printlogo


کد خبر: 255362تاریخ: 1401/7/30 00:00
چهارمین روز رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب کشور با اجرای عملیات توپخانه‌ای یگان‌های زرهی و عملیات رزمی بالگردی برگزار شد
آتش توپخانه در ارس

گروه سیاسی: چهارمین روز رزمایش اقتدار پنجشنبه ۲۸ مهرماه با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ فرهاد آریانفر از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از معاونان و فرماندهان این نیرو در منطقه‌ عمومی ارس برگزار شد. در ابتدای این مرحله، توپخانه نیروی زمینی سپاه اهداف از پیش مشخص‌شده را منهدم کرد. توپ‌های 122، 130 و 155 میلی‌متری و همچنین راکت‌اندازها و موشک‌های نقطه‌زن مجهز به گلوله‌های هوشمند در این مرحله عملیات انجام دادند. پس از اجرای عملیات توپخانه‌ای، یگان زرهی نیروی زمینی سپاه شامل تانک‌های «تی72» و نفربرهای «بی‌ام‌پی 2» توانستند نقاط مشخص‌شده را با اجرای تک ‌زرهی ‌و مانور احاطه‌ای از طریق استفاده از مهمات هوشمند نقطه‌زن منهدم کنند. تانک‌های حاضر در این رزمایش به سیستم‌های کنترل آتش پیشرفته که امکان شلیک در شب در مسافت 4 کیلومتری را می‌دهد مجهز شده‌اند.
در مرحله بعدی چهارمین روز رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه، بالگردهای تهاجمی کبرا و «ام‌ای 17» با اجرای عملیات‌های رزمی توانستند اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کنند. اجرای عملیات تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و نیز تصرف ارتفاعات، بخشی دیگر از رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه بود که با موفقیت انجام شد. همچنین اجرای بخش عملیات تخریب و تاخت شبانه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه با حضور امیر سرتیپ فرهاد آریانفر از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان این نیرو اجرا شد. عملیات بارریزی هوایی جهت پشتیبانی از نیروهای عمل‌کننده در رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پایان‌بخش چهارمین روز این رزمایش بود. رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه که از 25 مهرماه آغاز شد تا پنجشنبه هفته گذشته ادامه داشت. عملیات هلی‌برن چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی از بخش‌های مختلف رزمایش اقتدار بود که برگزار شد. همچنین در این رزمایش یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌ صورت ترکیبی تمرین کردند. به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه صلح و دوستی و همچنین تحکیم امنیت پایدار بوده و برای دشمنان آن است که نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزهای کشور بوده و هر گونه تهدید را قاطعانه پاسخ می‌دهد.

Page Generated in 0/0053 sec