printlogo


کد خبر: 255533تاریخ: 1401/8/4 00:00
اخبار

نماد غیررسمی جام‌جهانی ۲۰۲۶ جنجالی شد
رسانه‌ای شدن یک نماد غیررسمی برای جام‌جهانی ۲۰۲۶ با جنجال زیادی در کشور مکزیک همراه شده است. به گزارش اسپورتال، در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های مکزیک، کانادا و آمریکا ماموریت دیگری فراتر از حضور در این مسابقات دارند؛ این کشورها به عنوان میزبان دوره بعدی جام‌جهانی می‌خواهند حضور موفقی در جام ۲۰۲۲ داشته باشند. جام ۲۰۲۶ نخستین جام‌جهانی است که در آن 3 کشور با هم، میزبانی را عهده‌دار هستند. به‌تازگی تصویری به عنوان نماد این دوره از رقابت‌ها رسانه‌ای شده که جنجال‌آفرین بوده است. این تصویر نه از سوی یک ارگان رسمی مانند کمیته برگزاری یا فیفا و نه هیچ یک از انجمن‌هایی که در سازماندهی جام‌جهانی ۲۰۲۶ نقش دارند منتشر نشده ولی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آن به عنوان نماد جام‌جهانی ۲۰۲۶ یاد شده است. رسانه‌های ایالات متحده نوشتند که هر فدراسیون یک چهره در نماد جام‌جهانی ۲۰۲۶ دارد؛ برای کانادا گوزن انتخاب شده (اگر چه حیوان ملی این کشور سگ آبی است)، برای ایالات متحده «عمو سام» برگزیده شده که نماد شخصیتی و تجسم ملیت برای ایالات متحده آمریکاست و برای مکزیک هم یک کاکتوس انتخاب شده است. مورد آخر جنجال بزرگی درست کرده و مکزیکی‌های طرفدار فوتبال بر این باورند انتخاب کاکتوس برای کشورشان مناسب‌ نیست و این کار را بی‌اعتنایی به فرهنگ مردم مکزیک تلقی کرده‌اند. بیشتر بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۶ در آمریکا برگزار خواهد شد. ۱۱ شهر در این کشور به همراه ۳ شهر مکزیک و ۲ شهر کانادا میزبانی بازی‌های جام‌جهانی را بر عهده خواهند داشت و برای نخستین بار قرار است ۴۸ تیم در جام‌جهانی حضور پیدا کنند. گفته شده ممکن است هر کشور جشن افتتاحیه خود را داشته باشد اما فینال در دالاس برگزار می‌شود. 
 
بمب خبری؛ اقدام رسمی اژدها برای حفظ شاهزاده پارسی
نشریه «اوجوگو» پرتغال بمب خبری و جلد یک خود را به مهدی طارمی، ستاره تیم‌ ملی فوتبال کشورمان اختصاص داد و در خبری اختصاصی از تحرکات رسمی باشگاه پورتو برای تمدید قرارداد بازیکن ایرانی خبر داد. رسانه پرتغالی نوشت: اژدها به شماره 9 و شاهزاده پارسی خود دل‌بسته است. مهدی طارمی قراردادش در سال 2024 به پایان می‌رسد اما پورتو نمی‌خواهد ستاره ایرانی توسط کوسه‌ها شکار شود. به همین خاطر مسؤولان باشگاه پورتو پیشنهاد رسمی خود برای تمدید قرارداد را به ستاره ایرانی و گلزن خود دادند تا با خیال راحت با این بازیکن ایرانی ادامه دهند. طارمی آماری خارق‌العاده در این فصل داشته و به همین دلیل از سوی باشگاه‌های بزرگ اروپا مثل آرسنال و چلسی تحت نظر است. باشگاه پورتو به دنبال حفظ ستاره ایرانی خود است، به همین خاطر دست به اقدام رسمی ‌زده است. 
 
زیدان: بزودی مربیگری خواهم کرد
سرمربی فرانسوی سابق رئال‌مادرید اعلام کرد بزودی به دنیای مربیگری بازمی‌گردد اما مقصد بعدی خود را فاش نکرد. به گزارش مونت کارلو، زین‌الدین زیدان در نخستین تجربه مربیگری خود در رئال‌مادرید نتایج درخشانی به دست آورد، بویژه در دوره نخست حضورش در کهکشانی‌ها که توانست 3 بار پیاپی این تیم را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند تا یک رکورد جدید را در تاریخ رئال به نام خود به ثبت برساند. زیدان بعد از استعفا از هدایت رئال‌مادرید با وجود آنکه پیشنهادهای زیادی داشت اما حاضر به هدایت هیچ تیمی نشده است. او در گفت‌و‌گویی که با مونت کارلو داشت، اعلام کرد بزودی به دنیای مربیگری بازمی‌گردد. این چهره محبوب دنیای فوتبال گفت: بزودی به دنیای مربیگری بازخواهم گشت. کمی دیگر صبر می‌کنم اما باید بگویم بازگشتم بسیار نزدیک است. من تا انتخاب تیم جدید فاصله زیادی ندارم. گزارش‌ها حاکی از این است که زیدان رویای حضور در تیم‌ملی فوتبال فرانسه را دارد و بعد از جام‌جهانی 2022 جایگزین دیدیه دشان خواهد شد، البته بعضی رسانه‌ها و کارشناسان هم بر این باور هستند که زیدان دوست دارد فعلا هدایت یک تیم باشگاهی را بر‌عهده بگیرد و از پاری‌سن‌ژرمن، چلسی و یوونتوس به عنوان مشتریان جدی او سخن به میان می‌آید. 
 
اونای امری رسماً جایگزین جرارد شد
باشگاه استون‌ویلا تصمیم گرفت سرمربی سابق آرسنال را به عنوان جایگزین استیون جرارد معرفی کند. به گزارش اسپورت، استون‌ویلا در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر انگلیس نتایج ناامیدکننده‌ای کسب کرده و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط است. شکست ۳ بر صفر هفته گذشته استون‌ویلا برابر فولام باعث شد تا استیون جرارد از کار برکنار شود. باشگاه استون‌ویلا تصمیم گرفت اونای امری را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب و رسما با او قرارداد امضا کند. این مربی اسپانیایی تصمیم گرفت بار دیگر راهی لیگ جزیره شود تا این بار هدایت استون‌ویلا را بر عهده بگیرد. 
 
 

Page Generated in 0/0048 sec