printlogo


کد خبر: 255394تاریخ: 1401/8/1 00:00
اخبار

۸۰ درصد منابع خرید اتوبوس را دولت تأمین کرد
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت تا پایان سال جاری با کمک دولت برای خرید اتوبوس‌های داخلی و واردات اتوبوس‌ها در نقطه قابل قبولی قرار می‌گیرد. پرویز سروری در تشریح روند نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران گفت: در شرایط بسیار بدی، در ابتدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، حمل‌و‌نقل عمومی را تحویل گرفتیم. می‌توان گفت تقریبا ۴ سال حمل‌و‌نقل عمومی در تهران روی زمین مانده بود و طی این مدت خروجی داشت و ورودی به ناوگان نداشتیم. وی در ادامه افزود: در همین مدت کوتاهی که مدیریت شهری جدید کار خود را آغاز کرده است، ۵۹۱ اتوبوس را که به علت مشکلات فنی از رده خارج شده بودند با تعمیرات اساسی به ناوگان بازگرداندیم و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شد که در این باره باید از دولت و وزارت کشور قدردانی کنیم. نایب‌رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بعد از حدود ۱۲ سال شاهد کمک دولت در زمینه خرید اتوبوس بودیم؛ امر مهمی که ۱۲ سال متوقف شده بود و شهرداری‌ها مجبور بودند برای خرید یک اتوبوس پول ۳ دستگاه اتوبوس را بدهند ولی خوشبختانه در حال حاضر دولت وارد کار شده و ۸۰ درصد منابع مالی این اتوبوس‌های جدید را تأمین کرده است. وی تاکید کرد: آنچه از وزارت کشور شنیدیم این است که این روند ادامه خواهد داشت. 
***
راه‌اندازی مدرسه مجازی ایران در آینده نزدیک
مدیر فنی شبکه شاد، قابلیت‌های نسخه جدید شبکه شاد را معرفی و اعلام کرد فرآیند راه‌اندازی «مدرسه مجازی ایران» در شبکه شاد به‌زودی نهایی شده و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علی کاظم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نسخه جدید شاد هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهور در وزارت آموزش‌وپرورش، رونمایی و مجوز استفاده آن صادر شد، اظهار کرد: نسخه جدید یکسری تغییرات به لحاظ ظاهری داشته است. دسترسی به سرویس‌های شاد در صفحه اول اپلیکیشن بهبود یافته و دانش‌آموزان راحت‌تر می‌توانند وارد بخش‌های مختلف شوند. وی افزود: صفحه «شادبوم» فعالیت‌های مکمل آموزشی، رویدادها، جشنواره‌ها و مسابقاتی را که توسط مجموعه‌های بیرونی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و در واقع بخش غیررایگان شاد است پوشش می‌دهد. مدیر فنی شبکه شاد با بیان اینکه در نسخه جدید شاد، آزمایشگاه مجازی در بخش شادبوم راه افتاده است، گفت: به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند در دروسی چون فیزیک و شیمی از این امکان بهره‌مند و رویدادهای مربوط به درس را به صورت مجازی شبیه‌سازی کنند. آزمایشگاه صرفا از طرق شادبوم در نسخه جدید در دسترس است. کاظم‌زاده با اشاره به تغییرات فنی مانند طراحی مرورگر در داخل اپلیکیشن گفت: این امکان برای باز کردن لینک و... کمک می‌کند تا کاربر سریع از شاد خارج نشود. تکلیف‌دهی، حضور و غیاب و آزمون‌ها در نسخه جدید در حال افزوده شدن است و بزودی قابل استفاده خواهد بود. 
***
واکسن هپاتیت ناجی مبتلایان به ایدز می‌شود
۳ دوز واکسن هپاتیت B به ‌طور کامل از بزرگسالان مبتلا به ایدز محافظت می‌کند. به گزارش ایسنا، طبق نتایج مطالعه اخیر، ۳ دوز واکسن هپاتیت بی ‌(HEPLISAV-B) از بزرگسالان مبتلا به ایدز که هرگز در برابر ویروس هپاتیت بی‌ (HBV) چه از طریق واکسیناسیون و چه از طریق عفونت ایمن نشده‌اند، محافظت کامل می‌کند. در تحقیق ارائه‌شده در کنفرانس سالانه IDWeek که از ۱۹ تا ۲۳ اکتبر در واشنگتن ایالات‌متحده برگزار شد، محققان دانشگاه سینسیناتی و دانشگاه کورنل، دوره ۳ دوز واکسن هپاتیت بی ‌را بین ۶۸ بزرگسال مبتلا به ایدز در ۳۸ مکان در ایالات‌متحده، آفریقای جنوبی و تایلند آزمایش کردند. هیچ یک از شرکت‌کنندگان واکسن قبلی هپاتیت را دریافت نکرده بودند یا شواهدی مبنی بر عفونت قبلی نداشتند ولی همه آنها تحت درمان ضد رتروویروسی برای مبارزه با عفونت رتروویروس‌هایی مانند اچ‌آی‌وی بودند. رتروویروس‌ها گروهی از ویروس‌ها هستند که حاوی ۲ مولکول RNA خطی تک‌رشته‌ای در هر ویریون یا یک ذره ویروسی و رونوشت معکوس (RNA به DNA) هستند. 
***
اعلام ساعات آغاز به کار مدارس
اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای ساعات آغاز به کار مدارس را همچون روال مهرماه اعلام کرد. پیرو تصمیمات اتخاذ‌شده جهت تسهیل ترافیک و کاهش پیک ترافیکی صبحگاهی توسط استانداری تهران، طرح شناورسازی فعالیت ادارات و شروع شیفت صبح دوره‌های متوسطه از ساعت ۷:۳۰ و دوره‌های ابتدایی از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و بدون کسر ساعات درسی ادامه می‌یابد. بر این اساس، ساعت کار مدارس ابتدایی از ساعت ٨:٣٠ صبح تا ١٢:۴۵ ظهر و آموزش مدارس متوسطه ٧:٣٠ صبح تا 12:30 است. ساعت پایان کار مدارس خاص طبق روال قبل، بر اساس مصوبه و آیین‌نامه اجرایی مدارس است. گفتنی است ساعت شروع به کار مدارس نوبت عصر تهران بدون کسر ساعت آموزشی رأس ساعت ١٣ در مدارس ابتدایی و متوسطه خواهد بود. به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شده و مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود. 

Page Generated in 0/0057 sec