printlogo


کد خبر: 255347تاریخ: 1401/7/30 00:00
اخبار

برادر اسرا پناهی: 
ما حامی و پشتیبان ایرانیم
برادر اسرا پناهی 27 مهرماه به دلیل فشارهای روحی و روانی در بیمارستان امام خمینی اردبیل بستری شد. 
محمدرضا پناهی در پاسخ به اینکه به چه علت در بیمارستان بستری شده است، گفت: به خاطر شایعات پشت سر خواهر مرحومم (اسرا پناهی) که به دروغ می‌گویند وی در مدرسه شاهد درس می‌خواند و به دست ماموران کشته شده است. این اخبار کذب را رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی و اینترنشنال منتشر می‌کنند. من هم از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته‌ام و در بیمارستان بستری شدم. وی در پاسخ به این سوال که چه پاسخی به این رسانه‌ها دارید؟ گفت: رسانه‌ها درباره ایران دروغ نگویند ما حامی و پشتیبان ایرانیم و ایران همیشه پابرجاست.
 
آموزش و آزمون گواهینامه رانندگی تغییر می‌کند
معاون فنی‌ و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا از الکترونیکی‌ شدن خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه آموزش، آزمون و صدور انواع گواهینامه رانندگی خبر داد. سرهنگ محمدعلی زارع درباره آخرین وضعیت کلاس‌های آموزش رانندگی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و در راستای هوشمندسازی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی، تمام فرآیند آموزش رانندگی و برگزاری آزمون تئوری به صورت الکترونیک انجام خواهد شد. وی با اشاره به دوران شیوع کرونا در کشور افزود: در دوران کرونا آموزش‌های رانندگی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد که در آینده نیز این آزمون‌ها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل به صورت الکترونیک انجام خواهد شد. زارع با اشاره به تحولاتی که در حوزه صدور گواهینامه انجام شده ‌است، اظهار کرد: در گذشته آموزش رانندگی اجباری نبود و گواهینامه‌ها به صورت دستی صادر می‌شد ولی اکنون مراحل صدور گواهینامه الکترونیک است و افراد پرونده الکترونیک داشته و رفتار آنها در آن پرونده ثبت می‌شود و گواهینامه‌ها به صورت هوشمند صادر می‌شود. وی ادامه ‌داد: در حوزه خدمات صدور گواهینامه، در 6 ماهه اول امسال 7 میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۵ فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است. 
***
* ابلاغ تعرفه دندانپزشکی برای نخستین ‌بار در کشور
رئیس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت، از اجرای ۲۲ برنامه طرح عدالت و تعالی در حوزه دندانپزشکی در این معاونت خبر داد. قاسم صادقی گفت: هدف کلان و راهبرد اصلی ما در حوزه دندانپزشکی دسترسی عادلانه مردم به خدمات و توسعه و بهبود نظام ارائه خدمات است. وی با اشاره به اینکه چند برنامه از ۲۲ برنامه طرح عدالت و تعالی در 5 دانشگاه علوم‌پزشکی کشور پایلوت می‌شود، بیان کرد: استقرار نظام یکپارچه خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی بر اساس نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات و مراکز دندانپزشکی، اعتباربخشی و رتبه‌بندی این مراکز، ارتقای وضعیت کنترل عفونت در این مراکز، توسعه نظارت و ارزیابی هوشمند مراکز و لابراتوارهای دندانپزشکی، محاسبه شاخص هزینه جغرافیایی به منظور تعدیل منصفانه تعرفه‌های استانی از جمله برنامه‌های مذکور هستند. صادقی با اشاره به اینکه از ۷۰۰ خدمت حوزه دندانپزشکی ۲۶۷ خدمت تعرفه‌دار شده است، گفت: برای نخستین ‌بار آذرماه امسال تعرفه دندانپزشکی بعد از ۴۰ سال ابلاغ شد و جزء حرفه‌ای را در همه بخش‌ها یکسان دیده‌ایم. رئیس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: در جهت حمایت ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص نیز ۳۵ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها اعطا شده است. وی اظهار کرد: به جز کلینیک‌ها بالغ بر ۲۴ هزار مطب دندانپزشکی در کشور داریم که در سال ۱۴۰۰ از این مراکز ۳۰ هزار بازدید انجام شده است. 
 
* ارائه ۵۵۰ محصول در نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی
مسؤول برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی «ایپاس» (لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی) در اختتامیه این نمایشگاه گفت:۵۵۰ محصول در نمایشگاه امسال ارائه شد که ۶۴ اثر از بین ۲۰۰ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. حشمت‌الله خان‌آبادی گفت: این نمایشگاه که به مدت 4 روز برگزار شد، حاصل تلاش بی‌وقفه عده کثیری بود که یک سال برای این نمایشگاه زحمت کشیدند. نمایشگاه امسال حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده داشت که اغلب داخلی بودند. این شرکت‌ها به‌رغم حواشی ایجاد شده در این نمایشگاه شرکت کردند. البته به علت پروتکل‌های بهداشتی ما حدود ۵۰۰۰ مترمربع از فضای خود را نیز از دست دادیم و تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز به علت دستورالعمل‌های بهداشتی در نمایشگاه حضور نداشتند. 
وی درباره عملکرد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال۵۵۰ محصول و ۶۴ اثر در بخش ویژه مخترعان و مبتکران در معرض نمایش قرار گرفتند که ۶۴ اثر از بین ۲۰۰ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده‌اند. همچنین ۳ نشست علمی به همراه کارگاه‌های آموزشی در همین سالن برگزار شد. خان‌آبادی درباره اجرای نمایشگاه مجازی ایپاس گفت: علاوه بر پلتفرم نمایشگاه مجازی، از سال بعد کتاب نمایشگاه دیجیتال نیز برای کسانی که نیازمند دریافت این محصولات هستند ایجاد خواهد شد. وی اضافه کرد: یکی دیگر از نکات بارز نمایشگاه امسال، حضور سفرای خارجی و وابستگان نظامی بود که بیشتر از دوره‌های قبل بود و با همکاری اینترپل انجام شد. 

Page Generated in 0/0053 sec