printlogo


کد خبر: 255406تاریخ: 1401/8/1 00:00
اخبار

وزارت امور خارجه بیانیه تروئیکای اروپا علیه ایران را محکوم کرد
ناصر کنعانی اقدام شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپایی و دولت انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، به بهانه‌های واهی و بی‌اساس استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس در همین باره را قویا مردود دانست و بشدت محکوم کرد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ادعاهای بی‌اساس درباره انتقال پهپاد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کنیم. 
وی افزود: ما همواره بر این امر تاکید داشته‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل از جمله استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین از طریق یک فرآیند سیاسی حمایت می‌کنیم. کنعانی اظهار داشت: طرف‌های یادشده در ادامه اقدامات غیرمسؤولانه، مخرب و غیرقانونی خود برای ایجاد فضای مسموم سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یک تفسیر گمراه‌کننده ارائه کرده و بین ادعاهای بی‌اساس خود و قطعنامه۲۲۳۱ ارتباط برقرار کنند. این در حالی است که موضوعات حول درگیری جاری در اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ در موضوع و محتوا کاملا بی‌ارتباط است. 
کنعانی در تشریح فریبکاری طرف‌های اروپایی گفت: ملت بزرگ ایران هرگز فراموش نمی‌کند که برخی کشورهای اروپایی مدعی علیه جمهوری اسلامی ایران با گسیل سلاح‌های کشتار جمعی از جمله تسلیحات شیمیایی برای صدام در جریان جنگ تحمیلی ۸ ساله او علیه ایران، در جنایات او سهیم هستند و جمهوری اسلامی ایران همچنان آن کشورها را شریک جنایات صدام و در نتیجه مسؤول و پاسخگو می‌داند. 
کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکردهای تحریک‌آمیز جاری اتحادیه اروپایی و انگلیس را بخشی از یک سناریوی هدفمند سیاسی و مغایر ادعاهای پوچ و توأم با نفاق آنها برای کمک به صلح و ثبات پایدار در جهان می‌داند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی با مخرب توصیف کردن تحرکات اتحادیه اروپایی طی روزهای گذشته تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از منافع ملی و تأمین حقوق حقه مردم شریف ایران، حق پاسخگویی نسبت به هرگونه اقدام غیرمسؤولانه را برای خود محفوظ می‌داند و در دفاع از منافع ملت ایران اندک تردیدی به خود راه نخواهد داد. 
***
تقویت توان موشکی جزو برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط کارکنان سازمان صنایع دفاع در تولید انواع محصولات حوزه رزم و همچنین مهمات هدایت‌شونده گفت: پیشرفت‌های دفاعی در واقع نشانه پیشرفت علمی و برخورداری از عقبه دانشی کشور است و توسعه صنعت نظامی و دفاعی حرکت در راستای اکتساب دانش و فناوری‌های روز جهان است. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه که در ۲ دهه اخیر به اوج خود رسیده است، اقدامات صنعت دفاعی در تولید قدرت، اقتدار و بازدارندگی بسیار موثر بوده و همین موضوع، ایران را در حوزه دفاعی و نظامی جزو چند کشور برتر جهان قرار داده است؛ صنعتی که به دست جوانان، دانشمندان و فرزندان این سرزمین ارتقا و توسعه یافته و برای پیشبرد اهداف راهبردی یک کشور اهمیت بسزایی دارد. 
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: کشورهایی که در حوزه دفاع موشکی فعالیت و دستاورد دارند به عنوان کشورهای صاحب قدرت در سطح جهان مطرح هستند و جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از کشورهای دارنده فناوری ساخت انواع مهمات هدایت‌شونده و موشک‌های نقطه‌زن، کشوری قدرتمند و مقتدر در سطح جهان محسوب می‌شود، لذا تداوم و تقویت این فناوری‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است. 
***
لاپید: 
همکاری ایران و روسیه خطر جدی برای اسرائیل است
یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد همکاری روسیه و ایران تهدیدی جدی نه‌تنها برای اسرائیل بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است. بر اساس گزارش میدل ایست مانیتور، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در مصاحبه با کانال روس‌زبان «آر‌تی‌وی‌آی» مدعی شد: «ایران یک دولت تروریستی خطرناک است و این واقعیت که روسیه با آن کار می‌کند کل دنیا را در خطر قرار می‌دهد». 
وی همچنین از استفاده ادعایی نیروهای ارتش روسیه از پهپادهای ایرانی انتقاد کرد اما باز هم تاکید کرد تل‌آویو هیچ کمک نظامی مستقیم به اوکراین نخواهد کرد. ایران هرگونه ارسال تسلیحات از جمله پهپاد به روسیه را رد کرده و آن را فضاسازی کشورهای غربی برای تشدید فشارها علیه تهران خوانده است. هفته گذشته «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین رسما گفت از اسرائیل درخواست فوری برای تجهیزات نظامی کرده است اما مقامات رژیم صهیونیستی در پاسخ به اوکراین گفته‌اند به دلیل برخی ملاحظات عملیاتی نمی‌توانند به درخواست کی‌یف پاسخ مثبت بدهند. با این حال «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد سیستم هوشمند هشدار سریع حملات هوایی به اوکراین ارسال خواهد کرد. پیش از این روسیه به اسرائیل هشدار داده است هرگونه کمک نظامی به اوکراین آسیب جدی به روابط مسکو و تل‌آویو وارد خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0054 sec