printlogo


کد خبر: 255324تاریخ: 1401/7/30 00:00
مشاور ارشد زلنسکی: اوکراین ممکن است برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها آب، برق و گرما نداشته باشد
اوکراین؛ تمرین زندگی با شمع!

حملات نظامی روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین پس از حمله خرابکارانه کی‌یف به پل کریمه ادامه دارد. در این میان پس از حملات روسیه به شهر نیکولایف اوکراین، نیروگاه حرارتی این شهر با قطع گسترده برق مواجه شده است. 
مشاور ارشد زلنسکی اعلام کرد اوکراین ممکن است برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها آب، برق و گرما نداشته باشد. اولسکی آرستوویچ گفت: «ما در خانه چادرهایی خواهیم ساخت که داخل آن شمع‌هایی برای گرم شدن وجود دارد. ممکن است در موقعیتی قرار بگیریم که مجبور باشیم هفته‌ها یا ماه‌ها بدون آب، بدون نور و بدون گرما بنشینیم. این یک مشکل است. اما یک نکته ظریف وجود دارد، ما بدون نور، بدون آب خواهیم نشست». 
در همین حال تلویزیون دولتی اوکراین با طراحی دکور جدیدی اقدام به تشویق مردم به کاهش مصرف برق و روی آوردن به شمع کرده است. 
 
* حمله موشکی اوکراینی‌ها به پل خرسون
مقام‌های منصوب روسیه در منطقه خرسون روز جمعه اعلام کردند حمله موشکی به پل خرسون دست‌کم 4 کشته بر جا گذاشته است. به نوشته مسکوتایمز، «کریل استرموسوف» مقام منصوب روسیه در منطقه خرسون گفت در حمله موشکی نیروهای اوکراینی به این پل که روی رودخانه دنیپر واقع شده، 4 غیرنظامی (یک زن و ۳ مرد) جان خود را از دست دادند. در این حمله موشکی دست‌کم 13 نفر دیگر از جمله کودکان و خبرنگاران نیز زخمی شده‌اند. به گفته رسانه‌های نزدیک به روسیه، این پل با ۱۲ موشک هیمارس تأمین شده توسط آمریکا مورد حمله قرار گرفته است. روز چهارشنبه همزمان با پیشروی نیروهای اوکراینی در خرسون که بتازگی از طریق همه‌پرسی به روسیه الحاق شده است، مقامات محلی از شهروندان خواستند «هر چه سریع‌تر» این منطقه را ترک کنند. 
 
* تلفات نظامیان اوکراین؛۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر
فرمانده گروه مشترک نیروهای مسلح روسیه در منطقه عملیاتی اوکراین اعلام کرد: «تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از دونباس به 600 تا 1000 کشته و زخمی رسیده است». ژنرال سرگئی سوروویکین در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: «ما استراتژی متفاوتی داریم که فرمانده‌کل نیروهای مسلح قبلا در این مورد صحبت کرده است. ما برای سرعت بالای پیشروی تلاش نمی‌کنیم، از هر سرباز خود محافظت می‌کنیم و به ‌طور هدفمند، هر نوع پیشروی دشمن را «سرکوب» می‌کنیم، این کار نه‌تنها تلفات ارتش را به حداقل می‌رساند، بلکه تعداد تلفات غیرنظامیان را نیز به ‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد». ژنرال سوروویکین وضعیت جبهه نبرد را به‌طور کلی متشنج توصیف کرد. به‌گفته وی، ارتش اوکراین همه نیروهای ذخیره موجود را به خط مقدم می‌کشد تا از خط دفاعی نیروهای مسلح روسیه عبور کنند ولی اینها اساسا نیروهای دفاع سرزمینی هستند که دوره آموزشی کاملی را طی نکرده‌اند و تجربه اقدامات رزمی را ندارند، بنابراین رهبری اوکراین عمدا این نیروها را محکوم به نابودی کرده است. این مقام نظامی با تأکید بر اینکه شهروندان روسیه و اوکراین ملتی واحد هستند، یادآور شد: «دشمن ما یک رژیم جنایتکار است که شهروندان اوکراینی را به‌زور به‌سمت مرگ هل داده است ولی ما می‌خواهیم اوکراین کشوری مستقل و دوست روسیه باشد». فرمانده گروه مشترک نیروهای مسلح روسیه در منطقه عملیات نظامی در اوکراین یادآور شد جدیدترین موشک‌های مافوق‌صوت استقرار هوایی «کنجال» در جریان عملیات ویژه کارآیی خود را بخوبی در اصابت دقیق به اهداف ثابت کرده است. به‌ گفته وی، این تسلیحات از هیچ یک از سامانه‌های دفاع ضدموشکی (دفاع هوایی) ترسی ندارد. 

Page Generated in 0/0058 sec