printlogo


کد خبر: 255546تاریخ: 1401/8/4 00:00
اخبار

دیوار ولیعصر منقش به «ایران یکپارچه» شد
 
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با عنوان «ایران یکپارچه» صبح روز گذشته سوم آبان‌ماه رونمایی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با شعار «ایران یکپارچه» صبح روز گذشته سوم آبان‌ماه پیش روی شهروندان قرار گرفت. این دیوارنگاره طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی است که به همت سازمان هنری- رسانه‌ای اوج در میدان ولیعصر(عج) تهران رونمایی شده است. 
در پی حواشی ایجاد شده برای طرح قبلی تحت عنوان «زنان سرزمین من» که منجر به برداشته شدن دیوارنگاره چند ساعت پس از نصب در شامگاه پنجشنبه ۲۱ مهرماه شد، فردای همان روز یعنی جمعه ۲۲ مهرماه مسؤولان امر اعلام کردند طرح جدید ظرف چند ساعت آینده روی دیوار خواهد رفت که این وعده تا دیروز به طول انجامید. 
این دیوارنگاره با تصاویری از اقشار مختلف کشور به همراه پرچم مقدس ایران طراحی شده است. 
 
سینماها بالاخره فیلم جدید به خود می‌بینند
۳ فیلم «طبقه یک‌و‌نیم»، «بیرو» و «لوپتو» با ثبت قرارداد در شورای صنفی اکران از چهارشنبه هفته آینده روانه پرده سینماها می‌شوند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، هفدهمین جلسه شورای صنفی نمایش دیروز سه‌شنبه ۳ آبان در خانه سینما تشکیل شد. در این جلسه بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سرگروهی ۳ فیلم جدید به ثبت رسید. 
بر این اساس فیلم سینمایی «طبقه یک‌و‌نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی با پخش رسانه فیلمسازان مولود به سرگروهی پردیس مگامال قرارداد خود را ثبت کرد. فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی نیز با پخش نمایش گستران به سرگروهی پردیس کورش راهی اکران می‌شود. همچنین انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری با پخش بهمن سبز و به سرگروهی پردیس هویزه مشهد در نوبت اکران قرار گرفت.
بر اساس تصمیم‌گیری شورای صنفی نمایش مقرر شده است هر ۳ فیلم اکران خود را از چهارشنبه هفته آینده آغاز کنند.  
 
مدیر سابق شبکه کودک رئیس انجمن قلم شد
محمد سرشار در نخستین جلسه هیات مدیره منتخب جدید انجمن قلم ایران، به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمد سرشار مدیر سابق شبکه کودک، به ریاست انجمن قلم منصوب شد. پیش از این محسن پرویز عهده‌دار ریاست این انجمن بود. 
روز گذشته در جریان نخستین جلسه هیات‌مدیره منتخب جدید انجمن قلم ایران که در محل دفتر انجمن قلم ایران برگزار شد، با رأی اعضای جلسه محمد سرشار به عنوان رئیس، سیداحمد میرزاده به عنوان نایب‌رئیس و سخنگو، رضا اسماعیلی به عنوان خزانه‌دار و مریم پوریامین به عنوان دبیر هیات‌مدیره انجمن انتخاب شدند. 
 
پخش «ایران قوی»  از امروز
«ایران قوی» به مناسبت هفته پدافند غیرعامل از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «ایران قوی» عنوان مجموعه جدیدی است که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل از امروز از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود. در ویژه‌برنامه «ایران قوی» مقابله با هر گونه نفوذ و تهاجم دشمنان در شبکه‌های اجتماعی و جنگ ‌شناختی توسط پدافند غیرعامل بررسی می‌شود. دفاع جامع در جنگ ترکیبی، آرایش دفاع سایبری در جنگ جدید، شبکه‌های اجتماعی و جنگ شناختی، پدافند زیستی، تجربه‌ها و دستاوردهای عبور از کرونا، پدافند شهری، ارتقای کیفیت زیست شهروندان، جمعیت و ایران قوی، پدافند غیرعامل علم و فناوری و... از موضوعاتی است که در برنامه «ایران قوی» به آنها پرداخته می‌شود. این برنامه کاری است از سازمان پدافند غیرعامل که از امروز 4 آبان حوالی ساعت 13:30 از شبکه 2 سیما روانه آنتن می‌شود. 
 
نقش مارادونا بر دیوارنگاره‌ای در بوئنوس‌آیرس
 
 
دیوارنگاره عظیمی از مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال روی دیواری در شهر بوئنوس‌آیرس نقش بست. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مارتین رون، هنرمند آرژانتینی نقاشی‌ای غول‌پیکر از دیگو مارادونا ابر ستاره  فقید فوتبال را روی دیوارنگاره‌ای در شهر بوئنوس‌آیرس کشید. 
مارتین رون، این دیوار ۱۶۰۰ مترمربعی را که در مرکز شهر قرار دارد، به تصویری از مارادونا منقش کرده است. این نقاشی غول‌پیکر بر اساس عکسی از مارادونا در فینال جام‌جهانی 1990 مقابل آلمان است که او را در حال تشویق تیمش نشان می‌دهد.

Page Generated in 0/0047 sec