printlogo


کد خبر: 255519تاریخ: 1401/8/4 00:00
اخبار

رئیس دستگاه قضا: مدعیان حقوق بشر هرآنچه را خلاف حقوق بشر است مرتکب می‌شوند
 
جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس ستاد و اعضا برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه این روزها نظام سلطه و کشورهای عمدتا غربی و در رأس آنها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مشغول قلب واقعیت و القای جعلیات و اکاذیب خود با تبلیغات گسترده هستند، اظهار کرد: امروز سلطه‌گران و مستکبران با سردمداری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در قالب ادعاهای حقوق بشری هر آنچه را خلاف حقوق بشر است مرتکب می‌شوند و مصادیق این موضوع به وضوح قابل مشاهده است. رئیس ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: نه امروز و امسال، بلکه بیش از ۴۰ سال است مدعیان دروغین حقوق بشر با فهرست بالایی از مصادیق و موارد نقض حقوق بشر در اقصی نقاط دنیا، ایران اسلامی را که منطبق با آموزه‌های دینی نسبت به حفظ حقوق انسان‌ها و تکریم آنها مقید است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند. 
وی تصریح کرد: هجمه‌های حقوق بشری مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ایران اسلامی در شرایطی است که آنها تروریست‌ها و جنایتکارانی را که دستان‌شان تا مرفق به خون پاک هزاران نفر از هموطنان ما آلوده است در دامن خود قرار داده‌اند و بعضا حرف‌‌ها و ادعاهای پوچ این تروریست‌های جنایتکار را مستند قطعنامه‌ها و اقدامات ضدایرانی خود می‌کنند. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه بیان داشت: با عنایت به هجمه‌ها و اقدامات ضدایرانی مستمر و فراوان سلطه‌گران علیه ایران اسلامی، نیاز است ما همزمان با دفاع و تبیین موضوعات مبادرت به اقدامات تهاجمی و آفندی کنیم، چراکه ما در قضیه حقوق بشر و اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران در مقام مدعی هستیم؛ کشورهایی که در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و از تروریست‌ها و جنایتکاران حمایت به عمل می‌آورند و آنها را پشتیبانی تسلیحاتی، مالی و آموزشی می‌کنند تا امنیت مردم ایران را تهدید کنند، در زمره متهمان هستند.
رئیس ستاد حقوق بشر کشورمان اظهار داشت: این ما هستیم که در قضیه حقوق بشر مدعی هستیم؛ امروز کشورهای سلطه‌گر حامی عناصری هستند که در ایران اسلامی قرآن و پرچم کشور را آتش می‌زنند، افرادی را به قتل می‌رسانند و به زور و اجبار، چادر از سر زن هموطن ما می‌کشند و توهین‌هایی زشت و زننده به زبان می‌آورند، لذا ما باید حالت مهاجم در قبال این کشورهای سلطه‌گر داشته باشیم. وی تصریح کرد: نظام سلطه به سردمداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های غربی به صورت روزانه مشغول اقدامات ضد‌حقوق بشری علیه ملت ایران است، لذا ما نیز باید روزانه تمام اقدامات ضدایرانی آنها را در قالب پرونده‌هایی تدوین کنیم و نسبت به طرح این موارد در مجامع بین‌المللی و مراکز حقوقی و داخلی اهتمام داشته باشیم و به صرف سخن گفتن و نامه‌نگاری اکتفا نکنیم. 
رئیس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی تاکید کرد: ضروری است در ستاد حقوق بشر با همفکری و تشریک ‌مساعی نسبت به دفع شر سلطه‌گران از مردم ایران هم در حالت تدافع نسبت به اکاذیب و عملیات روانی سلطه‌گران و هم در حالت تهاجم نسبت به اقدامات ایذایی و تروریست‌پرورانه آنها عمل کنیم. 
 
برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به‌پرونده سرکرده گروهک «حرکه النضال» 
 
آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریست «حرکه النضال» سه‌شنبه ۳ آبان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ایمان افشاری برگزار شد. در ابتدای جلسه با دستور قاضی، وکیل متهم فرج‌الله چعب در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از موکل خود پرداخت. پس از اتمام بیان دفاعیات وکیل پرونده، قاضی افشاری از وی پرسید: آیا قبول دارید آقای فرج‌الله چعب به عنوان سرکرده گروهک تروریست «حرکه النضال» اقدام به فعالیت‌های مجرمانه کرده است یا خیر؟ وکیل پرونده گفت: بله. در ادامه نماینده دادستان با حضور در جایگاه به بیان آخرین صحبت‌های خود پرداخت و اعمال اشد مجازات برای متهم را از ریاست دادگاه خواستار شد. 
نماینده دادستان تاکید کرد: عاقبت افرادی که بخواهند برای امنیت کشور نقشه شومی بکشند این است: دستگیری، محاکمه و مجازات. 
قاضی افشاری در ادامه گفت: بر اساس کیفرخواست صادره، ادله، تصاویر و اسناد پرونده که به رویت متهم و وکلای وی رسید همچنین اقاریر متهم نزد بازپرس و در جلسات رسیدگی به پرونده در دادگاه، اتهام متهم دائر بر افساد فی‌الارض از طریق تشکیل گروهک تروریست «حرکه النضال» و سرکردگی آن و انجام اقدامات تروریستی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به وی تفهیم شد. 
 
نماینده ایران در ژنو: سازمان ملل با شکاف اعتباری مواجه است
 
نماینده دائم و سفیر ایران نزد دفتر اروپایی سازمان‌ ملل در ژنو گفت: سازمان ملل به دلایل مختلف با شکاف اعتباری مواجه است. 
علی بحرینی در توئیت خود نوشت: در حالی که روز سازمان ملل را گرامی می‌داریم، این سازمان به دلیل یکجانبه‌گرایی خزنده، ناتوانی در رفع مصیبت مردم فلسطین، نادیده گرفتن منشور ملل متحد توسط ایالات متحده و سلطه غرب بر نهادهای آن با وجود مأموریتش که بر شمولیت تاکید دارد، با شکاف اعتباری مواجه است. 

Page Generated in 0/0052 sec