printlogo


کد خبر: 255368تاریخ: 1401/8/1 00:00
اخبار

«سوریه؛ پرونده یک بحران» در افق
مجموعه مستند «سوریه؛ پرونده یک بحران» با موضوع تاریخچه بحران این کشور از شبکه افق میهمان خانه مخاطبان می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «سوریه؛ پرونده یک بحران» نام مجموعه مستند ۸ قسمتی است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی تولید شده است. این مستند روزشمار اتفاقات سوریه از سال ۲۰۱۱ تا نابودی داعش یعنی ۲۰۱۸ است که سازندگان تلاش دارند جزئیات مختلف و در عین حال حقیقی این بحران را برابر دیدگان مخاطبان به نمایش در آورند. درباره اتفاقات سوریه، با توجه به اعتراف نامزدهای انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا، تمام این بحران‌ها توسط دولت آمریکا رقم خورده و می‌توان مسبب و مقصر اصلی این ماجرا را آمریکا و همدستانش دانست. با قتل‌عام‌هایی که گروه تروریستی داعش، با حمایت ارتش تروریستی آمریکا انجام می‌داد، امروز بیشتر جمعیت سوریه را تنها کودکان و کهنسالان تشکیل می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را هر روز ساعت ۲۰ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ به تماشا بنشینند. 
***
سوم آبان اختتامیه جشنواره فیلم و عکس امید
آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس امید سوم آبان برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی جشنواره، دبیرخانه یازدهمین جشنواره امید سوم آبان را زمان برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره اعلام کرد. این برنامه از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، سوم آبان آغاز می‌شود و به‌ صورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی جشنواره در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنین نمایشگاه آنلاین بخش عکس جشنواره «امید» از طریق سامانه مربوط برای مخاطبان جشنواره از تاریخ دهم مهر در دسترس است. یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به دبیری مسعود مکاری برگزار می‌شود؛ برگزیدگان این دوره از جشنواره روز سوم آبان معرفی می‌شوند. 
***
هنرمند پیشکسوت:
با این مردم تجزیه ممکن نیست
اصغر سمسارزاده، هنرمند پیشکسوت سینما، رادیو و تلویزیون درباره‌ برنامه «صبح جمعه با شما» که بعد از ایام سوگواری محرم و صفر به آنتن رادیو ایران بازگشته است، می‌گوید: در طول این ۴۲ سالی که من «صبح جمعه با شما» را کار می‌کنم تغییرات بوده ولی به اصل قضایا هیچ صدمه‌ای نخورده است. آیتم‌ها چون به‌روز است، ممکن است به‌ خاطر تصمیمات دولت‌ها یا تلویزیون که در سطح کلان گرفته می‌شود، تغییرات کوچکی داشته باشد اما «صبح جمعه با شما» تاثیرپذیر نیست؛ «صبح جمعه» برای مردم است. وی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ناآرامی‌های اخیر کشور و امکان سوءاستفاده عناصر تجزیه‌طلب از موقعیت ایجاد شده، با بیان اینکه فکر تجزیه در ذهنم هم خطور نمی‌کند، تأکید کرد: در کشور ایران با این مردمی که من می‌بینم هیچ کس راه تجزیه را نمی‌تواند در پیش بگیرد، چون شکست می‌خورد. هر کس قصد این ‌کار را داشته باشد شکست می‌خورد. تاریخ بزرگ ایران زمین این را به ما ثابت کرده است. من ۸۲ سالم است. خیلی چیزها را دیده‌ و لمس کرده‌ام. این بازیگر به مسؤولان توصیه کرد: به حرف مردم برسند، ببینند مردم چه می‌گویند و این وضعیت ناآرام را تمام کنند. باید کسی شنونده حرف مردم باشد. [مسؤولان] بنشینند با مردم صحبت کنند. 
***
تمدید مسابقه کتابخوانی «خداحافظ سالار»
زمان شرکت در مسابقه کتابخوانی «خداحافظ سالار» تا ۳۰ آبان تمدید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مسابقه بزرگ کتابخوانی «خداحافظ سالار» همراه با ۳۹۴ میلیون تومان جایزه نقدی تا روز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه تمدید شد. این مسابقه بزرگ کتابخوانی با روایت داستانی برگرفته از خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سرلشکر شهید حاج‌حسین همدانی برگزار می‌شود و همراه با جوایز نفیس (۳۹۴ میلیون تومان جوایز نقدی برای ۴۰۸ نفر) همراه است. علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند عدد ۷ را به سامانه ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ پیامک کرده یا عدد #۷۲*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند. کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سردار سرلشکر شهید حاج‌حسین همدانی، قافله سالار مدافعان حرم است که به زندگی و فراز و نشیب‌های این شیرزن بزرگ پرداخته که از کودکی آغاز و در نهایت به شهادت سردار همدانی در سال ١٣٩٤ ختم می‌شود. شروع کتاب از سال ۹۰ و بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت آغاز می‌شود و با بازگشت و تداعی خاطرات دوران کودکی همسر شهید در دهه ۴۰ ادامه می‌یابد. این کتاب حاصل ۴۴ ساعت مصاحبه با همسر شهید است که نوع روایت داستانی هیچ دخل و تصرفی را در آن وارد نکرده است.

Page Generated in 0/0073 sec