printlogo


کد خبر: 255360تاریخ: 1401/7/30 00:00
اخبار

فرمانده کل ارتش:
 اختلاف‌افکنی بین اقوام از برنامه‌های طراحی شده دشمنان است
سرلشکر موسوی با اشاره به برنامه‌‎های دشمن برای مشغول‌سازی و هزینه‌تراشی برای دولت به نحوی که نتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد، گفت: دشمنان عنود این ملت و در رأس آنها دولت جنایتکار آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال این هستند که از پیشرفت ایران اسلامی جلوگیری یا آن را کند کنند و به همین دلیل هر از گاهی با سوءاستفاده از هیجانات و بعضی نقاط ضعف، پیاده‌ نظام خود را وادار به اغتشاش و ایجاد ناامنی می‌کنند تا بتوانند به میزان هر چند کوچک دستیابی به اهداف نظام را به تأخیر بیندازند و برای ایجاد چنین جوی با یک جنگ ترکیبی از همه توانمندی‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بستر فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند؛ اغواگری جوانان و اختلاف‌افکنی بین نسل‌ها، اقوام، اصناف، احزاب، اقشار، مذاهب و ادیان از برنامه‌های طراحی شده اتاق‌های فکر مراکز مطالعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. فرمانده کل ارتش، هوشیاری و آگاهی هر چه بیشتر مردم نسبت به توطئه‌های گوناگون دشمنان ایران و نظام اسلامی را رمز ناکامی دوباره و چندین‌باره نظام سلطه و شیطان بزرگ دانست. 
***
خطیب موقت جمعه تهران:‌ 
برخورد با خائنان به گونه‌ای باشد که دیگر هوس اغتشاش نکنند
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در آغاز خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در جریان اغتشاشات، آنانی که فریب خوردند و فهمیدند که کلاه سرشان رفته باید آزاد شوند، به شرط اینکه دوباره تکرار نکنند، ‌این مصداق رحماء بینهم است اما آنانی که پول گرفته‌اند تا شعار بدهند، جای رحمی برای‌شان نیست و این مصداق اشداء علی الکفار است. وی تأکید کرد: قوه ‌قضائیه باید طوری که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند،‌ با آشوبگران برخورد کند تا بعضی‌ها دیگر هوس اغتشاش نکنند. خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: آینده این انقلاب نیز روشن‌تر از گذشته است. مقام معظم رهبری 2 بار، یک بار عمومی و یک بار در منبر حسینیه به صراحت فرمودند «آینده انقلاب به یاری خدا روشن‌تر از گذشته است و آنچه می‌ماند، به‌رغم شیطنت‌ها پرچم انقلاب است». وی افزود: این توطئه تمام شد اما برای سربلندی در توطئه‌های آینده دشمنان باید همیشه آمادگی سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را حفظ کنیم و اگر ۲ عنصر مقاومت و خستگی‌ناپذیری و تقوا باشد، توطئه‌ها ناکام می‌ماند، ملت ایران نه‌تنها خسته نمی‌شود که خستگی را خسته خواهد کرد. آیت‌الله خاتمی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید قوی شویم و بحمدالله در حال حرکت در این مسیر هستیم. استراتژی نظام ما، بازدارندگی است. ما در طول این سال‌ها به هیچ کشوری هجمه وارد نکردیم، بلکه از خودمان دفاع می‌کنیم. وی اضافه کرد: دنیا بخوبی می‌داند آمریکا در این ماجرای یک‌ماهه تمام امکانات خود را در اختیار قرار داد و به همین دلیل است که شما مردم مرگ بر آمریکا از زبان‌تان نمی‌افتد. 
***
سومین نشست کارگروه امنیت دریایی «آیونز» برگزار شد
سومین نشست کارگروه امنیت دریایی (آیونز) با حضور کشورهای عضو اجلاس «آیونز» به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد. این نشست که با حضور نمایندگان نیروهای دریایی کشورهای هند، پاکستان، تایلند، بنگلادش و پادشاهی عمان برگزار شد، ضمن تحکیم روابط دوستی و همکاری نظامی با کشورهای دوست منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و توسعه دیپلماسی دریایی نشان‌دهنده قدرت و صلابت نیروی دریایی ارتش با حضور در عرصه‌های بین‌المللی است. پس از برگزاری این نشست، مرکز بین‌المللی همکاری‌های امنیت دریایی در منطقه سوم نبوت کنارک با حضور اعضای شرکت‌کننده و با هدف تحکیم و ثبات امنیت در دریاها افتتاح خواهد شد. 
***
وزیر اسبق اطلاعات:
 موساد همواره تحت اشراف دستگاه اطلاعاتی ایران بوده
حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی، وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به پیروزی دستگاه اطلاعاتی ایران بر موساد، با بیان اینکه موساد همواره تحت اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی ایران بوده است، گفت: انگیزه‌های مادی و اداری افسران موساد هیچ‌گاه نتوانسته بر اعتقاد و خلاقیت و نبوغ افسران امنیتی و مجاهد جمهوری اسلامی غالب شود. 
وی با بیان اینکه افسران امنیتی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران اعم از سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌های حراستی، حفاظتی و امنیتی برای دفاع از نظام اسلامی و حقوق مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، تصریح کرد: نیروهای موساد عموما نگاه‌های مادی به امنیت دارند و در مقابل هوشیاری نیروهای ما کاملاً آسیب‌پذیرند، البته دستگاه‌های اطلاعاتی افسرانی بادانش، مجرب و معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد که کار اطلاعاتی را مجاهدانه، عاشقانه و کاملا هوشیارانه دنبال می‌کنند. وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به این سوال که چرا موساد برای مقابله با نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی ایران مجبور به حذف حداقل 6 افسر خود شده است، گفت: وقتی توانایی مقابله با اشراف ایران را ندارند مجبور به حذف نیروهای‌شان حتی با احتمال ارتباط با ایران می‌شوند، چون اگر می‌توانستند مانع اشراف و نفوذ دستگاه‌ اطلاعاتی ایران می‌شدند.
 وی گفت: البته اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی ایران با حذف افسران اطلاعاتی به اتهام ارتباط با ایران از بین نخواهد رفت، چون دستگاه‌های اطلاعاتی ایران از مدرن‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها استفاده می‌کنند، ضمن اینکه افسران عالی‌رتبه موساد با اذعان به توانایی‌های اطلاعاتی ایران، آینده‌ای را برای خود نمی‌بینند و بهتر می‌دانند رژیم صهیونیستی در مسیر اضمحلال است. 

Page Generated in 0/0057 sec