printlogo


کد خبر: 255487تاریخ: 1401/8/3 00:00
اخبار

رتبه‌بندی معلمان به مرحله عمل رسید
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش از صدور احکام رتبه «آموزشیار معلم» خبر داد. صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر 3 سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شد. وی ادامه داد: آموزش‌و‌پرورش، صدور احکام را از رتبه یک آغاز کرد، چرا که حقوق پایه این معلمان پایین بود و نیاز بود که توجه بیشتری انجام شود. 
ستاری‌فرد با بیان اینکه صدور احکام سایر معلمان نیز در روزهای پیش رو ادامه خواهد داشت، افزود: هنوز بخش قابل توجهی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی، تأیید نهایی را انجام نداده‌اند و بعد از آن، بررسی مستندات و مدارک آغاز می‌شود. 
وی از معلمان خواست در سامانه رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات را تأیید نهایی کنند تا بررسی‌ها انجام شود و احکام رتبه‌بندی را صادر کنند. هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید 460 امتیاز، مربی معلم 530 امتیاز، استادیار معلم 600 امتیاز، دانشیار معلم 750 امتیاز و استاد معلم 900 امتیاز کسب کند. 
***
ایجاد ۱۷۲ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد ۱۷۲ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد خبر داد. مرتضی فیروز‌آبادی در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: ما امسال تا پایان مهرماه ۱۷۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی و سایر منابع جذب شده است. این رقم نسبت به گذشته ۸۳ درصد رشد داشته است، این میزان تسهیلات ۱۴۴ هزار فقره تسهیلات است که در این باره باید از بانک‌ها قدردانی کرد. 
وی گفت: به دنبال توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری تفاهمنامه‌ای را امضا کردیم که بر این اساس قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان از مشاغل خرد در حوزه بازار حمایت کنند‌. 
معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: قرار است بر اساس تفاهمنامه مذکور ۴۰ هزار نیروگاه خورشیدی در منزل مددجویان راه‌اندازی شود. فیروزآبادی افزود: در حال حاضر ۱۳۴هزار پرونده و با هزینه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد در بانک‌ها آماده و منتظر پرداخت از سوی بانک‌ها هستند که این موضوع جهش خوبی در اشتغال ایجاد می‌کند. 
***
آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی ابلاغ شد
با امضای معاون اول رئیس‌جمهور، آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی ابلاغ شد. هیأت وزیران در جلسه مورخ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ و در راستای حفظ سلامت جامعه برابر اثرات سوء ناشی از رهاسازی کیسه‌های پلاستیکی سبک‌وزن در محیط‌زیست و همچنین تولید میکروپلیمرها (ریزپلاستیک) در طبیعت و با هدف کمک به توسعه پایدار و کاهش اثرات زیست‌محیطی پلاستیک‌ها بر مبنای اقتصاد چرخشی (توسعه بازیافت) و اقتصاد زیستی (توسعه پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر)، «آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی» را به تصویب رساند. بر این اساس و به موجب ماده ۴ قانون مدیریت پسماندها، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است ترتیبی اتخاذ کند تا تولیدکنندگان کیسه‌های پلاستیکی با ضخامت کمتر از ۲۵ میکرون، از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه طی یک برنامه ۵ ساله، سالانه ۲۰ درصد از ظرفیت تولیدی خود را با کیسه‌های سازگار با محیط‌زیست یا زیست تخریب‌پذیر جایگزین کنند. وجوه هزینه شده برای این محل، جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تولید‌کنندگان مربوط محاسبه خواهد شد. همچنین در اجرای ماده۴ قانون مدیریت پسماندها، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت کشور موظفند حسب مورد، در راستای کاهش تولید پسماند و محدود کردن تولید، توزیع و مصرف کیسه‌های پلاستیکی حداکثر ظرف 3 ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه، شیوه‌نامه‌های مربوط را با لحاظ موارد ذیل تهیه و اجرا کنند. 
***
کلاس رسمی آموزشی در «شاد» برگزار نمی‌شود
مدیرفنی شبکه شاد با بیان اینکه آموزش رسمی از طریق شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و شاد به عنوان مکمل آموزش برای دانش‌آموزان و معلمان از ابتدای سال تحصیلی جاری در دسترس بوده است، گفت: علاوه بر این، در تلاشیم دسترسی تمام دانش‌آموزان به فعالیت‌های پرورشی را به‌واسطه شبکه شاد، تسهیل کنیم. 
علی کاظم‌زاده درباره روند استفاده از شبکه آموزشی شاد از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون اظهار کرد: تاکنون کلاس رسمی آموزشی در شاد برگزار نشده و علتش این است که دستورالعمل آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی جدید، بازگشایی مدارس و آموزش حضوری بوده است. وی افزود: لذا آموزش رسمی از طریق شبکه شاد پیگیری نشده و شاد به عنوان مکمل آموزش برای دانش‌آموزان و معلمان در دسترس بوده است. مدیرفنی شبکه شاد با بیان اینکه نقش مکملی آموزش به این معناست که اگر قرار است ارتباطی بین معلم و دانش‌آموز شکل بگیرد، یا تکلیفی ارسال شود و محتوا و فیلم‌های آموزشی مکملی که فراتر از کتاب درسی است در اختیار دانش‌آموز قرار بگیرد، از طریق شبکه شاد انجام شود. 
کاظم‌زاده افزود: علاوه بر این، نمونه تدریس‌ها برای دانش‌آموزان فعال بوده و می‌توانند در کنار آموزش حضوری از آن استفاده کنند، بنابراین همانطور که گفته شد از ابتدای سال تحصیلی جاری برگزاری کلاس به معنای کلاس آنلاین رسمی نداشتیم اما استفاده از شاد بویژه در حوزه پرورشی اتفاق افتاده است.

Page Generated in 0/0050 sec