printlogo


کد خبر: 255526تاریخ: 1401/8/4 00:00
اخبار

کارگران ما‌به‌التفاوت 700 هزار تومانی حق مسکن خود را می‌گیرند
 
نماینده کارگران درباره اجرای حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی گفت: مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی باید از فروردین‌ماه اجرایی شود. کارفرمایان باید مابه‌التفاوت را پرداخت کنند. هادی ابوی با اشاره به ابلاغیه حق مسکن 650 هزار تومانی گفت: این مصوبه 30 مهرماه از سوی اداره کل روابط کار و جبران خدمت به استان‌ها ابلاغ شد. وی ادامه داد: مابه‌التفاوت این مصوبه باید از فروردین‌ماه به کارگران پرداخت شود. کارگران از ابتدای فروردین‌ماه هر ماه 100 هزار تومان از کارفرما بابت عدم ‌اجرای ناقص حق مسکن ‌طلب دارند که اکنون با ابلاغ مصوبه باید پرداخت شود. بر این اساس با توجه به اینکه 7 ماه از شروع سال می‌گذرد و پیش از این کارگاه‌ها صرفا 550 هزار تومان به عنوان حق مسکن پرداخت می‌کردند، همزمان با حقوق آبان‌‌ماه معوقه 700 هزار تومانی ماه‌های قبل نیز باید به کارگران پرداخت شود. 
 
ساعت شروع به‌کار بانک‌ها تغییر کرد
ساعت شروع به کار بانک‌ها از ۷ صبح به ۷ و نیم تغییر کرد. به پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان تهران، ساعت شروع به کار خدمات‌رسانی بانک‌ها ساعت 7:30 صبح تعیین شد. همچنین ساعت حضور کارمندان بانک‌ها در محل کار نیم ساعت زودتر، یعنی ساعت 7 صبح است. ساعت شروع کار بانک‌ها پیش از این ساعت 7 صبح تعیین شده بود که با مصوبه جدید نیم ساعت به تاخیر
 افتاد. 
 
اطلاعات بدهکاران کلان بانکی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ منتشر شد
بانک مرکزی فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیرجاری بانک‌ها در پایان شهریورماه ۱۴۰۱ را که مورد بررسی نهایی قرار گرفته است منتشر کرد. شایان ذکر است اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان مرتبط سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری پس از دریافت و بررسی نهایی منتشر خواهد شد. بانک مرکزی همچنین اعلام کرد فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک‌هایی که در پایان ۳ ماه اول سال جاری مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط به تفکیک هر بانک به‌روزرسانی و منتشر شد. 
پیش از این ریز تسهیلات و تعهدات کلان ۲۴ بانک و اشخاص مرتبط ۲۵ بانک در بازه زمانی 3 ماه اول سال جاری اعلام شده بود که با احتساب اطلاعات جدید، تاکنون فهرست تسهیلات و تعهدات کلان ۲۶ و اشخاص مرتبط ۲۷ بانک منتشر شده است. 
 
بیانیه 5 اقتصاددان عامیانه و بدون راهکار ‌‌بود‌
کارشناس اقتصاد با بیان اینکه بیانیه اخیر 5 اقتصاددان هیچ راهکار اقتصادی نداشت، گفت: این بیانیه به قدری از نظر طرح مطالب اقتصادی ضعیف بود که اگر می‌گفتیم این بیانیه را چند نفر جامعه‌شناس نوشته‌اند هم کسی متعجب نمی‌شد. حسین درودیان، درباره بیانیه اخیر 5 اقتصاددان که علت حضور برخی اغتشاشگران در کف خیابان را به مسائل و مشکلات اقتصادی مرتبط دانسته‌اند،‌ اظهار داشت:‌ قبل از هر چیز باید بگویم این بیانیه فاقد هر گونه راهکار و توصیه برای دولت و مردم بود و این نشان می‌دهد دلایل اقتصادی این بیانیه، بسیار ضعیف‌ بود. استاد دانشگاه تهران افزود: این بیانیه به اندازه‌ای از نظر اقتصادی ضعیف بود که اگر به جای مثلا ‌بیانیه اقتصاددانان، به آن بیانیه جامعه‌شناسان هم می‌‌گفتیم باز هم کسی اعتراض نمی‌کرد، یعنی همان حرف‌های روزمره‌ای بود که بین مردم عوام هم رد و بدل می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec