printlogo


کد خبر: 255477تاریخ: 1401/8/3 00:00
اخبار

سمت جدید برای عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال
عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به سمتی جدید منصوب شد. طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون به عنوان مشاور در امور مجامع و مسؤول پیگیری‌های ویژه رئیس فدراسیون منصوب شد. 
در قسمتی از حکم مهدی تاج آمده است: «با توجه به تخصص، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور در امور مجامع و مسؤول پیگیری‌های ویژه رئیس فدراسیون منصوب می‌شوید. امید است با تلاش مستمر جنابعالی و دیگر همکاران در راستای مسؤولیت این امر، شاهد ارتقای بیش از پیش فدراسیون باشیم».
***
قانون‌شکنی غول اماراتی به کام مجیدی شد
باشگاه اتحاد کلبا خواهان 3 بر صفر شدن بازی مقابل الوصل شد. تیم فوتبال اتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی در حساس‌ترین بازی هفته هفتم لیگ امارات مقابل الوصل صدرنشین قرار گرفت که این بازی با نتیجه تساوی 2 - 2 به پایان رسید اما سایت «اسپورت» امارات از تخلف باشگاه الوصل در بازی دادن یک بازیکن غیرقانونی خبر داد و نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است باشگاه اتحاد کلبا به کمیته انضباطی فدراسیون شکایت کرده و خواهان باطل کردن کارت بازی شانکلای بازیکن آرژانتینی الوصل شد. باشگاه اتحاد کلبا با درخواست باطل کردن کارت این بازیکن آرژانتینی خواهان 3 بر صفر شدن نتیجه بازی شد. اتحاد کلبا با هدایت مجیدی اکنون با 11 امتیاز در رده هفتم قرار دارد و در صورت برگشتن ورق به نفع سرمربی سابق استقلال، تیم مجیدی 13 امتیازی می‌شود و به رده پنجم صعود می‌کند. 
***
۴ بازیکن استقلال در خطر از دست دادن داربی
۴ بازیکن استقلال اگر مقابل هوادار کارت زرد دریافت کنند، نمی‌توانند برابر پرسپولیس به میدان بروند. با انجام بازی‌های هفته یازدهم، لیگ بیست‌و‌دوم به دلیل حضور تیم‌ ملی در جام‌جهانی به مدت ۲ ماه متوقف خواهد شد. هفته یازدهم لیگ پنجشنبه و جمعه همین هفته برگزار خواهد شد تا پس از آن تعطیلات لیگ به خاطر اردوی تیم ‌ملی شروع شود. به این ترتیب برگزاری داربی که در هفته دوازدهم است، به بعد از جام‌جهانی موکول شد. استقلال در حالی داربی را پیش روی خود می‌بیند که اگر ۴ بازیکن مهم این تیم به نام‌های پیمان بابایی، صالح حردانی، روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور مقابل هوادار کارت زرد دریافت کنند، بازی با پرسپولیس را از دست خواهند داد. سرمربی استقلال که می‌داند این دیدار برای او بسیار حیاتی است، در هفته‌های اخیر به بازیکنانش توصیه کرده مقابل هوادار آرامش خود را حفظ کرده و از گرفتن کارت زرد بیهوده پرهیز کنند. تیم فوتبال استقلال تهران روز جمعه ۶ آبان از هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید دستگردی میهمان هوادار تهران خواهد بود. 
***
واکنش وزیر ورزش به انتقادات از حجاب الناز رکابی در ملاقات رسمی
وزیر ورزش و جوانان به انتقاداتی که درباره حجاب عضو تیم ‌ملی سنگنوردی ایران در دیدار با وی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و گفت: ایشان با لباس ورزشی آمده بودند و یک تار موی‌شان بیرون نبود. 
سید حمید سجادی دیروز در حاشیه افتتاح آکادمی ملی جودو در این باره گفت: بعد از دیداری که به همراه رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با آقای توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم، تلاش‌ها برای سروسامان دادن به وضعیت جودو آغاز شد و خوشحالم که در راستای مذاکراتی که داشتیم توانستیم با همراهی رئیس فدراسیون جودو این رشته را به شرایط خوب گذشته بازگردانیم و مشکلات را به حداقل برسانیم. امیدواریم در آینده نتایج خوبی به دست بیاید. 
همچنین حمید سجادی در واکنش به این پرسش که چرا بعد از بازگشت الناز رکابی بلافاصله با او دیدار داشتید اما با قهرمانان دوومیدانی و وزنه‌برداری چند روز بعد دیدار کردید؟ گفت: علت خاصی نداشت. برنامه‌ریزی می‌کنیم که همه ورزشکاران را ببینیم. قهرمانان زن و مرد برای ما هیچ فرقی نمی‌کنند و همه فرزندان ایران هستند. وی ادامه داد: خانم رکابی خودش درخواست ملاقات کرد. به من پیغام دادند که ایشان می‌خواهد با وزیر ورزش دیدار کند و بعد به زنجان برود. ما هم برنامه‌ریزی کردیم تا شنونده صحبت‌های ایشان باشیم که همین اتفاق هم افتاد و درخواست‌های‌شان را مطرح کردند. وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قبل از اینکه خانم رکابی به وزارت ورزش بیایند با آقای باخ صحبت کردند. این برای نخستین‌‌بار است که باخ با یک ورزشکار ایرانی صحبت کرده است. سوالاتی را درباره وضعیت‌شان از او پرسیده بودند. باخ فکر کرده بود اتفاقات ناگواری برای خانم رکابی رخ داده است اما آنهایی که این اطلاعات را به باخ داده بودند فراموش کرده بودند که الناز رکابی فرزند ایران است و همه حمایت‌ها از وی انجام خواهد شد. وزیر ورزش درباره انتقاداتی که به خاطر حجاب الناز رکابی در دیدار با وی شده بود، گفت: ایشان زمانی که آمدند لباس ورزشی و اسپورت پوشیده بودند و یک کلاه ورزشی بر سر داشتند و یک کلاه دیگر هم روی آن بود که یک تار موی‌شان هم بیرون نبود. حالا در تصاویر طوری دیده می‌شود که انگار حجاب را رعایت نکرده‌اند، در حالی که یک تار موی ایشان هم پیدا نبود.

Page Generated in 0/0053 sec