printlogo


کد خبر: 255296تاریخ: 1401/7/28 00:00
اخبار

بازداشت عامل کلاهبرداری با ساخت همراه‌بانک جعلی
رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که با ایجاد یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 500 میلیون ریال از حسابش، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. وی افزود: شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جست‌وجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود نخستین لینک، نرم‌افزاری که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بود را نصب کرده؛ غافل از اینکه به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی، مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این کلاهبردار سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق غرب تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد. وی افزود: این فرد در جریان بازجویی‌ها گفت یک نرم‌افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کرده و با این روش از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده است. 
***
کمبود معلم ورزش برای ۷ میلیون دانش‌آموز
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: برای ۷ میلیون دانش‌آموز معلم تربیت بدنی نداریم که این امر یک زنگ خطر است. صادق ستاری‌فرد افزود: چاقی و موج کم‌تحرکی پیامدهایی دارد که بر اساس سیاست دولت مردمی، آزادسازی مجموعه‌های ورزشی با این هدف که خانواده‌ها بتوانند آخر هفته از این مجموعه‌ها به صورت رایگان استقبال کنند، در دستور کار معاونت قرار گرفت‌. استقبال خوبی از این امر شد اما انتظار داریم با شروع سال تحصیلی این استقبال افزایش یابد. وی گفت: این طرح تاکنون در ۹۳۳ مجموعه ورزشی در حال اجراست و مدارس به صورت اردویی و خانواده‌ها به صورت رایگان می‌توانند از این موضوع استفاده کنند. ستاری‌فرد با بیان اینکه برای کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی، تأمین تجهیزات ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها و توانمندی معلمان تلاش‌های زیادی انجام شده است، گفت: نهضت ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی در این باره شکل گرفت و در مدت ۶ ماه در یک کار جهادی، ۱۰۱۷ فضای ورزشی در استان‌ها به بهره‌برداری رسید. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: ما حدود ۵ هزار فضای ورزشی داشتیم که با این کار ۴۰ درصد به فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای اضافه می‌شود. این نهضت به کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و اجرای برنامه‌های ورزشی کمک می‌کند. 
***
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا:
هر فوت بر اثر تصادف ۵,۵ میلیارد تومان خسارت به بار می‌آورد
رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا گفت: هر حادثه رانندگی و تصادف فوتی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به کشور وارد می‌کند. سرهنگ احمد شیرانی تصریح کرد: اگر کشور بتواند حوادث رانندگی را کاهش دهد، این میزان خسارت که برابر ۷ درصد تولید ناخالص ملی است صرف هزینه‌های پیشرفت کشور می‌شود. وی افزود: بر اساس آمار ۵۱ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در لحظه و نقطه حادثه فوت می‌شوند، ۶ درصد در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد هم در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این میزان فوتی در بیمارستان اهمیت اقدامات امدادی پس از حادثه و نقش سازمان‌های امدادی را دوچندان می‌کند. شیرانی بر اهمیت کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تاکید کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد تصادفات کشور در جاده‌ها رخ می‌دهد ولی ۷۰ درصد کشته‌ها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها و به دلیل بالا بودن سرعت است. وی ادامه داد: سرعت بالا یکی از عوامل اصلی حوادث در جاده‌هاست و سرعت انرژی جنبشی را زیاد و شدت برخورد و خسارات را افزایش می‌دهد. شیرانی تصریح کرد: از تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۸۷ کشته تصادفات سال گذشته فقط ۳ هزار راننده مقصر و عامل تصادفات بودند و بقیه افراد بی‌تخلف در لحظه حادثه بودند. وی گفت: اکنون در جاده‌های کشور علاوه بر استقرار تیم‌های کنترل نامحسوس و فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در همه محور‌های اصلی کشور، دوربین‌های کنترل متوسط سرعت نیز برقرار و فعال است. 
***
حضور پارکبانان به منزله دریافت وجه نیست
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره چگونگی مدیریت پارک حاشیه‌ای توسط شهرداری تهران، توضیحاتی ارائه کرد. سید‌جعفر تشکری‌هاشمی بیان کرد: طبق قانون باید استفاده عادلانه از پارک‌های حاشیه‌ای صورت گیرد. وی با بیان اینکه اگر پارکبانان مجاز و آموزش‌دیده برابر با مقررات شهری فعالیت نکنند، همین آشفتگی در پارک حاشیه‌ای برقرار خواهد بود، افزود: نبود پارکبان در معابر و پارک کردن خودرو در هر جایی از حاشیه خیابان، سبب بی‌انضباطی و آشفتگی در معابر می‌شود که همین موضوع دلالتی بر ضرورت حضور پارکبان بدون ارتباط مالی با شهروندان یا مدیریت مکانیزه پارک حاشیه‌ای است. وی در ادامه عنوان کرد: در مصوبات تأکید شده است که باید در تمام مناطق و خیابان‌ها طبق شاخص‌های پیش‌بینی شده، این طرح به مرحله اجرا برسد. بنا بر این گزارش، طبق مصوبه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱، «شهرداری تهران مکلف است تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به گسترش فضاهای پارک حاشیه‌ای تحت مدیریت خود در مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران به میزان 120 هزار فضای پارک خودرو اقدام کند».

Page Generated in 0/0056 sec