printlogo


کد خبر: 255511تاریخ: 1401/8/4 00:00
ایجاد ناامنی در ایران به منظور شکست مذاکرات

دکتر محمــدحسن آصفری: بخش اعظمی از اغتشاشاتی که اخیرا در برخی شهرهای کشور شاهد آن بودیم، با هدایت و حمایت شبکه‌های معاند ضد نظام بود. اوباش و اغتشاشگران با نفوذ در میان معترضان نه‌تنها به دنبال این بودند که جو ناامنی در کشور ایجاد کنند و اجازه ‌ندهند صدای معترضان شنیده شود، بلکه به دنبال منحرف کردن اعتراض مردم و سوءاستفاده از آن بودند. 
اعتراض حق قانونی مردم است و در اصل 27 قانون اساسی نیز این موضوع به ضرس قاطع و صراحت آمده است اما اغتشاش، ناامنی و آتش زدن اموال عمومی و ضرب و شتم نیروهای انتظامی که مسؤولیت امنیت جامعه را دارند، خلاف قوانین کشور و جرم محسوب می‌شود و کسی نباید به خود اجازه دهد جو آرام جامعه را ناامن کند. 
برخی در شرایطی دنبال ناامن کردن جامعه هستند که مذاکرات هسته‌ای در حال پیشروی و رسیدن به نتیجه بود. در حال حاضر جریانات خارج از کشور مثل رژیم‌های صهیونیستی و سعودی در تلاش هستند با ابزار پول و قدرت، از نفوذ خود استفاده کنند و اجازه ندهند توافق میان ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا شکل بگیرد. این کشورها به دنبال این هستند که این پیام را برای طرف‌های مقابل ایران در مذاکرات مخابره کنند که در داخل ایران ناامنی هست و این ناامنی‌ها به خاطر تحریم‌هاست و اگر آنها تحریم‌های خود را گسترش دهند، ممکن است به اهداف‌شان برسند اما متوجه نیستند که اگر ملت ایران قرار بود زیر بار این تحریم‌ها برود، 40 سال مقاومت و ایستادگی نمی‌کرد. 
زمانی که در کشور اتفاقاتی مانند حوادث اخیر به وجود آید، ممکن است مسؤولانی که به دنبال کار و خدمت هستند، مقداری از این وظایف خود دور شوند و بیشتر به دنبال حل مسائل دیگر کشور باشند. امروز این اتفاقات که در سراسر کشور شکل گرفته باید پیگیری شود اما نباید مسؤولان را به گونه‌ای مشغول این موضوع کند که از وظایف قانونی خود دور شوند؛ همه وزارتخانه‌ها باید فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند. البته در این میان مسؤولان امنیتی نباید اجازه دهند شهرهای کشور جو امنیتی پیدا کنند و با شناسایی عناصر اصلی این اغتشاشات جو را آرام کرده تا همه مسؤولان منطقه‌ای، استانی و شهرستانی بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند و اختلالی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود. 
  مردم نیز اولا باید به این موضوع توجه کنند که امروز دشمنی دشمنان با ملت ایران است نه با مسؤولان نظام؛ این دشمنان با کلیت و اصل نظام جمهوری اسلامی و کشورمان مشکل و دشمنی دارند و به دنبال این هستند که با اختلاف‌افکنی بتوانند ناامنی در ایران ایجاد کنند و در این ناامنی دنبال این هستند که به اتحاد، همدلی و وحدتی که میان اقوام و طوایف مختلف هست، خدشه وارد کنند. 
مردم باید آگاه باشند که دشمنان قصد دارند از اختلاف‌افکنی در داخل کشور سود ببرند، لذا باید بین معترضان و کسانی که دنبال اغتشاش و ناامنی هستند، تفاوت قائل شوند و اجازه ندهند تلاش‌های دشمنان منجر به ایجاد اختلاف و مشکل در کشور شود. در یک کلام؛ مردم حق اعتراض دارند و می‌توانند مطالبات خود را از طریق قانونی دنبال کنند و در این میان اجازه ناامن کردن کشور را ندهند.

Page Generated in 0/0054 sec