printlogo


کد خبر: 255295تاریخ: 1401/7/28 00:00
پیش‌بینی سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا و بارش‌های پراکنده از هفته آینده در اغلب نقاط کشور
آبان با باران

مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه جدید بارشی از جمعه 29 مهر به کشور اغلب استان‌ها با بارش‌های پراکنده مواجه خواهند شد. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی دیگر از استان‌ها خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه ۲۸ مهر افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل را خواهیم داشت و برای روزهای جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ مهر) در استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل شمالی کشور بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما رخ خواهد داد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه (اول آبان‌ماه) از شدت بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود اما همچنان در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت. ضیاییان در ادامه افزود: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر طی روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در مناطق جنوب و غرب استان وزش باد شدید و در مناطق مستعد با خیزش موقتی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی روز‌های آینده آسمانی کمی ابری گاهی قسمتی ابری و در ارتفاعات افزایش ابرناکی، مناطق شهری پرتردد گاهی همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. از امروز پنجشنبه تا ساعات پایانی روز جمعه در تهران روند تدریجی افزایش دما و از اوایل هفته آینده دوباره کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران برای روز جمعه ۲۹ مهر کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی و در بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین شنبه ۳۰ مهر آسمان پایتخت کمی‌ ابری تا نیمه‌ابری در بعداز ظهر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، در ارتفاعات بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۲۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. 

Page Generated in 0/0055 sec