printlogo


کد خبر: 255398تاریخ: 1401/8/1 00:00
اخبار

نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید
رئیس ‌کل بانک مرکزی گفت: در زمان حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵ درصد رسیده که آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است این نرخ بزودی به ۱۰۰درصد برسد.
علی صالح‌آبادی با بیان اینکه بانک مرکزی به ‌صورت تمام‌قد و به‌ معنای واقعی از توسعه صادرات در کشور حمایت خواهد کرد، گفت: صادرات در همه جای دنیا بویژه در ایران اسلامی مهم و بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با یادآوری اینکه کالایی که به دنیا صادر می‌شود حداقل باید ۲ ویژگی داشته باشد، اظهار داشت: نخست اینکه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند با سایر کالاهای رقیب در سطح بازارهای دنیا رقابت کند و همین‌طور از نظر قیمت باید به‌گونه‌ای باشد که دنیا کالا را به همان قیمت بخرد.
وی افزود: کشور نه‌‌تنها به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد، بلکه کالایی که روی ریل صادرات قرار می‌گیرد به ‌دلیل داشتن مزیت کیفیتی و قیمتی باعث می‌شود در سطح بازارهای جهانی و حتی در داخل از مزیت برخوردار باشد.
صالح‌آبادی با تأکید بر اینکه توسعه صادرات برای بانک مرکزی نیز بسیار مهم است، ابراز کرد: این نهاد پولی و مالی هرگونه مشوقی را که در حوزه صادرات کشور لازم باشد در اختیار صادرکنندگان و فعالان این حوزه قرار خواهد داد.
وی یادآور شد: در زمان حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به 85 درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است که این نرخ بزودی زود به 100 درصد برسد.
***
رشد ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمد ماهانه مالیاتی در سال ۱۴۰۱
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۱۷۰ مورد از تخلفات فساد مالیاتی شناسایی شده است، گفت: سال ۱۴۰۰ طی هر ماه ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته‌ایم که امسال این رقم به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
داوود منظور ادامه داد: روش‌های زیادی برای فرار مالیاتی وجود دارد که یکی از متداول‌ترین آنها ایجاد شرکت‌های صوری است. متاسفانه مشکلاتی نیز در قانون شرکت‌ها وجود دارد و سخت‌گیری لازم وجود ندارد. در بحث کارت‌های بازرگانی و کارت‌های بانکی نیز شاهد چنین مواردی هستیم. در حقیقت افراد به نام شخص دیگری فعالیت اقتصادی می‌کنند و پس از مدتی آنها را رها می‌کنند. سال گذشته یک بازنشسته آموزش‌و‌پرورش را شناسایی کردیم که طی ۳ سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است.
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در یک بازه زمانی به دلیل وجود معافیت، فرار مالیاتی در مناطق آزاد رخ می‌داد، گفت: با توجه به تخصص نهادهای مردمی، این امکان وجود دارد برای مبارزه با فرار مالیاتی از کمک آنها استفاده کنیم. هر چقدر که ما بتوانیم مالیات بیشتری دریافت کنیم و نیاز دولت به سایر روش‌های تامین مالی را کاهش دهیم، دولت سالم‌تری خواهیم داشت. میانگین وصول درآمد در سال 1400 طی هر ماه 25 هزار میلیارد تومان بود که امسال این رقم به 45 هزار میلیارد تومان رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال آینده به 55 هزار میلیارد تومان برسد.
***
ایلان ماسک 75 درصد کارمندان توئیتر را اخراج می‌کند
گفته می‌شود ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا که در حال چانه‌زنی برای خرید سهام توئیتر است، 75درصد کارمندان توئیتر را مازاد می‌داند و برنامه اخراج آنها را در نظر دارد.
واشنگتن‌پست بر اساس مصاحبه‌ها و اسناد گزارش داد، در صورتی که ایلان ماسک مالک توئیتر شود، احتمالا سه‌چهارم نیروی کار این شرکت را اخراج خواهد کرد.
حتی اگر موضوع فروش توئیتر مطرح نباشد هم مساله کاهش تعداد کارکنان این شرکت وجود دارد. بر اساس گزارش‌‌ها، مدیریت کنونی توئیتر قصد دارد تا پایان سال 2023 حقوق و دستمزد این شرکت را حدود 800 میلیون دلار کاهش دهد، رقمی که معادل کاهش حدود 25 درصد نیروی کار این شرکت است. بر اساس گزارش این روزنامه، ماسک به سرمایه‌گذاران احتمالی در معامله خود برای خرید شرکت گفته است قصد دارد نزدیک به 75 درصد از 7500 کارمند توئیتر را اخراج کند و تعداد کارمندان آن را به کمی بیش از 2 هزار نفر کاهش دهد.
دن ایوز، تحلیلگر مالی Wedbush Securities روز جمعه به آسوشیتدپرس گفت: «در ابتدای کار، اخراج 75 درصد کارمندان به معنای نقدینگی قوی‌تر و سودآوری است که برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند وارد معامله شوند، جذاب خواهد بود».
این گزارش مدعی است، بیم آن می‌رود چنین برنامه‌ای شامل اخراج‌های گسترده، تأثیر زیادی بر توانایی شرکت در کنترل محتوای مضر و جلوگیری از نقض امنیت داده داشته باشد و به بیش از 200 میلیون کاربر توئیتر که روزانه وارد سیستم می‌شوند، آسیب برساند.

Page Generated in 0/0051 sec