printlogo


کد خبر: 255532تاریخ: 1401/8/4 00:00
اخبار

ورود ۲۶ بیماری به صندوق حمایت از بیماران خاص
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در توضیح جزئیات تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، گفت: در فاز اول ۲۶ بیماری وارد سامانه‌های ما شد و مقرر است این تعداد بیماری به ۴۴ برسد. دکتر محمدمهدی ناصحی درباره صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و نادر، گفت: محاسبه ما برای این صندوق، بودجه ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای امسال بوده است که ۵۰۰۰ میلیارد در نظر گرفته شد. خیرین و بیمه‌های تکمیلی هم باید به این موضوع ورود کنند. تا هفته قبل ۱۲۲۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه دریافت کردیم و قول هم گرفتیم منابع تا پایان سال بدرستی تخصیص یابد. وی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات این صندوق، توضیح داد: در فاز اول ۲۶ بیماری وارد سامانه‌های ما شده است؛ یعنی خدماتی نوشته شده و بسته کاملی برای آن در نظر گرفتیم که با مبالغش مشخص است. مقرر است این تعداد بیماری به ۴۴ بیماری برسد. نوع تحت پوشش قرار گرفتن بسته به نوع بیماری خاص متفاوت است. ممکن است یک بیماری تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش باشد و بیماری دیگری تا ۹۰ درصد. با تصویب کارگروه درمان و بیمه‌ها پوشش بیمه‌ای برقرار می‌شود. 
 
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد
ساماندهی دستفروشان محدوده تئاترشهر از هفته‌ آینده
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از آغاز طرح ساماندهی دستفروشان محدوده ساختمان تئاترشهر و بوستان دانشجو از هفته آینده خبر داد. علیرضا نادعلی در حاشیه برگزاری یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره موضوع ساماندهی دستفروشان اطراف بوستان دانشجو و ساختمان تئاترشهر، گفت: از هفته پیش کار را آغاز کردیم و موضوع اطلاع‌رسانی به دستفروشان این محدوده آغاز شده است. شهردار منطقه نیز مسؤول شده است که ساماندهی دستفروشان این محدوده را انجام دهد. وی با اشاره به اینکه کار اجرایی این طرح از هفته آینده آغاز خواهد شد، افزود: با توجه به مسائل مختلفی که در محدوده بوستان دانشجو و ساختمان تئاترشهر وجود داشت همچون چاقوکشی و قمه‌کشی‌ها و با توجه به کارکرد این محدوده، این موضوعات آسیب‌هایی را وارد می‌کرد و از سوی دیگر مطالبه هنرمندان نیز ساماندهی فضای اطراف ساختمان تئاترشهر و بوستان دانشجو بود که بر همین اساس مقرر شد این ساماندهی انجام شود. سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر باید نصب اطلاعیه‌ها و بنرها برای ترک دستفروشان از این محدوده آغاز شده باشد و از هفته آینده نیز کار اجرایی ساماندهی این محدوده انجام می‌شود تا دیگر شاهد حضور دستفروشان در اطراف ساختمان تئاترشهر و بوستان دانشجو نباشیم. 
 
شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه یکی از معافیت‌هایی که دولت در قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مقرر کرده «معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز» است، شرایط بهره‌مندی مددجویان از این معافیت را تشریح کرد. حسین خدرویسی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها و داده‌ها بیش از ۲میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر تحت پوشش و خدمات حمایتی کمیته امداد هستند، گفت: در کمیته امداد بیش از ۱۲۰ خدمت سیاست‌گذاری شده و عمدتا بر توانمندسازی مددجویان با اشتغال و مسکن مددجویان و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی مددجویان متمرکز هستیم. وی در بخشی دیگری از این اظهارات، با اشاره به اینکه یکی از معافیت‌هایی که دولت در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مقرر کرده موضوع معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز است، گفت: البته این تصور وجود دارد که مددجویان در حد الگوی مصرف معاف هستند، در صورتی که اینطور نیست و مددجویان باید با دقت و صرفه‌جویی کامل در قالب فرمول و شرایطی که در آیین‌نامه اجرایی اعلام شده، مصرف کنند. یعنی معافیت در زمینه مصرف برق در صورتی شامل حال مددجویان خواهد شد که حتما ۵۰درصد الگوی مصرف، مصرف داشته باشند و در مصرف آب، یک‌سوم الگوی مصرف و در مصرف گاز، باید در 3 پله اول مصرف از ۱۲ پله مصرف باشند. 
 
درخواست سازمان وظیفه عمومی از مجلس و دولت برای حقوق سربازان
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خواستار افزایش حقوق سربازان در سال آینده شد. سردار تقی مهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهادات سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره افزایش حقوق سربازان در لایحه بودجه سال آینده و نیز برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: از همراهی‌های مجلس و دولت در افزایش حقوق سربازان طی چند سال اخیر تشکر می‌کنم و امیدواریم که بتوانیم این روند را در سال آینده نیز داشته باشیم. ما درباره حقوق سربازان و افزایش آن پیگیری‌هایی را با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده‌ایم و آن چیزی که از مجلس شورای اسلامی و دولت خواستیم این بود که برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان را در هر سال پیش‌بینی‌ کنند. وی با بیان اینکه برای برنامه هفتم و لایحه بودجه سال آینده این تقاضا را داریم، گفت: برابر ماده ۴۹ قانون وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری است که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل تهیه شده و به تصویب فرماندهی کل می‌رسد. سردار مهری با بیان اینکه مدتی است بحث افزایش حقوق برای همه کارمندان دولت و نیروهای لشکری و کشوری مطرح است، گفت: این تقاضا را داشتیم و امیدواریم همان‌طور که در سال گذشته و سال جاری مجلس شورای اسلامی و دولت به حقوق سربازان توجه داشتند، مجددا این توجه را داشته باشند.

Page Generated in 0/0058 sec