printlogo


کد خبر: 255432تاریخ: 1401/8/2 00:00
اخبار

دیدار تیم‌ ملی ایران با نیکاراگوئه و تونس قبل از جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام‌جهانی قطر، با تیم‌های تونس و نیکاراگوئه دیدارهای تدارکاتی برگزار می‌کند. مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در پی آغاز روند آماده‌سازی ملی‌پوشان جهت حضوری مقتدرانه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، زمان آخرین بازی دوستانه این تیم با نیکاراگوئه مشخص شد و ملی‌پوشان ایران در چهارمین دیدار تدارکاتی با تیم‌ ملی نیکاراگوئه رقابت خواهند داشت. وی گفت: تیم‌های ‌ملی ایران و نیکاراگوئه در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در تهران از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت. محمدنبی اضافه کرد: همچنین ملی‌پوشان در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از شروع رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف تیم‌ ملی فوتبال تونس خواهند رفت. این دیدار در تاریخ ۱۶ نوامبر (چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه) در دوحه قطر برگزار می‌شود. 
***
عضو جدید هیأت مدیره استقلال بزودی مشخص خواهد شد
با جدایی محمد مؤمنی از هیات مدیره استقلال قرار است یک پیشکسوت دیگر جانشین او شود. تیم فوتبال استقلال تهران هفته گذشته دچار تغییرات مدیریتی شد. مصطفی آجورلو پس از حدود 1.5 سال مدیرعاملی باشگاه استقلال به یک باره از این سمت برکنار شد و علی فتح‌الله‌زاده که سابقه 5 دفعه مدیرعاملی باشگاه استقلال را داشته است، ششمین بار به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. با رفتن آجورلو، علی فتح‌الله‌زاده که سابقه 5 دفعه مدیرعاملی باشگاه استقلال را داشت مجددا به این سمت انتخاب شد. با آمدن فتح‌الله‌زاده تغییراتی هم در سطح مدیریتی باشگاه استقلال صورت گرفت. محمد مؤمنی، عضو هیات مدیره باشگاه که با آمدن آجورلو به جمع اعضای هیات مدیره اضافه شده بود بعد از رفتن آجورلو، استعفا داد و دیگر حاضر نشد به باشگاه استقلال بازگردد. البته در یکی، دو روز اول گفته می‌شد او باز خواهد گشت اما مؤمنی با همه اعضای هیات مدیره خداحافظی کرد و مشخص شد او دیگر باز نخواهد گشت. در حال حاضر پرویز مظلومی تنها پیشکسوت باسابقه استقلال در هیات مدیره است و حالا باید مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره فکری به حال صندلی خالی محمد مؤمنی کنند. گفته می‌شود یکی از پیشکسوتان قدیمی استقلال قرار است جانشین محمد مؤمنی شود و حالا باید منتظر بود و دید چه کسی به هیات مدیره اضافه خواهد شد. 
***
بن‌بست دیدارهای تدارکاتی تیم‌ ملی بسکتبال پیش از انتخابی جام جهانی
در فاصله 20 روز مانده به برگزاری نخستین دیدار تیم‌ ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی، آخرین رایزنی‌های انجام شده برای دیدار تدارکاتی با تیم‌های خارجی هنوز به نتیجه نرسیده است. اردوی آماده‌سازی تیم‌ ملی بسکتبال برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی از روز شنبه در تالار بسکتبال آزادی آغاز شد تا اردونشینان در مهلت ۲۰ روزه خود را برای ۲ دیدار مهم و تعیین‌کننده مقابل چین و استرالیا آماده کنند. این در حالی است که آخرین رایزنی‌های انجام شده برای برگزاری یک یا چند دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های خارجی در جریان اردوی آماده‌سازی پیش رو هنوز به نتیجه نرسیده است. 
ترکیه آخرین گزینه مورد نظر برای مهیا شدن دیدار تدارکاتی بود. رایزنی‌هایی انجام شده تا در صورت امکان تیم‌ ملی بسکتبال کشورمان بتواند طی سفر به ترکیه با تیم‌های ملی یا باشگاهی این کشور دیدارهایی داشته باشد اما تا به امروز پاسخی در این زمینه دریافت نشده، آنگونه که امیدواری را نسبت به مهیا شدن این دیدارها ایجاد کند. پیش از این هم پاسخ مذاکرات انجام شده با نیوزیلند، لبنان و قطر برای انجام دیدار تدارکاتی با آنها بی‌نتیجه مانده بود. بنابراین با توجه به فرصت کوتاه باقیمانده تا آغاز پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، احتمالا دیدار با تیم‌های داخلی جایگزین دیدارهای تدارکاتی خارجی خواهد شد. طبق آنچه پیش از این سعید ارمغانی، سرمربی تیم‌ ملی هم به آن اشاره کرده بود، پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه گلچینی از بازیکنان داخلی حاضر در لیگ در قالب 3 تیم و با هدایت 3 مربی به عنوان حریف تدارکاتی مقابل اردونشینان تیم‌ ملی قرار بگیرند. حتی به‌کارگیری 6 بازیکن خارجی شاغل در لیگ برتر در این برنامه مدنظر است. البته اجرایی شدن چنین برنامه‌ای نیازمند همکاری همه‌جانبه تمام باشگاه‌های لیگ برتری است. باشگاه‌هایی که بهترین بازیکنان آنها در اردوی تیم‌ ملی هستند اما شرایط اینگونه ایجاب کرده که دیگر نفرات‌شان به‌عنوان حریف تدارکاتی همین اردونشینان گزینش شوند. 

Page Generated in 0/0057 sec