printlogo


کد خبر: 255420تاریخ: 1401/8/2 00:00
اخبار

نمایش عکس‌های کمتر دیده شده شهید بهشتی
نمایشگاه «یادگار بهشتیان» به مناسبت دوم آبان ماه، نود و چهارمین سالروز تولد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی(ره) در خانه موزه این شهید برپا می‌شود. به گزارش ایرنا، به مناسبت دوم آبان ماه، نود و چهارمین سالروز تولد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی(ره) نمایشگاه عکس و کتاب‌های آیت‌الله دکتر بهشتی با عنوان «یادگار بهشتیان» شامل عکس‌هایی کمتر دیده شده از زندگی عمومی و خصوصی این شهید بزرگوار از دوم تا هشتم آبان‌ماه در خانه موزه شهید بهشتی برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه این نمایشگاه عکس از کتاب ۶ جلدی «مکتب قرآن» شامل سلسله درس‌گفتارهای تفسیری شهید بهشتی از آیات قرآنی که توسط بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در سال جاری روانه بازار نشر شده، رونمایی می‌شود. علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «یادگار بهشتیان» و خانه موزه شهیدبهشتی می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷، جز روزهای تعطیل به خیابان شریعتی، خیابان شهید دستجردی(ظفر)، خیابان صبر، خیابان مطهری، کوچه شهید بهشتی، شماره ۱۲ مراجعه کنند. 
***
رونمایی از کتاب خاطرات سلحشور
کتاب خاطرات مهدی سلحشور از دفاع‌مقدس با عنوان «باغ حاج علی» به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس و مجموعه کتاب هیأت شنبه ۷ آبان‌ماه در حوزه هنری تهران رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مهدی سلحشور در آغاز جنگ تحمیلی به سن قانونی نرسیده بود و نمی‌توانست از طریق مسجد محل وارد جبهه شود. علاقه او به جبهه باعث شد به مسجد سیدالشهدا(ع) برود و سن خود را بیشتر اعلام کند. او بالاخره سال ۱۳۶۵ موفق شد از طریق پایگاه مقداد تهران به کردستان برود. وی بعد از غائله کردستان به تیپ ۱۱۰ خاتم‌الانبیا(ص) پیوست و سپس به لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) ملحق شد و تا پایان دفاع‌ مقدس در این لشکر حضور داشت. سلحشور پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در حوادثی مانند جنگ خلیج‌فارس، مقابله با ضدانقلاب در کردستان و همین‌طور بحران سوریه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی حضور داشت. کتاب «باغ حاج علی» روایت زندگی مهدی سلحشور از حضور در دفاع‌مقدس است. نام این کتاب یعنی «باغ حاج علی»، به یاد فرمانده قهرمان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)‌، حاج علی فضلی، انتخاب شده است. پیش از این، کتاب «باغ حاج علی» در مسجد مقدس جمکران در مراسم محدودی رونمایی و به بازار عرضه شده بود. 
***
نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس فراخوان داد
ناشران فعال در حوزه‌های دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری از سوم تا هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ برای حضور در یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس می‌توانند ثبت‌نام کنند. به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس، ایثار و شهادت همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از نوزدهم تا بیست و هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ به‌ صورت حضوری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود. ناشران سراسر کشور که در حوزه‌های دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری کتاب منتشر می‌کنند، از سوم تا هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس اقدام کنند. 
***
«پاس گل» در شبکه امید
«پاس گل» با حال و هوای جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از شهریورماه روی آنتن شبکه امید رفته است. در این برنامه، استعدادیابی از نوجوانان سراسر کشور انجام  می‌شود. این استعدادیابی یکسری چالش‌ها و پویش‌های هفتگی دارد که در سامانه تلوبیون پخش می‌شود. به گزارش فارس، بچه‌های علاقه‌مند به فوتبال استعدادهای خودشان مثل دفاع کردن، روپایی زدن و فری استایل  را در قالب فیلم ارسال می‌کنند و به صورت هفتگی برترین‌های این چالش‌ها انتخاب می‌شوند و به آنها جایزه تعلق می‌گیرد. از طرفی برگزیدگانی که توسط کارشناسان انتخاب می‌شوند، در آبان‌ماه عازم مسابقه‌هایی با نام جام‌جهانی کوچک می‌شوند و در تیم باشگاه امید به عنوان نماینده ایران در جام چهارجانبه‌ای شرکت خواهند بود. «پاس گل» به تهیه‌کنندگی سعید شهبازی و کارگردانی علیرضا اسکندریان از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ از شبکه امید پخش می‌شود. 
***
آخرین قسمت احضار ساخته می‌شود
لزلی جانسون- مک گلدریک فیلمنامه‌نویس آمریکایی به عنوان نویسنده برای آخرین قسمت مجموعه «احضار»، به این مجموعه ترسناک بازمی‌گردد. به گزارش ایرنا، ددلاین تأیید کرد که مک گلدریک که پیش‌تر نویسندگی احضار ۲ در سال ۲۰۱۶ و «احضار: شیطان مرا وادار کرد» در سال ۲۰۲۱ را برعهده داشت برای نوشتن داستان فصل چهارم این مجموعه بازمی‌گردد. دنیای سینمایی احضار مجموعه‌ای از فیلم‌های ترسناک فراطبیعی است که توسط برادران وارنر توزیع شده است؛ مجموعه‌ای الهام گرفته شده از پرونده‌های محققان ماوراء‌الطبیعه اد (پاتریک ویلسون) و لورین وارن (ورا فارمیگا). دنیای سینمایی احضار به وسیله شرکت نیو لاین سینما، پیتر سفرن و اتمیک‌مانستر پروداکشنز به‌ وجود آمده است. قسمت‌های قبلی این حق امتیاز (فرنچایز) که تاکنون بیش از ۲ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته شامل «احضار» در سال ۲۰۱۳، «آنابل» در سال ۲۰۱۴، «انابل: خلقت» در سال ۲۰۱۷، «راهبه» در سال ۲۰۱۸ و «نفرین لیورونا» و «آنابل به خانه بازمی‌گردد» هر دو در سال ۲۰۱۹ است. جزئیات مربوط به طرح «احضار ۴» هنوز در دسترس نیست اما جیمز وان و پیتر سفرن برای تهیه‌کنندگی بازخواهند گشت، چرا که در تمام فیلم‌های گذشته این مجموعه به عنوان تهیه‌کننده فعالیت کرده‌اند.

Page Generated in 0/0051 sec