printlogo


کد خبر: 255300تاریخ: 1401/7/28 00:00
اخبار

شناسایی ۵۴ هزار خودروی لوکس در کشور با تعیین ۵۰۸ میلیارد تومان مالیات
بر اساس پیگیری‌های انجام شده و با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تاکنون ۵۴ هزار خودرو با ارزش بیش از یک میلیارد تومان در کشور شناسایی شده و مالیات متعلق به آنها ۵۰۸ میلیارد تومان تعیین شده است. با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی، در اجرای تکلیف مقرر در بند «ف» قانون بودجه سال 1401 کل کشور پس از پایش آمار و اطلاعات دریافتی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تعداد خودروهای گران‌قیمت و لوکس که ارزش آنها بیش از 10 میلیارد ریال است، 54 هزار خودرو بوده است. همچنین مالیات تشخیصی برای این خودروها 508 میلیارد تومان تعیین شده است. گفتنی است نکته متفاوت نسبت به سال گذشته این است که پارسال اگر مجموع ارزش خودروهای مربوط به یک فرد به بیش از یک میلیارد تومان می‌رسید، مشمول مالیات می‌شد اما در قانون بودجه سال 1401 تنها خودروهایی که بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشته باشند مشمول مالیات خواهد شد و دیگر مجموع ارزش خودروها ملاک نخواهد بود. 
***
مرکز آمار:
عرضه گوشت کشور افزایش یافت
بر اساس جدیدترین اعلام مرکز آمار، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام در شهریور امسال 57.893 تن بود که سهم گوشت گاو و گوساله بیشتر از سایر انواع دام بوده است. بر اساس این گزارش، گوشت گاو و گوساله با 27.764 تن، معادل ۴۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده و گوشت گوسفند و بره با 25.531 تن، بز و بزغاله با 3.667 تن و سایر انواع دام با ۹۳۱ تن، به ‌ترتیب با 44.1 درصد، 6.3 درصد و 1.6 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۱۶ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۱ درصد افزایش و برای بز و بزغاله ۴ درصد، برای گاو و گوساله ۴ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۲۵ درصد کاهش داشته است. همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (مرداد) حدود ۴ درصد افزایش داشته است. 
***
وزیر نیرو: 
مشترکانی که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند پاداش می‌گیرند
وزیر نیرو گفت: هر مشترک خانگی که در مصرف آب صرفه‌جویی کند و مصرف خود را به زیر الگوی تعیین شده برساند، به ازای هر مترمکعب صرفه‌جویی، 5 برابر هزینه فروش آب را پاداش صرفه‌جویی می‌گیرد. علی‌اکبر محرابیان در تشریح پاداش مصرف آب اظهار داشت: هر مشترک خانگی که در مصرف آب صرفه‌جویی کند و مصرف خود را به زیر الگوی تعیین شده برساند، به ازای هر مترمکعب صرفه‌جویی 5 برابر هزینه فروش آب را پاداش صرفه‌جویی می‌گیرد. وزیر نیرو ‌در گفت‌وگو با شبکه خبر تاکید کرد: هر مترمکعب آب 600 تومان قیمت دارد که 5 برابر این عدد معادل 3000 تومان است که به عنوان پاداش مصرف تعیین‌شده است. وی افزود: معنی این پاداش مصرف این است که هر مشترک خانگی با اندک صرفه‌جویی مشمول قبوض آب رایگان می‌شود و همچنین با صرفه‌جویی بیشتر، از صنعت آب بستانکار خواهد
 شد. 
***
طرح استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد
نایب رئیس مجلس طرح استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد. علی نیکزاد در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد: طرح استیضاح تعدادی از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت جناب آقای سیدرضا فاطمی‌امین که در مورخه 19/7/1401 به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده بود، با توجه به مهلت قانونی و داشتن نصاب لازم، اعلام وصول می‌شود. مطابق ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر ظرف مدت 10 روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس خواهد بود.  

Page Generated in 0/0061 sec