هفته اخیر ما شاهد موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بودیم و در حال حاضر، موارد آنفلوآنزایی که شناسایی می‌شود از موارد کرونایی بیشتر است و ۱۸ تا ۱۹ مورد از نمونه‌هایی که به مراکز ارسال می‌شود «کووید-19» فصلی است و ارتباطی به این «کووید-19» ندارد و همیشه وجود داشته است یا یک سرماخوردگی ساده است. 
رمضانی تصریح کرد: بعد از مورد فوق، رتبه دوم را آنفلوآنزا دارد و تقریبا ۱۱ درصد نمونه‌های ما مربوط به آنفلوآنزاست و موضوعی که جالب است اینکه ما انواع و اقسام واریانت‌های مختلف آنفلوآنزا را داریم. وی به خبرگزاری دانشجو گفت: در بین نمونه‌های دریافتی مواردی را هم داشتیم که طرف هم آنفلوآنزا و هم «کووید-19» داشته است. در حال حاضر موارد کرونای ما ۴ تا ۵ درصد است که این نشان می‌دهد ویروس آنفلوآنزا در حال حاضر بیشتر در گردش است و آنفلوآنزا در جامعه از کرونا خیلی جلوتر افتاده است. رمضانی اضافه کرد: گروه‌های پرخطر همچون کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری قلبی، دیابت، بیماری‌های کلیوی و... دارند و همچنین افراد مسن و خانم‌های باردار باید در مقابل آنفلوآنزا واکسینه شوند. 
 
* ۴ نفر دیگر از هموطنان‌مان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی یک شبانه‌روز یعنی از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه، ۴ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۵۳۱ نفر در کشور برسد. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۲۸ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 134 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
گفتنی است مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور تاکنون به ۱۵۴ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۵ دوز رسیده است. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی نیست.
 

Page Generated in 0/0052 sec