printlogo


کد خبر: 255357تاریخ: 1401/7/30 00:00
تلویزیون سعودی چگونه خبر کشته‌شدن ۶ مأمور امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتباط با ایران را تأیید کرد
موساد در خندوانه!

گروه سیاسی: رسوایی اطلاعاتی- امنیتی صهیونیست‌ها و افشای کشتن 6 مامور امنیتی این رژیم به اتهام ارتباط با ایران رسانه‌های ضدانقلاب و همسو با اسرائیل را به شاذگویی انداخته است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، چهارشنبه هفته گذشته بود که خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت موساد بعد از برکناری مسؤول میز ایران، حداقل 6 افسر برجسته مرتبط با این میز را به اتهام ارتباط با سربازان گمنام امام زمان‌(عج) حذف و به انحای مختلف آنها را کشته است. بر اساس این گزارش، «تومر ایکس»، «آیالون شاپیرا»، «شارون اسماعیل»، «شایلی وست لند»، «اوفک آهارون» و «ایتامار الحرر» 6 افسری هستند که به اتهام ارتباط با دستگاه امنیتی ایران، در مراحل بازجویی توسط موساد کشته ‌شده‌اند. صهیونیست‌ها علت مرگ «شارون اسماعیل» 42 ساله و «شایلی وست لند» 21 ساله را سکته (پس از سانحه سقوط) عنوان کرده‌اند و مدعی شدند «اوفک آهارون» 26 ساله و «ایتامار الحرر» 28 ساله نیز در جریان یک درگیری بر اثر اصابت گلوله کشته شدند. موساد که لو رفتن عملیات پیچیده خرابکاری خود را یک شکست و رسوایی بزرگ می‌دانست، به زعم خود برای انسداد رخنه دستگاه‌های امنیتی ایران، مجبور به حذف تمام این افسران شده تا شاید بتواند از بقیه افراد و ارتباطات آنها حفاظت کند. در همین زمینه یک منبع مطلع امنیتی ضمن تایید گزارش تسنیم، درباره آن گفت: موساد هیچ‌‌گاه تصور نمی‌کرد سرویس ضدجاسوسی دستگاه امنیتی ایران از زمان طراحی عملیات بر تحرکات آنها برای خرابکاری در اصفهان اشراف و این اشراف از زمان طراحی تا بازداشت نیروهای عملیاتی ادامه داشته باشد. آنها برای جلوگیری از نفوذ سربازان گمنام امام زمان(عج)، حتی مسؤول میز ایران را برکنار کرده‌اند اما اشراف سربازان گمنام امام زمان‌(عج) فراتر از تسلط آنها بر نیروهای‌شان است. 
انتشار این خبر با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد. گرفتار شدن موساد در دام امنیتی نهادهای اطلاعاتی کشورمان و حذف فیزیکی بخشی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای کاهش احتمالی دامنه نفوذ ایران در موساد یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست‌ها به حساب می‌آمد. از سوی دیگر اثبات اقتدار و هوشمندی نهادهای امنیتی کشورمان چیزی نبود که برای رسانه‌های ضدانقلاب همسو با صهیونیست‌ها مطلوب باشد. اما سعودی اینترنشنال که ارتباطات آن با موساد توسط برخی خبرنگاران اسرائیلی مانند باراک راوید هم افشا شده، در تقلای خود برای خدشه به خبر تسنیم، عملا آن را تایید کرد و گفت مرگ این 6 نفر صحت دارد. با این حال، این رسانه سعودی نوشت که مرگ آنها مربوط به چند روز اخیر نیست، بلکه به چند ماه پیش بر‌می‌گردد! این در حالی بود که اساسا در خبر تسنیم به زمان این واقعه اشاره‌ای نشده بود و سعودی اینترنشنال عملا در دام افتاد و خبر تسنیم را تایید کرد. این رسانه سعودی ضمن تایید هویت افسران کشته شده موساد، روایت‌های بامزه‌ای از علت مرگ این افسران ارائه کرده است؛ مثلا درباره یکی از آنها (شایلی وست لند) نوشته که او به دلیل بی‌هوش شدن در حین تمرین ارتش، خودش مرده است. اینترنشنال درباره ۲ تن دیگر (آیالون شاپیرا و تومر ایکس) هم می‌نویسد که قضیه خاصی نبوده و خودکشی کرده‌اند؛ مرگ یکی دیگر (شارون اسماعیل) را به ایست قلبی نسبت می‌دهد و درباره ۲ افسر دیگر (اوفک آهارون و ایتامار الحرر) هم می‌‌گوید که به دلیل تیراندازی اشتباه متقابل به یکدیگر کشته شده‌اند. بر همین اساس توضیحات اینترنشنال درباره این افراد، اولا دروغ و سرپوشی برای کشته شدن آنها به دست خود موساد است و از سوی دیگر نه‌تنها کار را برای پیمانکاران‌شان در موساد بهتر نمی‌کند، بلکه وضعیت را بغرنج‌تر هم می‌کند؛ با این وضعیت، موساد و رسانه‌های وابسته به آن در توجیه مرگ افسران‌شان مدام باید از «خودش مرد» و «خودکشی کرد» استفاده کنند که در این صورت آمار خودکشی در این سیستم امنیتی به نحوی خواهد بود که وضعیت را برای‌شان بحرانی‌تر می‌کند.
 
* نفوذ ایران؛ از وزارت تا اندرونی منزل وزیر جنگ
خبر کشتن 6 مامور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی البته نخستین شوک خبری از نفوذ اطلاعاتی ایران در رژیم صهیونیستی نیست. سال 97 بود که خبر دستگیری وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیستی مانند بمبی در فضای رسانه‌ای این رژیم و جهان صدا کرد. بر اساس گزارش هاآرتص، «گونن سگو» توسط اطلاعات ایران استخدام شده و یکی از مأموران اطلاعاتی آنها شده بود، ضمن اینکه نخستین تماس آنها در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده بود. با وجود اینکه دادگاه سگو در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ به‌ صورت علنی برگزار شد اما نزدیک به ۵۰ بند از کیفرخواست به دلیل «ملاحظات امنیتی» سانسور شده و در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت. یکی از این موارد، چگونگی به دست آوردن اطلاعات توسط گونن سگو و ماموریت‌هایی است که از سوی رابط اطلاعاتی ایران به وی داده شده بود. 
تیرماه سال گذشته نیز رسانه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد یک میلیونر اسرائیلی که در انتخابات قبلی کنست در لیست موشه یعلون، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشت متهم به جاسوسی برای ایران شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یعقوب ابوالقیعان، تاجر اسرائیلی ساکن منطقه «بئر السبع» متهم به انتقال اطلاعاتی به طرف‌های خارجی برای ارسال آن به ایران شده است که بخشی از این اطلاعات مربوط به برنامه‌ها و محل حضور بنی‌گانتس، وزیر جنگ اسرائیل است. روزنامه معاریو در گزارشی تحلیلی از این واقعه نوشت: باید از کیفرخواست اعلام‌شده در دادگاه نتیجه‌گیری کرد تمام حرکات بنی‌گانتس، وزیر جنگ اسرائیل روی میز ایرانی‌ها قرار داشت. در این گزارش آمده است: مشخص شده است یعقوب ابوالقیعان اطلاعات مختلفی را در اختیار حیدر قرار می‌داده است که از آن جمله می‌توان به نوع و نحوه فعالیت امنیتی در اسرائیل، فعالیت و برنامه‌های بنی‌گانتس، وزیر جنگ، معاملات نظامی که بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان انجام شده بود یا قراردادهای نظامی با ایالات‌متحده اشاره کرد. 
رسوایی اصلی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی اما آذرماه سال گذشته افشا شد و خبر جاسوسی خدمتکار خانه بنی‌گانتس، وزیر جنگ اسرائیل برای ایران در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد. بر اساس گزارش پایگاه دِبِکا وابسته به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی، عمری گورن، مردی ۳۷ ساله که به نفع یک گروه هکری وابسته به ایران از خانه بنی‌گانتس، جاسوسی می‌کرده است، حداقل از 3 سال پیش یعنی از آوریل ۲۰۱۹ در این اقدام دست داشته است. بر اساس این گزارش، او آن موقع به عنوان یک خدمتکار در خانه بنی ‌گانتس که رئیس ستاد ارتش بود، کار می‌کرد. وقتی گانتس تازه به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون آبی و سفید وارد سیاست شده بود، گوشی همراهش مورد حمله هکرهای تحت حمایت ایران قرار گرفت. به ادعای دادستانی رژیم صهیونیستی، گورن به هکرهای سایه سیاه «پیشنهاد» کرده با استفاده از دسترسی آزادانه به خانه بنی گانتس، در کامپیوتر شخصی وزیر جنگ، جاسوس‌افزار کارگذاری کنند. به گزارش رسانه‌های سرزمین‌های اشغالی، پس از آنکه گزارش‌های مربوط به حملات سایبری «سایه سیاه» به نهادهای اسرائیلی منتشر شد، عمری گورن با این گروه ارتباط برقرار کرد و پیشنهاد بارگذاری کرم جاسوسی رایانه‌ای در کامپیوتر بنی گانتس را ارائه کرد. در کنار این رسوایی، نفوذ گروه‌های هکری همچون «عصای موسی» به ساختارهای سایبری اشغالگر قدس در یک سال گذشته بارها خبرساز شده که در پرسروصداترین این نمونه، گروه مذکور فایل امنیتی و راهبردی نقشه سه‌بعدی زیرساختی رژیم صهیونیستی را هک و در فضای شبکه تاریک (دارک وب) به شکل عمومی منتشر کرد. 

Page Generated in 0/0060 sec