printlogo


کد خبر: 255447تاریخ: 1401/8/2 00:00
اخبار

ترکیب هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس مشخص شد
۳ کرسی به بخش خصوصی می‌رسد
در جلسه 390 هیات واگذاری درباره برنامه بلوک‌بندی واگذاری دولت در 2 شرکت استقلال و پرسپولیس بحث و تصمیم‌گیری شد. برنامه بلوک‌بندی واگذاری سهام دولت در شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال و پرسپولیس به این شکل است:
الف- واگذاری حدود 10 درصد سهام ۲ شرکت به صورت خرد و تدریجی به متقاضیان با هدف مدیریت بازار 
ب- واگذاری تا سقف 5 درصد سهام تدریجی به مدیران و کارکنان ۲ باشگاه و تا سقف 5 درصد سهام به سایر مدیران باتجربه و متخصص و کارآمد بر اساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی
پ- واگذاری بخشی از سهام ۲ باشگاه (حداقل یک کرسی هیات مدیره) به هواداران، پیشکسوتان و بازیکنان در قالب شرکت تعاونی یا انتقال مستقیم سهام
ت- واگذاری 3 بلوک مدیریتی 17 درصدی از هر باشگاه به منظور حل مشکلات ۲ باشگاه و امکان حضور در بازی‌های آسیایی و خروج دولت از تصدی‌گری.
***
 
پیش‌بینی درآمد ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۱۴۰۲
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه «‌روی سهم ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال ۱۴۰۲ با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم»، گفت: ۲۰۰ پرونده که ۸۰ درصد مالیات اشخاص حقوقی را تشکیل می‌دهد، مورد رسیدگی ویژه قرار خواهد گرفت. داوود منظور در جلسه‌ای که روز شنبه با حضور رئیس ‌کل بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: اوایل سال جاری جلسه مشترکی با سازمان بازرسی برگزار شد و در این جلسه مواردی از جمله اولویت‌های سازمان در سال 1401 صحبت شد. نگاه ما در سال جاری این است که بتوانیم مالیات را به منبع اصلی تأمین مالی دولت تبدیل و در آینده نزدیک کل بودجه جاری کشور را از طریق مالیات تأمین کنیم. وی افزود: تلاش ما بر این است که تا پایان کار دولت سیزدهم، بخش عمده بودجه جاری دولت را با مالیات تأمین کنیم؛ سال 99 متوسط درآمد ماهانه 15 هزار میلیارد تومان و در سال 1400، 25 هزار میلیارد تومان بوده است و امسال به 40 هزار میلیارد تومان نزدیک شده‌ایم. منظور گفت: امیدواریم علاوه بر رقم تعیین‌شده در بودجه، رقم بیشتری را وصول کنیم. در 6 ‌ماه نخست امسال 51 درصد از کل تکلیف بودجه‌ای خود را عمل کردیم که به ‌معنای وصول 231 هزار میلیارد تومان مالیات است. امروز (شنبه) نیز که در پایان مهرماه قرار داریم، توانستیم به رقم تعیین‌شده که حدود 40 هزار میلیارد تومان است، برسیم. رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به توافق با سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ‌روی سهم 650 هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال 1402 توافق کردیم، به این معنا که ماهانه 54 هزار میلیارد تومان تأمین مالی انجام دهیم. برای رشد مالیات‌ها بر مبارزه با فرار مالیاتی تمرکز کرده‌ایم و تا امروز کمتر از یک ‌میلیون مؤدی جدید شناسایی شده است. وی تأکید کرد: دسترسی به سامانه‌های اطلاعاتی و تجمیع آنها این امکان را فراهم کرده است تا در مرحله شناسایی و وصول دست پرتری داشته باشیم. استفاده از اطلاعات ابزارهای پرداخت تحول بزرگی در حوزه مالیات‌ستانی ایجاد کرده است؛ امسال و پس از مردادماه، رسیدگی را آغاز کردیم. منظور افزود: تحول دیگری که در پیش داریم این است که تعداد 200 پرونده بزرگ که 80 درصد ارزش مالیات اشخاص حقوقی را تشکیل می‌دهد مورد رسیدگی ویژه قرار بگیرد. خبره‌ترین ممیزین کار رسیدگی بر آنها را انجام خواهند داد. 
***
80 درصد مشترکان پرمصرف گاز تهران ساکن‌ مناطق یک تا 3 ‌‌هستند‌!
آمار‌ توزیع مشترکان پله آخر مصرف گاز بین مناطق بیست‌دوگانه تهران نشان می‌دهد حدود 80 درصد آنها در 3 منطقه یک، 2 و 3 ساکن هستند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی با عنوان «بررسی الگوی رفاهی مصرف گاز طبیعی در مشترکان خانگی» به الگوی مصرف گاز مشترکان خانگی دهک‌های مختلف جامعه پرداخته است. طبق این گزارش، شهر تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران، نمونه بسیار مناسبی برای بررسی «توزیع رفاهی مشترکان پرمصرف گاز» است. به عنوان شاخص رفاه نسبی بین مناطق مختلف تهران، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در هر منطقه با توجه به داده‌های اعلامی بانک مرکزی در آبان‌ماه 1400 مدنظر قرار گرفته شده است. بدین ترتیب، هر چه میانگین قیمت مسکن در یک منطقه بالاتر باشد، آن منطقه از سطح رفاهی بالاتری برخوردار خواهد بود. توزیع مشترکان پرمصرف تهرانی -که در پله‌های 8 تا 12 هستند- بین مناطق مختلف تهران نشان‌دهنده آن است که 88.83 درصد آنها در مناطق گران و مرفه شمالی تهران ساکن هستند، حال آنکه تنها 11.17 درصد از آنها در نیمه جنوبی شهر سکونت دارند. جالب اینکه سهم 3 منطقه یک، 2 و 3 که گران‌ترین مسکن را داشته‌اند و مرفه‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شوند، به تنهایی 65.97 درصد است. طبق گزارش این وزارتخانه، از بین مشترکان پرمصرف که در پله‌های 8 تا 12 قرار دارند، پرمصرف‌ترین مشترکان گاز خانگی در کشور آن دسته هستند که در پله دوازدهم مصرف قرار می‌گیرند. توزیع این مشترکان بین مناطق بیست‌ودوگانه تهران نشان می‌دهد حدود 80 درصد از آنها تنها در 3 منطقه مرفه یک، 2 و 3 ساکن هستند. 

Page Generated in 0/0056 sec