printlogo


کد خبر: 255497تاریخ: 1401/8/3 00:00
اخبار

سرلشکر باقری: 
اروپایی‌ها دچار «خودتحریمی از حقیقت» شده‌اند
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به تحریم اتحادیه اروپایی، پیامی صادر کرد. متن پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر است: اتحادیه اروپایی ۴ روز پیش به دلیل آنچه «ارسال پهپادهای بدون سرنشین از ایران به روسیه» نامیده، نام اینجانب را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است! پیش‌تر و در تاریخ 13 آبان 98 نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا با گنجاندن نام بنده در فهرست تحریم‌های خود، دچار چنین خبطی شده بود. عصبانیت آمریکا و دنباله آن یعنی اتحادیه اروپایی البته قابل درک است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در لیست تحریم‌ها قرار دادند اما نیروهای مسلح ما از این تهدید فرصت ساختند. اگر روزی آنها سیم خاردار هم از رزمندگان ما دریغ می‌کردند، امروز برای خرید موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای ایرانی، صف کشیده‌اند. در حقیقت این اروپایی‌ها هستند که با در پیش گرفتن مسیر به بن‌بست خورده ارباب‌شان آمریکا، دچار عارضه «خودتحریمی از حقیقت» شده‌اند.
ما در فارسی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: کوری عصاکشِ کورِ دگر شده است؛ یا به قول انگلیسی‌ها:
The blind leading the blind. 
اما یک پیشنهاد انسان‌دوستانه به اتحادیه اروپایی دارم. از امروز به آنها وکالت می‌دهم در اجرای تحریمی که تدارک دیده‌اند، مجازند همه اموال و دارایی‌های سرلشکر محمدحسین باقری در بانک‌های سراسر جهان را شناسایی و مصادره و صرف خرید زغال‌سنگ برای شهروندان اروپایی کنند. زمستان سختی در پیش است. 
***
رایزنی دولت برای لغو روادید بین ایران و عراق
مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه روز دوشنبه در نشست با مسؤولان آبادان و خرمشهر گفت: برای تجار و بازرگانان چه ضرورتی وجود داردکه مدارک برای تایید به مرکز خوزستان (اهواز) ارجاع شود؟ بلکه می‌توان در منطقه آزاد اروند آن‌ را تایید کرد. وی درباره رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط طرف عراقی گفت: تذکراتی به کشور عراق برای رعایت مسائل زیست‌محیطی بویژه در اروندرود داده خواهد شد، زیرا رعایت نکردن آن در صید و صیادی مشکل‌آفرین خواهد شد. صفری، خواستار رفت‌وآمد مسؤولان خوزستان به بصره عراق شد و ادامه داد: این رفت‌وآمدها در تمام حوزه‌ها باید انجام شود تا بتوانیم نقش پررنگ‌تری در بازار عراق و صادرات محصولات به این کشور داشته باشیم. وی بیان کرد: در هفته‌های آینده چند هیات در حوزه کشتیرانی و دانشگاه عازم عراق خواهند شد تا موانع گسترش روابط و همکاری در این زمینه‌ها بررسی و برطرف شود. معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درباره راه‌‌آهن شلمچه- بصره نیز گفت: اقدامات اولیه از سوی طرف ایرانی انجام گرفته و با تملک املاکی در بخش عراقی، این پروژه زودتر به پایان خواهد رسید. 
وی همچنین خواستار سفر هیات‌های اتاق بازرگانی به کشورهای روسیه و قزاقستان شد و بیان کرد: فعالیت در بازار این ۲ کشور بویژه در حوزه قطعات یدکی از اهداف ما است که توسط اتاق‌های بازرگانی عملیاتی خواهد شد. 
***
صفحات منتسب به سپاه در شبکه‌های اجتماعی جعلی است
روابط عمومی کل سپاه با رد انتساب برخی کانال‌ها به این نهاد اعلام کرد: همانگونه که در گذشته هم تاکید شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گونه کانال رسمی در شبکه‌های اجتماعی ندارد. در پی نشر برخی مطالب در کانال‌هایی در فضای مجازی که با نام و عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند، پیگیری‌های صورت گرفته حاکی از آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گونه کانال یا صفحه رسمی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ندارد. پیش از این نیز روابط عمومی کل سپاه بارها با رد هرگونه انتساب این کانال‌ها به این نهاد اعلام کرده بود همان‌گونه که در گذشته هم بیان شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گونه کانال رسمی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و صفحات منتسب به این نهاد در شبکه‌های اجتماعی جعلی است. 
***
امنیت آسمان ایران خط قرمز پدافند هوایی است
امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب در جمع کارکنان و خانواده‌های این یگان پدافندی با بیان اینکه امروز دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود به دنبال قبح‌زدایی و ترویج بی‌بند و باری در سطح جامعه است، اظهار داشت: از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از هر راه و روشی برای ضربه زدن استفاده کرده‌اند؛ امروز هم جمهوری اسلامی مورد آماج و هدف بی‌سابقه‌ترین هجمه رسانه‌ای در دنیا قرار گرفته است. لازم است خانواده‌ها ضمن آگاهی و هوشیاری نسبت به این اقدامات دشمنان با استفاده از جهاد تبیین و روشنگری توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت پهنه آسمان ایران اسلامی به واسطه مجاهدت‌های شبانه‌روزی کارکنان پدافند هوایی حاصل شده است، افزود: حفظ تمامیت ارضی فضای میهن اسلامی از خطوط قرمز پدافند هوایی است و هر گونه تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ سریع و قاطع پدافند هوایی روبه‌رو خواهد شد. فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب تصریح کرد: دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاع هوایی قدرت بازدارندگی را برای کشور ایجاد کرده، لازم است این الگو به عنوان یک نمونه موفق توسعه و پیشرفت به همه سطوح کشور تسری پیدا کند. 
 

Page Generated in 0/0062 sec