printlogo


کد خبر: 255427تاریخ: 1401/8/2 00:00
جوانان انقلابی موسوم به گروه عرین‌الاسود در کرانه باختری طی 24 ساعت اخیر 5 عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند
نسل جدید شیران قدس
نسل جدید مبارزان قدس عموما در انتفاضه دوم (سال 2002) به دنیا آمده‌اند

گروه بین‌الملل: عملیات شهادت‌طلبانه «عدی التمیمی» یک نقطه عطف در عملیات‌های مسلحانه گروه‌های فلسطینی را در چند سال اخیر به وجود آورد؛ عملیاتی که به بروز و ظهور یک گروه جوان به نام «بیشه شیران» منجر شد. 
12 روز قبل «عدی التمیمی» جوان فلسطینی در یک عملیات خارق‌العاده مسلحانه به یک ایست بازرسی در ورودی اردوگاه فلسطینی شعفاط در شمال شهر قدس واقع در کرانه باختری حمله کرد و یک صهیونیست را به هلاکت رساند و چندین نفر را زخمی کرد. او براحتی توانست از معرکه بگریزد و ارتش اسرائیل را وارد یک کابوس جدید کند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» عملیات موفق عدی التمیمی علیه یک مرکز ایست بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه فلسطینی شعفاط در شمال شهر قدس را شکست نیروهای این رژیم توصیف کرده بود. این عملیات تمیمی باعث شد بسیاری از جوانان کرانه ‌باختری و قدس به عملیات مسلحانه روی بیاورند. رژیم صهیونیستی بعد از عملیات تمیمی 11 روز به دنبال او می‌گشت. نکته مهم در این جست‌و‌جو اما این بود که بسیاری از جوانان فلسطینی اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری سرهای خود را تراشیدند تا نیروهای اشغالگر قدس نتوانند تمیمی را پیدا کنند. 
اما چهارشنبه گذشته بود که نیروهای اسرائیل توانستند تمیمی را که قصد داشت دوباره به یک ایست بازرسی در کرانه باختری حمله کند به شهادت برسانند. فیلم منتشر شده از تمیمی در لحظات آخر این عملیات او را به یک «قهرمان بزرگ» برای فلسطینی‌ها تبدیل کرده است. رسانه‌های عبری می‌گویند التمیمی به هنگام یک عملیات جدید در حالی که یک نگهبان اسرائیلی را در ورودی معالیه ادومیم هدف گلوله قرار داد و وی را زخمی کرد، هدف گلوله نظامیان قرار گرفت و به شهادت رسید. به اعلام رادیو ارتش صهیونیستی، یک فلسطینی دیگر هم در این تیراندازی همراه التمیمی بوده است که موفق شده فرار کند و نظامیان اسرائیلی در حال حاضر، در تعقیب وی هستند. تصاویر لحظه به شهادت رسیدن این رزمنده فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است. در همین رابطه شمار زیادی از جوانان فلسطینی در جنین و اردوگاه آن، با شهید التمیمی، تجدید پیمان کرده و اعلام کردند راه او را ادامه خواهند داد. در شهرک سلواد واقع در شمال رام‌الله نیز جوانان فلسطینی در اعلام همبستگی با شهید التمیمی، راهپیمایی خودرویی انجام دادند. جوانان فلسطینی در شهرهای مختلف کرانه باختری و قدس با آمدن به خیابان، خواستار اعلام نافرمانی مدنی فراگیر و عزاداری برای این شهید در روز پنجشنبه شدند. در مرکز رام‌الله نیز جوانان فلسطینی با انجام یک راهپیمایی خودرویی و پخش آهنگ‌های حماسی، با شهید التمیمی علیه اشغالگران تجدید پیمان کردند. 
همچنین روز گذشته هم یکی از فرماندهان گروه «بیشه شیران» (عرین‌الاسود) توسط موتور بمب‌گذاری شده به شهادت رسید که باعث ایجاد درگیری شدید بین فلسطینی‌ها و اشغالگران قدس شد. گروه‌های مقاومت فلسطین نحوه ترور تامر الکیلانی از فرماندهان مقاومت در نابلس را نشان‌دهنده عجز و ناتوانی اشغالگران در مقابله با مقاومت دانسته و تاکید کردند اینگونه جنایت‌ها، مقاومت در سراسر نقاط کرانه باختری و قدس اشغالی را نه‌تنها متوقف نمی‌کند، بلکه آن را قوی‌تر خواهد کرد. 
همه این عملیات‌های شهادت‌طلبانه جوانان و نوجوانان فلسطینی نوید یک دوران جدید انتفاضه مسلحانه در کرانه‌ باختری را می‌دهد؛ دورانی که جوانانی آن را رقم می‌زنند که در زمان انتفاضه دوم (سال 2002) به دنیا آمده‌اند. گروه‌هایی مانند عرین‌الاسود به کابوس جدید اسرائیلی‌ها بدل شده‌اند. گروه عرین‌الاسود با انجام چنین عملیات‌های مسلحانه‌ای خود را به همه معرفی کرد؛ گروهی مسلح که ده‌ها نیروی مقاومت در آن فعالیت دارند و شهرک قدیمی نابلس را به عنوان مقر خود انتخاب کرده‌اند و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست را در هر مکان و وضعیتی هدف قرار می‌دهند. هسته‌های مقاومت در نابلس از اوایل سال جاری میلادی بیشتر خود را نشان دادند، پس از آنکه شماری از نیروهای مقاومت ناگزیر شدند از شهر جنین و اردوگاه آن که اشغالگران از آن به‌عنوان «لانه زنبورها» یاد می‌کنند، خارج شوند و به شهرهای دیگر در کرانه باختری بروند، بیشتر این نیروها به سوی شهر نابلس رفتند و شدت عملیات‌های مقاومت از شهر نابلس با شهادت 3 نیروی مقاومت (محمد الدخیل، أشرف مبسلط و أدهم مبروکه) در هشتم فوریه گذشته، افزایش یافت. این گروه مقاومتی، در آن زمان به «کتیبه نابلس» معروف بود و نام آن برگرفته از «کتیبه جنین» بود. «جمال حویل» از رهبران انتفاضه الاقصی و از ساکنان اردوگاه جنین می‌گوید نبردهای جنین و اردوگاه آن و شهر قدیمی نابلس علیه اشغالگران موید عمق رابطه مقاومت بین این 2 شهر و وحدت معنوی، اخلاقی و فرهنگی است. 
دوم سپتامبر سال جاری، پس از گذشت 40 روز از شهادت «محمد العزیزی» (ابوصالح) و «عبدالرحمن صبح» مراسم بزرگداشتی برای این شهدا برگزار شد و طی آن عرین‌الاسود به عنوان یک پدیده مقاومتی مستمر، مبارزه خود علیه اشغالگران را علنی و اعلام کرد که به دنبال ادامه مبارزه و حفظ بیرق مقاومت در مقابل اشغالگر است و اجازه نمی‌دهد این بیرق بر زمین بیفتد. بنا بر این گزارش، در آن تاریخ و در خیابان «حطین» در مرکز نابلس، رزمندگان این گروه مقاومت، با تمام تجهیزات خود و در قالب سازمانی ظاهر شدند که برای همه فلسطینی‌های شرکت‌کننده در این مراسم و رسانه‌ها خیره‌کننده بود و از سوی دیگر، خشم اشغالگران را برانگیخت و اقدام علیه آن را آغاز کردند. در این برنامه، منشور عرین‌الاسود و برنامه مقاومتی آن از سوی یکی از نیروهای مقاومت که چهره خود را پوشانده بود، قرائت شد و طی آن تاکید شد خون شهید «محمد العزیزی» ۲۳ ساله، بنیانگذار این گروه و همرزمش «عبدالرحمن صبح» پایمال نخواهد شد و بیرق مقاومت بر زمین نخواهد ماند و این گروه به راه خود ادامه خواهد داد. نیروهای عرین‌الاسود که در عنفوان جوانی با لباس متحدالشکل و سیاه‌پوش در حالی که تنها به مقاومت می‌اندیشند و لوله تفنگ‌های‌شان را با تکه‌هایی از یک پارچه قرمز پوشانده‌اند که به این معنا نشان‌دهند، هیچ تیری را بیهوده شلیک نخواهند کرد، همه چشم‌ها را خیره می‌کنند. 
از نظر نظامی نیز عملیات عرین‌الاسود منعکس‌کننده این رویکرد واحد است و ابتکار عمل و غافلگیری اشغالگران در مقرهای نظامی و ایست‌های بازرسی در نقاط تماس شهر نابلس را نشان می‌دهد. این نیروها منتظر حمله اشغالگران به شهر و درگیری با آنها نمی‌شوند، بلکه به محل‌های استقرار آنها حمله می‌کنند. نیروهای عرین‌الاسود، شبانه عملیات‌های خود را انجام می‌دهند تا از پوشش شب برای محرمانه ماندن کامل عملیات‌های خود استفاده ‌کنند و خود را به صورت مستمر در معرض دید قرار نمی‌دهند. این شیوه موجب محبوبیت بالای عرین‌الاسود در میان مردم فلسطین شده به طوری که در روز اعلام موجودیت رسمی در اوایل ماه جاری، نزدیک به 5 هزار نفر در مراسم مذکور حضور یافتند. 
گروه عرین‌الاسود (بیشه شیران) پس از شهادت التمیمی یکی از فرماندهانش، در بیانیه‌ای اسرائیل را به یک «شب خشم» و به دنبال آن «روز خشم» تهدید کرد. با این اقدامات عملا عرین‌الاسود، بازیگر جدید معادلات فلسطین به شمار می‌رود. این گروه اعلام کرد که نیروهایش در پاسخ به این اقدام اسرائیل، پیش از بامداد پنجشنبه هفته گذشته در پایگاه نظامی «جبل جرزیم» در نزدیکی ایست بازرسی شماره ۱۷ و نیز در نزدیکی شهرک «دیر شرف» 3 عملیات تیراندازی علیه نیروهای اشغالگر اجرا کردند. گروه مبارز فلسطینی «عرین‌الاسود» شنبه‌شب از مردم فلسطین در کرانه باختری خواست به صورت مستقیم با صهیونیست‌ها درگیر شده و با آنها مقابله کنند. در بیانیه این گروه از ساکنان شهرک‌های فلسطینی‌نشین که در اطراف مسیر راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست‌ها قرار دارند خواسته شده راه را به روی صهیونیست‌ها ببندند و مستقیم با آنها درگیر شده و مقابله کنند. این گروه خطاب به مردم فلسطین تاکید کرده است: نگران نباشید. به اذن خداوند، عرین‌الاسود (شیران بیشه) با شما و در میان شما هستند. آنان (صهیونیست‌ها) را محاصره کنید؛ زیرا هیچ راه فراری از دست ما و شما ندارند. پیش‌تر گروه «عرین‌الاسود» اعلام کرده بود این گروه تنها در طول یک شب ۵ عملیات علیه اهداف صهیونیستی انجام داده است. در همین زمینه کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عرین‌الاسود به کابوسی برای اسرائیل و محمود عباس تبدیل شده است.
 

Page Generated in 0/0053 sec