printlogo


کد خبر: 255303تاریخ: 1401/7/28 00:00
اخبار

تماس تلفنی رئیس‌جمهور لهستان با رئیسی درباره پایان جنگ در اروپا
رئیس‌جمهور لهستان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، درباره تقویت روابط دوجانبه و پایان جنگ در اروپا صحبت کرد. محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس دولت سیزدهم با اعلام این خبر، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در حالی که اروپا با حمایت از اغتشاش در ایران ژست می‌گیرد امروز آقای دودا رئیس‌جمهور لهستان با آیت‌الله رئیسی تماس گرفت تا درباره تقویت روابط دوجانبه و پایان جنگ در اروپا مذاکره کند». جمشیدی همچنین عنوان کرد: «آقای رئیسی به دودا اطمینان داد جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت خود را برای پایان جنگ به کار می‌بندد».
***
آخرین آمار از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر
به گزارش فارس، نخستین بررسی‌های آماری از ترکیب سنی بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر به شرح زیر است:
1- 41.8 درصد بازداشت‌شدگان کمتر از 20 سال سن دارند.
2- 48.2 درصد بازداشتی‌ها 20 تا 35 سال سن دارند.
3- 10 درصد نیز بالای 35 سال دارند.
بر اساس این گزارش سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی در جریان تجمعات و آشوب‌های اخیر در تهران به ترتیب فراوانی از گروهک سلطنت‌طلب، گروهک‌های کرد، گروهک نفاق، گروهک چپ مارکسیستی، گروهک‌ پان‌ترکیسم و گروهک تکفیری افرادی را بازداشت کرده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان برخی کارمندان دستگاه‌های دولتی نیز دیده می‌شوند که آمار آنها نیز حدود 2 درصد کل جمعیت بازداشت شده‌ها تخمین ‌زده شده است. بر اساس این گزارش، برخی اتباع کشورهای خارجی نیز در میان دستگیر شده‌ها حضور دارند. بنا بر این خبر، افرادی که تشخیص داده شده به دلیل هیجان‌زدگی در تجمعات حضور داشتند و در آتش زدن اموال عمومی و شهادت و کشته شدن افراد مختلف نقشی نداشتند با اخذ تعهد آزاد شده‌اند اما افرادی که در خرابکاری‌ها و آتش‌افروزی‌ها نقش داشتند و با بیگانه‌ها و عوامل رسانه‌ای‌شان ارتباط داشتند و دست‌شان به خون هموطنان‌مان آلوده بوده، همچنان در بازداشت هستند تا دادگاه‌شان تشکیل شود. 
***
سکوت آلمان در قبال حمله به مدرسه ایرانی در هامبورگ
بامداد پنجشنبه هفته گذشته بود که افرادی ناشناس به مجتمع آموزشی شهید بهشتی در هامبورگ آلمان حمله کرده و با مواد آتش‌زا ساختمان مدرسه را به آتش کشیدند. بنا بر گفته مقامات کنسولگری ایران در هامبورگ، دانش‌آموزان محصل این مجتمع آموزشی با ملیت ایران و دیگر ملیت‌های دنیا هستند. نزدیک به یک هفته از این حمله وحشیانه به مدرسه ایرانی هامبورگ می‌گذرد و مقامات آلمانی تاکنون اظهار نظری در رابطه با این اقدام تروریستی معاندان ایران نکرده‌اند. 
***
قدردانی مجلس از سپاه برای برگزاری رزمایش در ارس
نمایندگان مجلس با امضای بیانیه از مانور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ارس تقدیر و تشکر کردند.
متن کامل بیانیه نمایندگان در تقدیر از مانور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ارس به شرح زیر است:
رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه در مرزهای شمالی کشور و منطقه عمومی ارس توسط قرارگاه منطقه‌ای عاشورا برگزار گردید. پیام روشن این رزمایش به همسایگان کشورمان این است: برای کشورهای همسایه صلح و امنیت پایدار و برای دشمنان هشدار و اعلام آمادگی برای دفاع از امنیت مرزهای کشور و پاسخ قاطع به هر گونه توطئه‌های تهدیدآمیز و دخالت کشورها و رژیم‌های فرامنطقه‌ای. ایران مقتدر هرگز جابه‌جایی و تغییر مرزها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برنمی‌تابد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه قدرتمند همه تحرکات مرزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت نظر دارند و آماده مقابله با عوامل ایجاد ناپایداری و هر گونه تنش و اختلاف بین کشورهای منطقه هستند. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخصوصا نمایندگان شمال غرب کشور مراتب تقدیر و تشکر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از حضور قدرتمندانه سپاه و رزمایش اقتدارآفرین نیروی زمینی سپاه در مرزهای شمالی و منطقه عمومی ارس اعلام می‌نماییم و آماده هر گونه حمایت از برنامه‌های دفاعی ستاد مشترک نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله هستیم. 
***
جنایت جدید اغتشاشگران حمله به یک راننده تاکسی با قمه
آشوب‌های اخیر در کشور صحنه اقدامات جنایت‌آمیز و وحشیانه‌ای بود که به بهانه فوت امینی و با شعار آزادی اتفاق افتاد. در یکی از این جنایت‌ها که اخیرا رسانه‌ای شده، اراذل و اوباش در شهرک نفت تهران با قمه به جان یک راننده تاکسی افتادند. طبق فیلمی که درباره این اتفاق منتشر شده، اوباش آشوبگر با آتش زدن چند سطل زباله در شهرک نفت خیابان‌ها را بسته بودند. در این بین وقتی یک تاکسی سعی در کنار زدن سطل‌های آتش گرفته و عبور از خیابان را داشت، با اقدامات وحشیانه اوباش روبه‌رو شده و مورد ضرب‌وجرح شدید قرار گرفت. آشوبگران ابتدا با کوکتل مولوتف و مواد آتش‌زا تاکسی را آتش ‌زده و در ادامه با قمه و سلاح سرد به جان راننده تاکسی افتادند و در نهایت شهروندان ساکن منطقه راننده تاکسی را از دست اوباش نجات دادند. 
***
70 درصد دستگیرشدگان آشوب‌های مازندران مصرف مواد مخدر داشتند
سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران وضعیت اعتیاد در استان را نامطلوب عنوان کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر بیش از ۷۰ درصد دستگیرشدگان، مصرف مواد مخدر صنعتی داشتند که نشان از مصرف و سهولت دستیابی به مواد مخدر در استان دارد. 
 

Page Generated in 0/0068 sec