printlogo


کد خبر: 255364تاریخ: 1401/7/30 00:00
توسط نیروی دریایی ارتش صورت گرفت
توقیف ۲ شناور آمریکایی

گروه سیاسی: آیین استقبال از هشتاد‌وچهارمین ناوگروه رزمی - اطلاعاتی - عملیاتی نیروی دریایی ارتش اعزامی به آب‌های آزاد و بین‌المللی،‌ روز جمعه در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس برگزار شد. 
امیر دریادار «شهرام ایرانی» در این مراسم گفت: ناوگروه ۸۴ نیروی راهبردی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها بویژه حوزه دریای سرخ موفق شد عملیات اسکورت و برقراری امنیت دریایی را در بالاترین سطح ممکن اجرا کند و در جایی که توسط نیروهای غیرموجه حاضر در منطقه، ایمنی دریانوردی به خطر افتاد، توانستند به یاد همرزمان‌شان که پیش از این مستقیما در برابر هرگونه بی‌عدالتی ایستادند دوباره بایستند و ۲ شناور بدون سرنشین آمریکایی را توقیف کنند. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: آمریکا بداند اگر در جایی قرار است دریانوردی داشته باشد، حتما باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند و بداند جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه با هرگونه حرکتی که موجب به خطر افتادن امنیت و ایمنی دریانوردی شود برخورد قاطع و کوبنده خواهد کرد. 
وی با بیان اینکه افتخار بزرگ این ناوگروه در عمق اقیانوس‌ها، مقابله مستقیم و ایستادگی برابر آمریکای جنایتکار بود، اظهار داشت: همه این افتخارات نشان از ایمان دریادلان ارتش به کار، تخصص، تسلط و شجاعت‌شان است و همه با اتکا به واقعیت و شعار«راه ما راه حسین(ع) است» صورت پذیرفت و این یکی از افتخارات بزرگی است که امروز به دست عزیزان‌مان در ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران نگاشته شده است. 
دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش در لحظه بیش از ۶۴ کشتی جمهوری اسلامی را با اقتدار تحت اسکورت قرار داده است و به صورت کاملا مجهز روی واحدهای شناور حضور مقتدرانه دارد. 
هشتاد‌و‌چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی - عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش به سرفرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران، مدت ۸۶ روز به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین حفظ منافع میهن عزیزمان در آب‌های آزاد پرداخت.

Page Generated in 0/0039 sec