printlogo


کد خبر: 255350تاریخ: 1401/7/30 00:00
سردار اشتری: در اغتشاشات اخیر‌ ۱۷ آشوبگر مسلح ‌و ۹۴ ‌وابسته ‌منافقین بازداشت شدند برخی برای کشتن و اخذ اقامت به خیابان آمده بودند
اغتشاش برای گرفتن اقامت

گروه اجتماعی: در پی دستگیری اغتشاشگران مشخص شده بعضی از آنها برای گرفتن اقامت در تظاهرات‌های اخیر حاضر شده‌اند، چرا که به آنها گفته شده تا در اغتشاشات حاضر نشوند و مدرکی دال بر مبارزه با ماموران و آشوب نداشته باشند، پناهندگی به آنها داده نمی‌شود. به گزارش «وطن امروز»، فرمانده کل انتظامی کشور دیروز در نشستی که به منظور بررسی حوادث اخیر کشور برگزار شد، درباره وقایع و پیامدهای این اتفاق با بیان اینکه در اغتشاشات‌ اخیر ۱۷ آشوبگر مسلح ‌و ۹۴ ‌وابسته به ‌منافقین را بازداشت کردیم، گفت: این اواخر افراد برای زدن و کشتن به خیابان آمده بودند، از طرفی نیز برخی به قصد گرفتن اقامت که به آنها گفته شده بود حتما باید در اغتشاشات حضور داشته باشند تا به آنها اقامت داده شود به خیابان‌ها آمده ‌بودند. سردار حسین اشتری گفت: پس از خاکسپاری مهسا امینی، در برخی نقاط کشور تجمعاتی برگزار شد که ابتدا اعتراضی بود اما بلافاصله تبدیل به اغتشاش شد و کار به تعرض به اموال عمومی، شعارهای هنجارشکنانه، حمله به بانک‌ها، سوپر‌مارکت‌ها و... کشیده شد و مردمی که از روی هیجان و احساس ناراحتی به خیابان آمده بودند فورا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و این هوشمندی و بصیرت مردم واقعا قابل ستایش و تقدیر و تحسین است. وی با بیان اینکه حفاظت از جان و مال و ناموس مردم وظیفه پلیس است، تصریح کرد: وقتی کار به اغتشاش کشیده شد، نیروهای عمل‌کننده یعنی نیروهای انتظامی، بسیج و بخشی از نیروهای سپاه پاسداران برای مقابله با اغتشاشگران و تامین امنیت وارد عمل شدند و جانانه ایستادگی کردند. در این بین برخی خواص و خودی‌ها هم نادانسته و بدون اطلاع، برخی به عمد و برخی نیز غیرعامدانه اظهارنظر‌هایی کردند و این جریانات ادامه داشت تا سخنرانی حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) که راه را برای مردم و مسؤولان روشن، دوستان را امیدوار و دشمنان را مأیوس و ناامید کردند. 
سردار اشتری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در این سخنرانی که برای نخستین‌بار بعد از ۲ سال در جایی خارج از حسینیه برگزار می‌شد، موارد بسیار مهمی را بیان کردند؛ از جمله همین موضع‌گیری بدون تحقیق عده‌ای از خواص که از آنها خواست موضع و صحبت‌های خود را اصلاح کنند که برخی اصلاح کردند اما برخی نیز این کار را نکردند؛ ایشان همچنین هجمه به پلیس را هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده توصیف و تضعیف پلیس و حمله به آن را تضعیف و حمله به امنیت کشور عنوان کردند؛ این سخنان بسیار راهگشا و روشن‌کننده بود. 
وی با اشاره به عملیات رسانه‌ای دشمن در ناآرامی‌های اخیر افزود: یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های رسانه علیه کشور در این فتنه انجام شد؛ شبکه سعودی اینترنشنال به صورت 24 ساعته اقدام به پمپاژ خبری می‌کرد و طوری شده بود که مثلا اعلام می‌کرد همین الان در فلان خیابان درگیری و تجمع است و ما پشت نمایشگرهای مرکز پلیس آن خیابان را نگاه می‌کردیم و می‌دیدیم هیچ خبری نیست، البته برخی جاها واقعا کارهای جنایتکارانه‌ای انجام می‌دادند؛ مثلا در برخی شهرها مغازه‌های مردم را غارت کردند، خودروها را آتش زدند و به خانه‌هایی که احساس می‌کردند مردی در آنها نیست حمله کردند و اگر نبود ایستادگی جانانه نیروهای عمل‌کننده، اتفاقات خیلی فاجعه‌باری رخ می‌داد، با این‌ حال پلیس تا حد امکان با رافت برخورد می‌کند اما وقتی کسی به قصد جنگ با مردم به خیابان می‌آید، پلیس بر سر امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و هر کجا که لازم باشد برخورد شدیدی انجام خواهیم داد. 
سردار اشتری ادامه داد: سناریوسازی‌ها و کشته‌سازی‌ها نیز از دیگر پیچیدگی‌های این فتنه بود؛ هر کس که در این مدت به هر دلیلی می‌مرد آن را رسانه‌ای می‌کردند و به گردن نظام می‌انداختند. کسی خودکشی کرده بود، سکته قلبی کرده بود و... سریعا آن را به گردن نظام می‌انداختند. یا مثلا مورد داشتیم که فیلمی پخش شد که پلیس خانمی را هل می‌دهد و خانم به زمین می‌افتد؛ وقتی فیلم کامل آن را دیدیم در آن فیلم آن خانم 7 مرتبه به سمت پلیس‌ها حمله‌ور می‌شود و قصد دارد با آنها درگیر شود، یک‌مرتبه با تیغ موکت‌بری حمله می‌کند و بار آخر چنان فحش‌های شرم‌آوری می‌دهد که در نهایت پلیس او را هل می‌دهد و به زمین می‌خورد. بعد از دستگیری، مادر این خانم آمده و می‌گوید دایی‌اش در خارج است و به آنها گفته برای گرفتن اقامت باید در این تظاهرات حاضر و با پلیس درگیر شوند و فیلم بگیرند تا مدرکی برای گرفتن پناهندگی و اقامت باشد. وی درباره دستگیرشدگان افزود: ما در کشور 30 میلیون دانش‌آموز داریم و طبق آمار تنها یک درصد از این دانش‌آموزان اقدام به اعتراض کردند، 110 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها در 50 مدرسه اعتراضاتی روی داد و در مجموع کشور ما 80 میلیون نفر جمعیت دارد و در نهایت ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها ریختند و اینها در برابر جمعیت مردم ایران و جمعیتی که روز سوم مهر در سراسر کشور به خیابان آمدند قابل مقایسه نیستند. فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: البته حتی یک نفر هم زیاد است اما این اواخر واقعا افراد دیگر تنها برای زدن و کشتن به خیابان می‌آمدند و به قصد براندازی. همین اواخر 17 نفر مسلح دستگیر کردیم و 94 نفر از افراد وابسته به سازمان منافقین و خانواده‌های آنان و به این دلیل است که می‌گویم به قصد جنگ با جمهوری اسلامی آمده بودند اما به یاری خداوند، حمایت مردم، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی نیروهای انتظامی و امنیتی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
***
    نیروی انتظامی وارد هیچ مدرسه‌ای نشده است   
شبکه‌های معاند و ضدانقلاب طی یک ماه گذشته در حالی با دروغ‌پردازی و سناریوسازی‌های مختلف سعی می‌کنند با تشویش اذهان عمومی بر آتش ناآرامی‌های اخیر در کشور بدمند که این سناریوها و دروغ‌ها یکی پس از دیگری با ارائه مستندات موجود پوچ از آب درمی‌آیند؛ از فوت نیکا شاکرمی گرفته تا سارینا اسماعیل‌زاده و اسرا پناهی که هر کدام از آنها به دلایل خاص و به دور از حضور در اغتشاشات و تجمعات از دنیا رفته‌اند. به گزارش «وطن ‌امروز»، دشمن برای اجرای نقشه‌های شوم خود این روزها دانش‌آموزان را هدف قرار داده است و با تصویرسازی و انتشار فیلم‌های قلابی، تلاش می‌کند آرامش را از جامعه بگیرد غافل از اینکه مردم با هوشیاری و بصیرت، دست دشمن را خوانده‌اند چنانکه طی چند روز گذشته با وجود فراخوان‌های فراوان اما کسی به خیابان‌ها نمی‌آید. هر چند برخی دانش‌آموزان از روی ناآگاهی و هیجان دست به کارهایی می‌زنند که این اقدامات نیازمند بررسی است؛ آنگونه که وزیر آموزش‌و‌پرورش گفته، دانش‌آموزان تحت شرایطی کارهایی را انجام می‌دهند که در زمره آسیب‌های اجتماعی است و این افراد به مراکز مشاوره آموزش‌و‌پرورش هدایت می‌شوند. یوسف نوری در حاشیه همایش خیران مدرسه‌ساز با بیان اینکه نیروی انتظامی در کنترل اغتشاشات اخیر بسیار زحمت کشیده است، اظهار کرد: شاهد حضور نیروی انتظامی در هیچ‌کدام از مدارس و مراکز تحصیلی نبوده‌ایم، فقط ابهامی توسط شبکه‌های معاند که همگان از اهداف آنها آگاه هستند در این زمینه به وجود آمد و شبهاتی مطرح شد. وی در ادامه افزود: این ابهام درباره حضور یک دستگاه آمبولانس در یکی از مدارس بود که شبکه‌های معلوم‌الحال با سناریوسازی سعی در القای این موضوع داشتند که نیروهای انتظامی داخل آمبولانس هستند،‌ بنابراین اقدام به طرح شایعاتی کردند اما باز هم تاکید می‌کنم همه عزیزان می‌توانند بررسی کنند که این مبحث واقعیت ندارد. وزیر آموزش‌و‌پرورش خاطرنشان کرد: برخی دانش‌آموزان تحت شرایطی کارهایی را انجام می‌دهند که در زمره آسیب‌های اجتماعی است. برای بررسی این شرایط مراکز مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش در حال انجام رصدهای لازم هستند و دانش‌آموزان را به آنجا هدایت می‌کنیم تا به کمک مشاوران، اولیا، معلم‌ها و خود دانش‌آموزان، میزان آسیب‌ها کاهش یابد. باید تاکید کنم که این مراکز فقط کار مشاوره انجام می‌دهند و هیچ‌گونه نگهداری دانش‌آموز را نداریم.

 


Page Generated in 0/0059 sec