printlogo


کد خبر: 255452تاریخ: 1401/8/2 00:00
اخبار

اطلاعیه سازمان انرژی اتمی درباره نفوذ به ایمیل‌های یکی از شرکت‌های تابعه
اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با هدف جلب توجه عموم و فضاسازی‌های رسانه‌ای صورت گرفته است. بر اساس گزارش دریافتی از واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی، دسترسی غیرمجاز از مبدا یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد. در پی این امر، واحد فناوری اطلاعات شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بر اساس ترتیبات پیش‌بینی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ضمن انجام اقدامات لازم و پیشگیرانه، موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گزارش اولیه خود را به مسؤولان سازمان انرژی اتمی ارائه کرد. لازم به ذکر است محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره است. بدیهی است هدف از انجام اینگونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود، جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و فاقد هر گونه ارزش دیگری است.
یک گروه هکری به نام «بلک ریوارد» (پاداش سیاه) مدعی شده بود با رخنه اطلاعاتی به شرکت مادر نیروگاه هسته‌ای بوشهر به اسناد و اطلاعاتی از جزئیات فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست یافته است. در اسناد جدیدی که گروه بلک ریوارد همرسانی کرده نیز عکس‌ها و نقشه‌هایی از تاسیسات هسته‌ای، قراردادهای میان نیروگاه بوشهر و شرکت‌های دیگر، فیش‌های پرداخت و اسناد مربوط به ارزیابی ایمنی تاسیسات دیده می‌شود. گروه بلک ریوارد پیش از همرسانی اسنادی که می‌گوید با رخنه به شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به دست آورده، پیامی در شبکه‌های اجتماعی همرسانی کرد و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد. شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مادر‌تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران است. 
***
مخبر:
دشمن می‌تواند از جهت‌گیری‌های هر کس در فضای مجازی استفاده کند
محمد مخبر در مراسم روز آمار و برنامه‌ریزی، با بیان اینکه آمار و اطلاعات نقشی کلیدی و اساسی در حکمرانی و اداره کشورها دارد، اظهار کرد: امروز اداره هیچ کشوری بدون داشتن داده‌ها و اطلاعات دقیق امکان‌پذیر نیست و اگر برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر داده‌ها و آمار دقیق نباشد، اعتبارات در بخش‌هایی که اولویت ندارد هزینه خواهد شد که این مساله در نهایت منجر به هدررفت منابع و امکانات کشور می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز پلتفرم‌ها و سامانه‌های دیجیتال زندگی شخصی افراد و همچنین نحوه اداره کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: امروز رفتار، تمایلات، ذائقه و جهت‌گیری‌های هر شخص در فضای مجازی و دنیای دیجیتال مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرد و این اطلاعات می‌تواند از سوی دیگران چه دوست و چه دشمن مورد استفاده قرار گیرد. 
***
معاون وزیر دفاع: روی پرنده‌های شناسایی دشمن اختلال ایجاد کردیم
معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی، ابعاد توانمندی‌های صنعت دفاعی در حوزه پدافند هوایی و تعامل آن با جنگ الکترونیک را تشریح کرد. افشین نادری‌شریف افزود: دشمن روی تسخیر آسمان سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده و نقطه برتری خود را در آسمان جست‌وجو می‌کند. در راهبردهای دکترین دفاعی دشمن این هست که اگر بتواند آسمان را تسخیر کند، احتمال پیروزی بیشتر خواهد بود؛ دشمنان روی این مساله مانور می‌دهند به طوری که چندی پیش هم رژیم اشغالگر قدس ادعای بی‌اساس کرده که در آسمان ایران نفوذ کرده است. وی در ادامه افزود: ما توانستیم روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله ۴۰۰ کیلومتری اختلال ایجاد کنیم؛ دشمن هم می‌داند این دانش در صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به دست آمده و نهادینه شده است. دشمن به توانمندی‌های ما آگاه است و می‌داند اگر خطایی مرتکب شود 10 برابر آن ضربه خواهد خورد و هزینه پرداخت خواهد کرد. 
***
ولایتی:
آمریکا باید از منطقه بیرون برود
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد. علی‌اکبر ولایتی در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک انتخابات موفقیت‌آمیز به ملت بزرگ عراق گفت: این موفقیت با وحدت و همدلی همه مردم بزرگ عراق زمینه مناسب و جدیدی است تا این کشور نقش موثری را به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه، جهان اسلام و عرب ایفا کند و امیدواریم شاهد موفقیت‌های روزافزون ملت و دولت عراق باشیم و جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار مردم عراق خواهد بود. وی همچنین ضمن ارائه تحلیل از مسائل و تحولات منطقه، به توطئه دشمنان بویژه آمریکایی‌ها پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند؛ آنها مستمرا با هدف تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی در حال دشمنی و توطئه هستند. ولایتی گفت: عراق اکنون در قوی‌ترین وضعیت خود قرار دارد و بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو مقاومت باید هر روز متحد‌تر باشند. عادل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ملت عراق مقطع سختی را پشت سر گذاشت و این شرایط برای همه از جمله دوستان عراق سخت بود و شاهدیم که روزانه اتفاقات خوب و بزرگی در حال وقوع است. وی افزود: دشمنان بسیار تلاش کردند با ایجاد توطئه، وحدت بین ما را بر هم بزنند و نقطه اوج آن زمانی بود که حاج‌قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و فخری‌زاده را شهید کردند.

Page Generated in 0/0054 sec