printlogo


کد خبر: 255442تاریخ: 1401/8/2 00:00
اخبار

تیم‌های ویژه امداد و نجات راه‌اندازی می‌شود
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی تیم‌های ویژه، تشکیل قرارگاه عملیات امداد و نجات و آموزش ۱۵ هزار امدادگر خبر داد. مرتضی مرادی‌پور گفت: پس از وقوع زلزله بم در سال ۸۲، نیاز به داشتن گروه‌های ویژه برای حضور در سوانح و بحران‌های کشور بیشتر احساس و از همان سال، روند شکل‌گیری این گروه‌ها آغاز شد. وی با بیان اینکه ‌ویژگی اصلی امدادگران این تیم‌ها، مهارت‌هایی مانند جست‌وجو، نجات، درمان و حتی مدیریت و برپایی اردوگاه در شرایط اضطراری است، گفت:‌ اعضای این گروه‌ها توانایی مواجهه با هر گونه مخاطرات از جمله سیل، زلزله، ‌رانش و دیگر بحران‌ها را دارند. ویژگی اصلی این تیم‌های ویژه، سرعت آنها و رسیدن به‌موقع به محل حادثه و ارزیابی است. مرادی‌پور با اشاره به اینکه پیش از این هر استان یک تیم در اختیار داشت، ‌افزود: بر اساس نگاه مدیریت جدید، همه ۴۵۰ شعب شهرستان‌های هلال‌احمر نیز دارای این شکل از قرارگاه‌های عملیات‌ مهندسی خواهند شد؛ در هنگام وقوع بحران، هلال‌احمر به بهترین شکل وارد عمل شود. این تیم‌ها متشکل از ۱۵ امدادگر مرد، ۱۵ امدادگر زن و 2 نفر هماهنگ‌کننده و یک سر تیم عملیاتی خواهند بود. در مرحله نخست قرار است در 4 استان تهران، گیلان، کرمان و اصفهان دوره آموزشی برای جذب 5 هزار امدادگر تا پایان سال برگزار شود که این افراد آماده امدادرسانی در نوروز ۱۴۰۲ می‌شوند. 
***
اظهارات قاضی شهریاری درباره خودکشی یک دانشجوی دانشگاه تهران
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از خودکشی یک دانشجوی دانشگاه تهران در کوی دانشگاه خبر داد. قاضی محمد شهریاری در این باره گفت: صبح روز یکشنبه در تماس با قاضی کشیک یک مورد حلق آویز در خوابگاه دانشگاه تهران گزارش می‌شود که با حضور قاضی در صحنه و انجام تحقیقات اولیه مشخص می‌شود یک دانشجوی ارشد رشته معماری خود را حلق‌آویز کرده است. در تحقیقات به عمل آمده و استخراج محتوای گوشی این دانشجوی پسر مشخص می‌شود وی با ارسال پیامکی از قصد خود برای خودکشی گفته بوده است. شهریاری در ادامه گفت: مطابق تحقیقات به عمل آمده از اطرافیان و هم‌خوابگاهی‌های این دانشجو، مشخص شد وی سابقه مشکلات روحی - روانی زیادی داشته است. 
***
با صدای مجریان معروف حساب‌تان خالی نشود!
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا با اشاره به ترفند برخی مجرمان سایبری با وعده برنده شدن در قرعه‌کشی و جایزه، هشدارهایی را برای جلوگیری از کلاهبرداری و خالی ‌شدن حساب شهروندان ارائه کرد. سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترفند برخی کلاهبرداران و دادن وعده پوچ برنده شدن در قرعه‌کشی و جایزه، گفت:‌ این ترفندها برای گرفتن رمز دوم حساب شهروندان و در ادامه خالی کردن حساب آنهاست. این ترفند ترفندی قدیمی است که متاسفانه در سایه ناآگاهی برخی شهروندان و کاربران همچنان جواب می‌دهد. معاون پلیس فتا تصریح کرد: در مواردی حتی دیده شده کلاهبرداران پس از جمع‌آوری اطلاعات با مردم تماس می‌گیرند و با تقلید صدای برخی مجریان معروف و ایجاد صدای تشویق فیک به فرد وعده پرداخت پول به عنوان جایزه را می‌دهند و در نهایت از آنان درخواست می‌کنند کد پیامک ارسال شده را در اختیارشان قرار دهند تا مبلغ جایزه به حساب‌شان واریز شود. غافل از اینکه این کد همان رمز دوم بانک است. وی با تاکید بر اینکه برای انتقال پول باید از 3 روش شماره کارت، شماره حساب و شماره شبا اقدام کرد، گفت: وقتی فردی در جریان چنین تماس‌هایی کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و مواردی مانند رمز دوم را می‌خواهد، یقینا در حال انجام اقدامی کلاهبردارانه است و مردم نباید به آن اعتنا کنند. 
***
رئیس شورای شهر تهران خبر داد
احتمال ورود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان سال
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از احتمال ورود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد. مهدی چمران پیش از آغاز نودونهمین جلسه علنی شورای ششم اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان خودروسازان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه مشترک با حضور آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و خودروسازان برگزار شد و مباحث مختلفی در حوزه ساخت اتوبوس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: خودروسازان آمادگی خود را برای ساخت اتوبوس اعلام کردند. موضوعی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت این بود که خودروسازان مشکلی برای ساخت اتوبوس ندارند اما باید با آنها برای ساخت اتوبوس‌ها قرارداد منعقد شود. چمران با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل‌و‌نقل در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، گفت: در این نمایشگاه حضور پیدا کردم و از نزدیک اتوبوس‌هایی را که شرایط خوبی هم داشتند دیدیم و احتمال می‌دهیم تا پایان سال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شود. البته در این رابطه توافقی با شرکت‌های خودروساز نشده که آنها قول این تعداد را بدهند اما شرایط حاکی از این است که احتمال دارد تا پایان سال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شود.

Page Generated in 0/0058 sec