printlogo


کد خبر: 255463تاریخ: 1401/8/3 00:00
اخبار

افتتاح جشنواره فیلم 100 با شعار «ایران عزیز»
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با شعار «ایران عزیز» شروع به کار کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ صبح روز گذشته آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد. در این دوره، «ایران عزیز» به عنوان شعار جشنواره انتخاب شده است. این جشنواره که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، سیزدهمین دوره خود را در حالی آغاز کرده است که کرونا و برخی مشکلات دیگر، وقفه‌ای چهارساله را بر آن تحمیل کرد. پیش‌تر سخنانی مبنی بر تغییر شیوه برگزاری این رویداد از دوسالانه به بازه‌ای طولانی‌تر مطرح بود اما حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره در نشست خبری جشنواره در این باره گفت: این اتفاق بستگی به برگزاری این دوره دارد اما تلاش می‌کنیم دوسالانه بماند و دیگر چراغ جشنواره خاموش نشود. 
به گفته یوسف منصوری، دبیر جشنواره، موضوعات بخش مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با رویکرد «ایران عزیز» عبارتند از: پیشرفت، اخلاق، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن‌دوستی، عدالت و آزادی. 
***
رقابت برای مجری شدن در قاب امید
بخش اول مسابقه «مجری‌نو» با شرکت ۱۸ نوجوان و جوان از سراسر ایران به پایان رسید و قرار است پس از شمارش آرا، 6 ‌نفر به مرحله بعد بروند که از بین آنها هم 3 ‌نفر برگزیده خواهند شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، تابستان امسال با شروع جشنواره تابستانه‌ شبکه‌ امید، برنامه باشگاه امید روی آنتن شبکه رفت. این برنامه در نخستین مأموریت خود فراخوان ارسال نشان‌های پیشنهادی نوجوانان برای تغییر نشان و شعار شبکه را داد. برنامه باشگاه امید در اواسط راه، مسابقه‌ «مجری‌نو» را در دل خود جا داد و طی چند فراخوان تعداد بسیار زیادی ویدئو از سرتاسر ایران برای این برنامه ارسال شد که هر کدام مورد داوری و بازبینی قرار گرفتند. پس از آن شرکت‌کنندگان از پنجم شهریور ۱۴۰۱ روی آنتن زنده‌ شبکه‌ امید، استعداد خود را در زمینه اجرا و مهارت مدیریت یک گفت‌و‌‌گوی چالشی محک زدند. 
مسابقه‌ «مجری‌نو» ایده‌ نویی در بین مسابقه‌های استعدادیابی است. این مسابقه در برنامه باشگاه امید و از طریق شبکه‌ امید در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد که مراحل بعدی آن تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 
***
۸۸۶ کنسرت در 6 ماه اول 1401
آمار برگزاری اجراهای صحنه‌ای حوزه موسیقی طی 6 ماه اول سال ۱۴۰۱ از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، در نیمسال نخست سال جاری، ۸۸۶ عنوان اجرای صحنه‌ای با ۲ هزار و ۶۸ اجرا، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته‌اند که از این تعداد، ۴۰۶ اجرای صحنه‌ای مربوط به دفتر موسیقی و مابقی مربوط به استان‌های کشور بوده است. 
مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی در سالن‌های با ظرفیت کمتر از ۱۲۰۰ نفر به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تفویض شده است که در این میان اصفهان با ۲۱۸ اجرا، آذربایجان شرقی با ۱۷۱ اجرا، اردبیل با ۱۵۷ اجرا، فارس با 122 اجرا، گیلان با ۲۰۳ اجرا، مازندران با ۱۸۶ اجرا، کرمان با ۷۳ اجرا، گلستان با ۴۷ اجرا، البرز با ۴۳ اجرا، کردستان با ۳۷ اجرا، یزد با ۳۷ اجرا، آذربایجان غربی با ۴۲ اجرا، خوزستان با ۳۲ اجرا، بوشهر با ۳۰ اجرا، سمنان با ۲۸ اجرا، سیستان‌وبلوچستان با ۳۲ اجرا، هرمزگان با ۳۱ اجرا، همدان با ۲۳ اجرا و قزوین با ۲۰ اجرا دارای اجرای صحنه‌ای بیشتری بوده‌اند. 
***
کنداکتور پاییز بدون «دورهمی»
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران توضیحاتی درباره وضعیت پخش ادامه «دورهمی» و سرنوشت نامعلوم آن داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سری جدید مسابقه «دورهمی» پیش از اینها مراحل ضبط و تولید خود را پشت سر گذاشته بود و خبرهایی از آماده‌سازی آن برای حضور در کنداکتور شبکه نسیم از ابتدای ماه ربیع‌الاول به گوش می‌رسید اما با بروز برخی تنش‌ها در فضای جامعه و در پی آن اظهارات مهران مدیری، کارگردان این برنامه، پخش ادامه «دورهمی» با اما و اگرهایی همراه شد که تا امروز هم شبکه نسیم این برنامه را در کنداکتور خود قرار نداده است. 
چندی پیش مهران مدیری در ویدئوی جدیدی که به اشتراک گذاشت، مواضع خود را شفاف‌تر کرد و برخی سخنان خود را اصلاح کرد تا احتمال بازگشت «دورهمی» به آنتن قوت بگیرد. پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما اما در حاشیه رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران، درباره ویدئویی که مهران مدیری منتشر کرد و احتمال همکاری و پخش برنامه «دورهمی» گفت: ما برای برنامه‌ای هزینه کردیم و تولید شده است. درباره جوانب حقوقی آن در معاونت حقوقی سازمان صداوسیما بررسی‌هایی در حال انجام است اما با توجه به موضع‌گیری‌هایی که شد، باید درباره ادامه پخش برنامه بررسی انجام شود که برنامه پخش شود یا خیر؟ در حال حاضر جمع‌بندی این است که دورهمی در کنداکتور پاییز قرار داده نشود.

Page Generated in 0/0051 sec